דיווח פלשתיני: שני הרוגים בתקיפה במערב רפיח; חמאס: "מוכנים להגיע להסכם הכולל עסקת חטופים מקיפה אם תופסק המלחמה"

דיווחים ערביים: שני הרוגים וכמה פצועים בתקיפה בכפר חולא בדרום לבנון • לאחר יותר משבועיים: גלנט ונתניה נועדו בקריה בתל אביב • הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון נוסף של החטוף אלכס טרופנוב • כ-300 מחבלים חוסלו מתחילת המבצע ברפיח ב-6 במאי • הפלשתינים מדווחים: צה"ל מכתר את ביה"ח בג'נין • אזעקות צבע אדום נשמעו בנירים שבעוטף עזה

יירוטים מעל רמת הגולן \ ללא קרדיט

היום ה-237 למלחמה: לאחר פגישת נתניהו-גלנט: קבינט המלחמה מתכנס בשעה זו (חמישי). 4-5 שיגורים שחצו משטח לבנון נפלו בשטחים פתוחים בזרעית. דיווחים ערביים: שני הרוגים וכמה פצועים בתקיפה בכפר חולא בדרום לבנון.

עדכונים שוטפים:

23:43: תימן: הערוץ אל-חדת' מדווח ממקורותיו על תקיפות נגד אתרים של החות'ים באזורים שונים בצנעא (שחר קליימן)

23:29: אזעקות הופעלו ברמות נפתלי שבגליל העליון. לפחות 12 שיגורים ושמונה יירוטים. (עידן אבני)

23:14: חיזבאללה הודיע על שני מחבלים הרוגים משורותיו. מתחילת המלחמה הודיע ארגון הטרור על כ-325 מחבלים שישראל חיסלה. (שחר קליימן)

21:27: דיווח פלשתיני: שני הרוגים בתקיפה ישראלית במערב רפיח (שחר קליימן)

21:13:  מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה במרחבים חולא ומרון א-ראס שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום כוחות צה"ל ירו להסרת איום במספר מרחבים שונים בדרום לבנון. (עידן אבני)

20:31: חמאס בהודעה רשמית: הודענו למתווכים על נכונותנו להגיע להסכם מלא הכולל עסקת חטופים מקיפה אם תופסק המלחמה בעזה. (שחר קליימן)

20:27: חברת התקשורת הפלשתינית הודיעה כי נותקו שירותי הסלולר ברפיח בעקבות התקיפות המתמשכות (שחר קליימן)

20:12: האזעקות בזרעית: 4-5 שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים (עידן אבני)

20:01: אזעקות הופעלו בזרעית 

20:00: יותר משבוע מאז חילוץ גופותיהם של החללים החטופים, יצחק גלרנטר, עמית בוסקילה, שני לוק, רון בנימין  חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז, צה"ל מפרסם היום (חמישי) את המנהרה בו אותרו - ואת השמדתה. 

כוחות אוגדה 98 השמידו את תוואי המנהור ממנו חולצו שבעת החללים. תת-הקרקע הושמד באמצעות כלים הנדסיים, פיצוצי מוקשים ואמצעים טכנולוגים נוספים על ידי לוחמי יהל״ם וזאת לאחר שנשלל כל חשד להימצאות חטופים נוספים במרחב. לידיעה המלאה  (לילך שובל)

19:50: כ-150 לוחמים של חרוב מג״ב והנדסה נכנסו מוקדם יותר היום לפטרול לסיכול טרור במחנה הפליטים בג׳נין באור יום. במהלך הפעילות היה ירי וזריקות אבנים של מחבלים, הכוחות נטרלו מספר מטענים ופגעו במספר מחבלים, שישה על פי פלשתינים. אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל. (לילך שובל)

19:37: דיווחים ערביים: שני הרוגים וכמה פצועים בתקיפה בכפר חולא בדרום לבנון (שחר קליימן)

זירת התקיפה בחולא שבדרום לבנון// רשתות ערביות

19:16: קבינט המלחמה ייתכנס הערב בשעה תשע ובו ידונו ביום שאחרי בעזה ובחלופות שלטוניות (שירית אביטן כהן)

19:05: מוקדם יותר היום יורטה מטרה אווירית חשודה שיורטה במרחב שלומי, לאחר היירוט התברר כי מדובר בכלי טיס של צה"ל. האירוע מתוחקר. בשל כך הופעלה התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב שלומי מחשש לנפילת שברי יירוט. (עידן אבני)

19:00: צה"ל מגביר את פעילותו במרחב שבין קו התפר לטולכרם. זאת לאור אירועי הירי לעבר יישובים סמוכים לגדר כדוגמת הירי לעבר בת חפר. במהלך השבוע האחרון הוחרמו מאות אלפי שקלים, אמל"ח,  ונעצרו יותר מ-40 מבוקשים.

הכוחות החלו בהצבת מארבים למחבלים, ומבצעים מעקב מודיעני אחר מבוקשים המתכננים לבצע פיגועים. בנוסף הם פועלים בעמק הכפרים ובמחנות הפליטים באזור, עוצרים מבוקשים ומחרימים כספים שייעודו לפעילויות טרור. הלילה הלוחמים פעלו בבתי המרה שממינו פעילות טרור ברמאללה. במסגרת הפעילות הוחרמו 400 אלף שקלים והוחרם אקדח. בנוסף נעצרו 13 מבוקשים. לידיעה המלאה (לילך שובך)

18:56: לאחר יותר משבועיים: גלנט ונתניהו נועדים בשעה זו בקריה בתל אביב

18:27: בכיר בחמאס אמר היום (חמישי) לערוץ "א-שרק" הסעודי כי בארגון הטרור מסרבים לחזור למשא ומתן על עסקת חטופים לפני הפסקת הפעולות הצבאיות. לדבריו, המתווכים קיבלו את ההצעה החדשה של ישראל, אבל חמאס הודיע להם שהוא לא יקבל אותה. הוא הוסיף כי הם "לא מצפים לאף הצעה רצינית מנתניהו". (שחר קליימן)

17:57: סלובניה החליטה להכיר רשמית במדינה פלשתינית. ההכרה הסופית תועלה להצבעה בפרלמנט הסלובני ביום שלישי בשבוע הבא.

17:28: אות חיים: הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון נוסף של החטוף אלכס טרופנוב. "מצבי טוב ואני בריא", אמר.

תמונה מתוך הסרטון של אלכס טרופנוב, צילום: רשתות ערביות

17:18: שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחחו אמש על פתיחה מחודשת של מעבר רפיח למעבר סיוע הומניטרי. שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר ההגנה כי ישראל לא מתנגדת לפתיחת המעבר, אך לא תסכים להעביר את האחריות לאנשי החמאס או לגורמים המקושרים לארגון הטרור.

16:29: על פי דיווחים פלשתיניים, דחפורים של צה"ל פועלים באזור מחנה ג'נין. כמו כן, דווח על צלפים בגגות, במקביל להפעלת מטען נפץ על ידי מחבלים. בסה"כ דווח על שישה נפגעים פלשתינים מירי. (שחר קליימן)

16:06: תיעוד: פלשתינים במחנה ג'באליה בצפון רצועת עזה בורחים על רקע רעש הפיצוצים באזור. (שחר קליימן)

על רקע רעשי הפיצוצים: פלשתינים בורחים ממחנה גב'אליה// רשתות ערביות

15:54: דיווח ברויטרס: דובר הממשלה לתקשורת הזרה, דויד מנסר מסר כי צה"ל חיסל כ-300 מחבלים מתחילת המבצע ברפיח ב-6 במאי.

15:37: נתניהו צפוי להתראיין הערב לכלי התקשורת הצרפתי כשעל סדר היום שני נושאים עיקריים: למנוע מצרפת הכרה חד צדדית במדינה פלשתינית על רקע הביקורת שמתח הנשיא מקרון על הפעולה ברפיח, אבל אולי חשוב מכך - להכין את הקרקע לפעולה הצבאית הנדרשת בלבנון. בצרפת מתנגדים לפעולה כזו ומנסים כבר תקופה ארוכה להוביל מהלך מדיני מול חיזבאללה ללא הצלחה. עסקת חטופים כך חשבו בישראל תאפשר לחיזבאללה לעצור את המתקפות מצפון אולם כזו לא נראית כרגע על הפרק והאפשרויות מבחינת ישראל מצטמצמות. נתניהו פונה לקהל הצרפתי בעת הזו משתי הסיבות האלה כפי שהתראיין עד כה בעיקר מול כלי תקשורת אמריקניים. (שירית אביטן כהן)

15:15: בתגובה לירי נ״ט שנורה מתוך בית ספר של אונר״א אל עבר הכוח, צוות הקרב של חטיבה 12 יצא לפעילות במתחם בית הספר בו ממוקמים גם מסגד ומרפאה. במהלך סריקות במרחב, מטען בפיר ממולכד שהיה במרפאה אזרחית התפוצץ על הכוחות. כתוצאה מהפיצוץ נפלו שלושה לוחמים מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, סמ״ר אמיר גלילוב ז״ל, סמ״ר אורי בר אור ז״ל וסמ״ר עידו אפל ז״ל. בנוסף, במהלך הפעילות נמצאו אמצעי לחימה רבים בהם נשק, רימונים ומדי אויב. הכוחות איתרו פירים המובילים לרשת מנהרות רחבה בתוך כיתות הלימוד בבית הספר. (לילך שובל)

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבה 12 תחת אוגדה 162 // דובר צה"ל

14:56: אזעקות הופעלו בגליל המערבי. (עידן אבני)

אזעקות הופעלו בגליל המערבי 30.05.2024

14:48: בשעה זו: צה"ל מכתר את ביה"ח בג'נין. הפלשתינים מדווחים על כניסת כוחות מאסיבית למקום.

14:25: רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה כטב"ם בחאנין שבדרום לבנון.

14:03: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים": בכיר במשמרות המהפכה טוען כי ישראל העבירה לאיראן מסר דרך מצרים כי תסכים "להתפשר" במלחמה ברצועת עזה כדי למנוע תגובה איראנית לחיסול מפקד כוח קודס בשגרירות בדמשק, בטרם המתקפה האיראנית הנרחבת שביצעה הרפובליקה האיסלאמית נגד ישראל.

13:26: דובר צה"ל עדכן כי שתי ההתרעות שנשמעו לפני זמן קצר על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ הופעלו עקב זיהויי שווא. עוד נמסר כי מוקדם יותר היום הופעלה התרעה בצפון הארץ על חדירת כלי טיס עוין, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת כיפת ברזל מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון, אין נזק ואין נפגעים. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב כפר גלעדי מחשש לנפילת שברי יירוט.

13:07: התרעה נוספת על חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ואצבע הגליל. (עידן אבני)

12:58: הג'יהאד האסלאמי פרסם היום סרטון שבו אחד המחבלים משגר פצמ"ר ברפיח ממשגר שנשען על שק אורז בסמטי. הוא ומחבלים אחרים ששיגרו פצמ"רים לבשו ביגוד אזרחי. התיעוד שייך אותם ל"חטיבת רפיח" של הזרוע הצבאית בג'יהאד האסלאמי, "פלוגות אל-קודס". (שחר קליימן)

מחבלים משגרים פצמ"ר ברפיח ממשגר שנשען על שק אורז בסמטי // רשתות ערביות

12:18: חשש מחדירת כלי טיס עוין ביישובי אצבע הגליל: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי.

11:41: בסוריה מדווחים על פיצוץ מכונית בעיר חומס, מה שהוביל לשלושה נפגעים. הנסיבות נחקרות (שחר קליימן)

11:37: דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב מרגליות, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת 'כיפת ברזל' מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון.

מוקדם יותר היום הופעלה התרעה במרחב רמת הגולן על חדירת כלי טיס עוין, הופל טיל שיוט שהגיע מכיוון מזרח. בשני המקרים אין נזק ואין נפגעים.

היירוט במרגליות, צילום: ללא קרדיט

11:25 ירי רקטות וטילים לעבר מרגליות

11:44: חיסול מחבלים ואיתור אמצעי לחימה: כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברפיח ובלב מחנה ג'באליה. לכתבה המלאה. (לילך שובל)

כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה בלב ג'באליה ובמרחב רפיח, צילום: דובר צה"ל

10:10: בהמשך לאזעקות ברמת הגולן: יורטה מטרה חשודה שחצתה (עידן אבני)

09:31: משטרת ישראל ושב״כ חשפו ועצרו תומך דאעש שיצר קשר עם נציגי ארגון הטרור בחו״ל והתכוון לבצע פעילות טרור לאחר הכוונה והכשרה. החשוד נסע לטורקיה ולמדינות באפריקה. לכתבה המלאה: (יורי ילון)

09:06: בבוקר שלאחר הפיגוע בשומרון, כוחות צה"ל תיגברו את  האבטחה על המחסום בכניסה לשכם (חנן גרינווד)

הכניסה לשכם, מקום הפיגוע מאתמול, כעת. , צילום: צילום: נדב גולדשטיין/TPS

08:54: דיווח: סיום המתיחות עם מצרים עשוי להוביל להתקדמות במו"מ לעסקת חטופים. על פי העיתון "אל-אחבאר", מקור מצרי סבור כי שורר קיפאון זמני במגעים "הסחבת הישראלית לא מעידה על כוונה להפסיק את המלחמה" (שחר קליימן)

08:39: חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובי דרום רמת הגולן. דובר צה"ל: "האירוע הסתיים". (עידן אבני)

08:42: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע אמש (רביעי) לזירת פיגוע הדריסה סמוך לשכם שבשומרון, בו נפלו סמ״ר אליה הלל ז״ל וסמ״ר דייגו שוישה הרסאג׳ ז״ל, לוחמים בחטיבת כפיר (לילך שובל)

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע, אמש, צילום: דובר צה"ל

08:11: על פי דיווחים פלשתיניים, צה"ל ירה באש אינטנסיבית לעבר צפון אל-בורייג' ואזור ואדי עזה וחג'ר א-דייק (שחר קליימן)

07:43: דיווח פלשתיני: צוותי כיבוי פלשתיניים נלחמים בדליקה שפרצה באזור רמאללה, בעקבות פעילות צה"ל ביו"ש.

07:18: אזעקות צבע אדום נשמעו בנירים והסביבה

06:50: המנהיג העליון של איראן חמינאי: "סטודנטים יקרים באוניברסיטאות בארה"ב, אתם עומדים בצד הנכון של ההיסטוריה". (שחר קליימן)

ציוץ מנהיג איראן, צילום: טוויטר

06:10: הותר לפרסום: שני לוחמים נהרגו בשומרון, לוחם נהרג בצפון הרצועה.  שניים מהלוחמים, סמ"ר אליה הלל וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג' מחטיבת כפיר, נהרגו בפיגוע הדריסה סמוך לשכם. סמל ידידיה אזוגי שירת בחטיבת הצנחנים ונהרג בקרבות בצפון הרצועה.

סמ"ר ידידיה אזוגי, סמ״ר אליה הלל וסמ”ר דייגו שוישה הרסאג׳, צילום: דובר צה"ל

01:54: פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית מודיע כי השמיד אתמול שתי מטרות אוויריות בלתי מאוישות מעל הים האדום, ששוגרו על ידי החות'ים. ב-28 במאי כוחות השמידו שני משגרי טילים של החות'ים, לאחר ששיגרו שני טילים בליסטיים נגד ספינות לעבר הים האדום.

00:35: דיווחים פלשתיניים על פעילות כוחות בטולכרם ובשכם

22:44: דיווחים פלשתיניים: שני הרוגים בתקיפה ישראלית על אמבולנס בשכונת תל א-סולטאן במערב רפיח (שחר קליימן)

22:34: דיווח באופוזיציה הסורית: שלושה מחבלים סורים שלחמו עם חיזבאללה נהרגו בתקיפה בחומס שבמרכז סוריה. (שחר קליימן)

22:17: מקור מצרי בכיר לתקשורת במדינה: "מה שכלי תקשורת ישראליים מזכירים לגבי קיום מנהרות על הגבול בין מצרים לישראל אינו נכון. השקרים של תל אביב מבטאים את מידת המשבר שממשלת ישראל מתמודדת איתו. ישראל ממשיכה לנסות לייצא שקרים במטרה לכסות על כישלונה הצבאי".

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר