בדרך לפעולה: הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו במצרים כדי לדון במבצע אפשרי ברפיח

השניים נפגשו בקהיר עם ראש המודיעין במדינה ועם הרמטכ"ל המצרי • גורם ביטחוני בכיר: "צה"ל מוכן להתחיל לפעול ברפיח, מחכים לדרג המדיני" • על פי הדיווח, ישראל ביצעה את כל ההכנות הנדרשות לכבוש את מעוז חמאס בדרום הרצועה • הפעולה עצמה צפויה להימשך כשישה שבועות

בניית עיר האוהלים בחאן יונס, לקראת כניסת צה"ל לרפיח

ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי ביקרו היום (רביעי) במצרים ונפגשו עם ראש המודיעין המצרי ועם הרמטכ"ל המצרי כדי לדון על מבצע אפשרי של ישראל ברפיח -  כך על פי גורמים בכירים. 

גם בחודש פברואר ביקרו הרמטכ"ל וראש השב"כ בקהיר כדי להיפגש עם הצמרת הביטחונית המצרית. אז, הביקור נועד בעיקר להרגיע את המצרים ולהבטיח ששישראל תנקוט צעדים להבטיח שמבצע עתידי לא יגרום לזרם של פליטים מעבר לגבול.

קיבלו אחריות. ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי, בעזה, צילום: דובר צה"ל

במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (רביעי) כי צה"ל ביצע את כל ההכנות הנדרשות לכבוש את רפיח, אזור "שלדעתו הוא מעוז חמאס האחרון ברצועת עזה". הסוכנות התבסהה על דבריו של גורם בטיחוני בכיר, שאמר צה"ל יכול לפתוח במבצע ברגע שיקבל את אישור הממשלה.

מחנה אוהלים ברפיח, צילום: אי.פי

אתמול (שלישי) דווח ב"ישראל היום" כי הפעולה ברפיח צפויה להתחיל בקרוב מאוד. הפעולה עצמה, כך על פי הערכות, צפויה להימשך כשישה שבועות.

 

ההחלטה לצאת למבצע ברפיח, שעשויה להשתנות בהתאם להתפתחויות, התקבלה סופית לאחר שמנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, השיב לפני כמה ימים בשלילה להצעת המתווכות בנוגע לעסקת חטופים.

במוסד ציינו אז כי דחיית הצעת שלוש המתווכות ״מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור״.

טנק של צה"ל צופה על עזה, צילום: אי.אף.פי

במהלך סוף השבוע דיווח הוול סטריט ג׳ורנל כי ההיערכות הישראלית לפעולה ברפיח צוברת תאוצה, כאשר פינוי האוכלוסיה האזרחית בעיר, שמונה כ-1.4 מיליון פלשתינים, תארך כשלושה שבועות, בהנחה שחמאס לא ימנע מהאזרחים הפלשתינים להימלט מהמקום. 

בנוסף, ממידע שנאסף עולה כי יש סבירות גבוהה שחטופים ישראלים שהוברחו לרפיח עדיין נמצאים שם בידי חמאס. לכן, אחת המשימות המרכזיות של הכוחות שייכנסו לאזור תהיה לנסות ולחלצם.

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר