"פגיעה בלכידות": צה"ל מאשר שאמ"ן התריע בפני נתניהו לפני ה-7 באוקטובר

על פי דובר צה"ל, ראש הממשלה נתניהו קיבל בין החודשים מרץ ליולי 2023 ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין • במכתב נטען כי הפגיעה בלכידות במדינה פוגעת משפיעה ופוגעת בצה"ל

נתניהו מלפני שנה: "אני יוצא מכאן מעודד מאוד. יידעו כל אויבינו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה"

בדובר צה"ל מאשרים היום (חמישי) כי אמ"ן התריע בפני רה"מ בכמה הזדמנויות על הסיכונים הנובעים מהקרע בחברה ועל כך ש"אויבנו רואים את הפגיעה בלכידות בארץ". הודעת צה"ל מגיעה שבעה חודשים לאחר שעמותת הצלחה, לקידום חברה הוגנת, עתרה לבית המשפט בדרישה לבקשת חופש מידע.

המכתב שנשלח לנתניהו, צילום: מכתב המודיעין

על פי הפרסום, ראש הממשלה נתניהו קיבל בין החודשים מרץ ליולי 2023, ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין הנוגעים לתפיסת הפגיעה בלכידות במדינת ישראל בקרב אויבי ישראל, והשפעתה על ישראל ועל צה"ל בפרט.

שוטרים מתעמתים מול מפגינים נגד הרפורמה המשפטית (ארכיון), צילום: אוהד צויגנברג

המחאות נגד הרפורמה המשפטית גרמו לסערה ולקרע גדול בין המחנות הפוליטיים בישראל בשנה שעברה. כזכור, ביולי האחרון, 1,142 אנשי מילואים, ביניהם כ-500 טייסים, הודיעו כי הם ישהו את התנדבותם במילואים בשל המשך החקיקה המשפטית. הדבר גרם לטלטלה גדולה בחיל האוויר, והאלוף תומר בר אף טען כי קיימת פגיעה עמוקה בלכידות וכי חיל האוויר לא יהיה אותו דבר לאחר המשבר הנוכחי. 

הפגנות בשכונת רחביה נגד הרפורמה המשפטית, צילום: אורן בן חקון

שר הביטחון גלנט מיהר להגיב לדברים, ואמר: "יש כלכלה, לימוד תורה אך מעל הכל - צה"ל הוא הערך העליון. כולם עוסקים בחיכוך החברתי הקיים ולדבר הזה אין שום השפעה על תהליך הגיוס, ואני שמח על זה. אני עוסק כל יום להשיג פתרון לבעיית הכשירות והלכידות ולא מתעלם ממנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר