יותר מ-600 תדלוקים בשמי המדבר: כך מצליח חיל האוויר לפעול ברחבי המזרח התיכון

מאז תחילת מבצע ״עם כלביא״, ביצעה טייסת ״ענקי המדבר״ מעל 600 תדלוקים אוויריים למטוסי הקרב שפועלים בעומק שטח אויב • בצה"ל מדגישים: "כוח מכפיל עוצמה שמאפשר רציפות תקיפות למרחקים ארוכים, גם מול איראן" • בקרוב: קליטת מטוסי תדלוק מהדור החדש KC46

.. צילום: .

בצה״ל מפרסמים היום כי מאז תחילת מבצע ״עם כלביא״, ביצעו מטוסי התדלוק של טייסת ״ענקי המדבר״ יותר מ־600 תדלוקים אוויריים בשמי המזרח התיכון, כחלק ממאות גיחות מבצעיות שתמכו ישירות במטוסי הקרב של חיל האוויר שפועלים בעומק שטח אויב – בעיקר בשמי איראן. בצה״ל מדגישים כי התדלוק האווירי הוא רכיב חיוני, המאפשר שמירה על רציפות התקיפות ועל נוכחות אווירית קבועה בטווחים רחוקים ובתנאי שטח מאתגרים.

טייסת 120, המוכרת כטייסת ״ענקי המדבר״, מציינת השנה 60 שנה להקמתה ומתמחה בביצוע תדלוקים אוויריים בזירות מגוונות. מתחילת המלחמה ביצעה הטייסת למעלה מ־10,000 תדלוקים – רובם מעל רצועת עזה ובגבולות הצפון. מטוסי התדלוק בני יותר מ־50 שנה ממשיכים לפעול בעקביות, הודות למערך טכני שפועל לילות כימים ומתחזק את הכשירות המבצעית תחת עומס ולחץ מתמשך.

תדלוק על ידי "ענקי המדבר", צילום: דובר צה"ל

במהלך הלחימה הנוכחית, פותחו בטייסת שיטות פעולה חדשות ופורצות דרך שאפשרו קצב תדלוק גבוה במיוחד, והובילו להגברת הספק האש של חיל האוויר בזירות רחוקות. כל מטוס תדלוק נושא עשרות טון דלק, מתאם תדלוק מדויק עם טייסות התקיפה ופועל תוך כדי טיסה באזורים מסוכנים – מה שמאפשר פעולה משולבת, רציפה ורחבת היקף.

צה״ל צפוי לקלוט בעתיד הקרוב את מטוסי ה־KC46 – מטוסי תדלוק מהדור החדש – שיאפשרו להרחיב את טווחי הפעולה ולחזק את זרוע ההרתעה מול מדינות אויב רחוקות כמו איראן ותימן. בצה״ל מסכמים כי התדלוק האווירי הפך לאחד הנדבכים הקריטיים ביכולת ההרתעה והתגובה של מדינת ישראל בעידן של לחימה מרובת זירות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר