במהלך טיסה שגרתית של נשיא המדינה במסוק צה"ל מוקדם יותר היום (חמישי), נאלץ המסוק לנחות בבסיס חיל האוויר פלמחים בעקבות פגיעת ציפור סמוך לבסיס. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק למסוק.
הנשיא הרצוג ביקר במטולה וקרא: "בואו לצפון" // דותן גואטה, גדעון ארנולד
נשיא המדינה היה בדרכו לניחום אבלים בכרם מהר"ל, לאחר שהשתתף בטקס הזיכרון לחללי מבצע צוק איתן בהר הרצל. לפי הפרטים הידועים, הנוסעים לא חשו בפגיעת הציפור במהלך הטיסה, והמסוק חזר לנחיתה בפלמחים. בעקבות האירוע נרשם עיכוב קל במסלול הטיסה.
כחלק מהנוהל השגרתי, צוות הטיסה והנשיא הועברו למסוק אחר והמשיכו בדרכם לכרם מהר"ל. המסוק שנחת הועבר להמשך טיפול של הצוותים הטכניים בחיל האוויר, במטרה להשיבו לפעילות רציפה בהקדם. לפי גורמים המעורים בפרטים, לא נגרם נזק למסוק, והוא נדרש לניקוי שמשות בלבד.
מדובר צה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו