ברקע ההכנות לפעולה ברפיח: הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בקהיר

הביקור נועד להרגיע את המצרים בכך שישראל תנקוט צעדים להבטיח שמבצע עתידי לא יגרום לזרם של פליטים מעבר לגבול • בשב"כ ובצה"ל מכחישים את הפרסומים - המצרים סירבו להגיב

עיר האוהלים ברפיח.. צילום: אי.אף.פי

דיווח: ברקע ההכנות לפעולה ברפיח - הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר ביקרו בקהיר ושוחחו עם מקביליהם כדי לנסות להרגיע את עמיתיהם בכך שישראל תנקוט בצעדים להבטיח שמבצע עתידי באזור לא יגרום לזרם של פליטים פלשתינים מעבר לגבול המצרי.

 

שני גורמים אמריקנים המעורים בפרטים מסרו כי הלוי ובר נפגשו עם ראש המודיעין המצרי וקציני צבא בכירים ודנו במבצע האפשרי ברפיח. עוד ציינו בדיווחים אמריקניים שונים כי השב"כ וצה"ל הכחישו את הפרסומים ובמצרים סירבו לאשר את המידע.

מסר מאיים או שיתוף פעולה?

כזכור, ב"ישראל היום" פורסם לראשונה כי ישראל מקיימת מאמץ מדיני אינטנסיבי מול מצרים ליישוב המתיחות בין המדינות ובמטרה להרגיע את המחלוקת בסוגיית הפעילות העתידית של צה"ל ברפיח. מקור בכיר בארגון הטרור חמאס שלח מסר מאיים לישראל באמצעות ערוץ הטלוויזיה של הארגון אל-אקצא: "מתקפה של צה"ל על רפיח משמעה פיצוץ שיחות המשא ומתן על עסקת חטופים".

השר מיקי זוהר בכנסת: כניסה לרפיח תסכן חיי חטופים // ערוץ הכנסת

מקורות מצריים דיווחו לפני יומיים כי כי קהיר הקימה מחנה פליטים שני לעקורים עזתים בחאן יונס, שיכיל 400 אוהלים וארבעת אלפים בני אדם. זאת מלבד מחנה אחר בעיר שכבר הוקם ובו כאלף אוהלים.

על פי המקורות, המחנה השני מצויד בחשמל ובחיבור למים. נוסף על כך, נודע כי מצרים מקימה בית חולים שדה בעיר רפיח, ומחנה פליטים אחר בצפון דיר אל-בלח. עבודה שתסתיים בימים הקרובים. הקמת המחנות מגיעה על רקע הדרישות של מצרים וארה"ב מישראל לדאוג לשלומם של יותר ממיליון עזתים שהתרכזו ברפיח לפני פירוק ארבעת גדודי ארגון הטרור בעיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר