פלשתיני הרוג, רכבים הוצתו: עימותים אלימים בכפר דומא בין מתיישבים לפלשתינים

סוכנות הידיעות הפלשתינית וופא מדווחת כי ההרוג הוא יעקוב אל-נסאן שנורה למוות בכפר אל-מורייר • צלם ידיעות אחרונות הותקף על ידי מתיישבים • בצבא אומרים כי "כלל האירועים הסתיימו" • במקביל - הוחלט על תגבור האזור בכ-7 פלוגות של מג"ב, חי"ר וכוחות מיוחדים

התפרעויות בכפר דומא, היום // רשתות ערביות

לאחר מציאת גופת הנער בנימין אחימאיר: הפלשתינים מדווחים על שורת עימותים אלימים בהרי השומרון, במהלכם ירו המתיישבים על פלשתינים. סוכנות הידיעות "וואפא" דיווחה כי בכפר אל-מורייר נהרג פלשתיני וחמישה נוספים נפצעו. צה"ל אישר את דבר מותו של הפלשתיני, הודיע כי "כלל האירועים הסתיימו" בעקבות פעילות הכוחות לפיזור הפרות הסדר והכריז על תגבור האזור בפלוגות נוספות.

הפלשתינים מדווחים כי בדומא הוצתו שורה של מבנים ורכבים. צלם ידיעות אחרונות שאול גולן הותקף על ידי מתיישבים וציוד הצילום שלו הועלה באש. עוד הוסיפו, כי מתיישבים פתחו באש גם על מסע הלוויה של ג'יהאד עפיף אבו-עליא בן ה-25, שלפי הפלשתינים נהרג אתמול במהלך עימותים עם מתיישבים בכפר.

רכבים שרופים אחרי תקיפות מתיישבים, צילום: אי.פי

שר הביטחון גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני פונה לציבור, תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים". מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות האחרונות התפתחו עימותים בין אזרחים ישראליים לפלסטינים במספר מוקדים באזור יהודה ושומרון, במהלכם המשתתפים יידו אבנים וביצעו ירי. עשרות ישראלים ופלסטינים נפגעו באורחים שונים".

לאורך היום כוחות גדולים של צה"ל ומג"ב פעלו לפיזור הפרות הסדר באזור, ומהצבא נמסר כי "כל האירועים הסתיימו". בהמשך לכך, הוחלט על תגבור האזור בכ-7 פלוגות של מג"ב, חי"ר וכוחות מיוחדים.

 

כלל המתיישבים הוצאו מהכפר, צילום: AP

לאחר כ-24 שעות, כוחות צה״ל, בסיוע רחפן של 636, מצאו את גופת הנער הנעדר בנימין אחימאיר בן ה-14, שטח חווה במרחב בנימין. כוחות הביטחון הודיעו כי הנער נרצח בפיגוע טרור. חקירת האירוע נמשכת. הכוחות ממשיכים במרדף אחר החשודים בביצוע הפיגוע.

פלשתינים על תקיפות המתיישבים: "בתים ורכבים נשרפו, צאן נלקח" // רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה חריגה בשבת: ״הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הי״ד הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. כוחות צה״ל ושב״כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר