לשכת רה"מ נגד צה"ל: "קיבל התרעה על מתקפה? זה הפוך מן האמת". צילום: אי.פי / דובר צה"ל

לשכת רה"מ נגד צה"ל: "קיבל התרעה על מתקפה? זה הפוך מן האמת"

הצבא אישר כי לפני 7 באוקטובר קיבל נתניהו ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין • לפי הודעת הלשכה: "שתי ההתייחסויות הבודדות לחמאס מציינות שהוא לא רוצה לתקוף ופניו להסדרה" • עוד מסרו כי להערכה זו היו שותפים כל גופי הביטחון "שאף טענו שארגון הטרור מורתע"

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו היום (חמישי) לדברי צה"ל כי אגף המודיעין שלח ארבעה מכתבי התרעה לנתניהו לפני 7 באוקטובר בהם הוזהר מהיחלשות ההרתעה הישראלית, ומסרו כי "טענות צה"ל הפוכות מן האמת".

נתניהו עונה על שאלות העיתונאים לאחר הצהרתו // לע"מ

"הטענה שראש הממשלה קיבל כביכול מחטיבת המחקר באמ"ן התרעות על התקפה אפשרית מעזה היא הפוכה מן האמת. לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי על כוונות של חמאס לתקוף את ישראל מעזה, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין".

השפעה שלילית של היעדר לכידות

"שתי ההתייחסויות הבודדות לחמאס בארבעת המסמכים מציינות שחמאס לא רוצה לתקוף את ישראל מעזה ופניו להסדרה. בהתייחסות הראשונה מ-19 במרץ 2023 נכתב שאסטרטגית חמאס היא 'הותרת רצועת עזה במדרון אחורי' ומיקוד המאבק בישראל בזירות אחרות".

נתניהו מלפני שנה: "אני יוצא מכאן מעודד מאוד. יידעו כל אויבינו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה"

לפי לשכת ראש הממשלה, "בהתייחסות השנייה, ב-31 במאי 2023, אף הומלץ שעל ישראל להצטרף ל'טרנד הדה-אסקלציה האזורי' ו'לקחת צעד קדימה בהסדרה מול הרצועה והריבון החמאסי'. להערכה זו במסמכים שחמאס אינו מעוניין בהסלמה ומעוניין בהסדרה עם ישראל היו שותפים בעקביות כל גופי הביטחון, שאף טענו שחמאס מורתע".

עוד נמסר כי "באשר לטענה המועלית במסמכים על ההשפעה השלילית של היעדר הלכידות בישראל על אויבינו - הרי ראש הממשלה בעצמו התריע על כך פעמים רבות בהקשר לתופעת הסרבנות".

המכתב שנשלח לנתניהו, צילום: מכתב המודיעין

נזכיר כי צה"ל אישר כי נתניהו קיבל ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין של צה"ל בחודשים שבין מרץ ליולי 2023. במכתבים עצמם הוזהר ראש הממשלה מהיחלשות ההרתעה הישראלית בעקבות הפגיעה האנושה בלכידות החברתית בישראל.

בכירי אגף המודיעין הזהירו אז כי הפגיעה היא לא רק מיידית, אלא עלולה להיות בעלת השלכות ארוכות טווח. בצה"ל אומרים כי מדובר על התרעה שעסקה באויבי ישראל "בכלל הזירות", אך באמ"ן התמקדו במכתבים בחיזבאללה ובאיראן.

לפי הניתוח של צה"ל באותה תקופה, אויבים כמו איראן וחיזבאללה מחלקים את ההרתעה הישראלית לארבע רגליים, וכולן נחלשו: עוצמתו של צה"לף הברית עם האמריקניםף כלכלה חזקה ולכידות פנימית גבוהה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו