המתקפה האיראנית החלה: מאות כטב"מים שוגרו לישראל; הגל הראשון צפוי להגיע לאזור בשעה 02:00

הקבינט מתכנס בקריה • ירדן, מצרים ולבנון סגרו את המרחבים האוויריים שלהן • צה"ל עדכן את הנחיות פיקוד העורף - "ממחר אין כל פעילות חינוכית" • חבר כיתת כוננות בחניתה נפצע קשה מפגיעת כטב"ם נפץ

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב מבצעית עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון // צילום: אלעד מלכה

היום ה-190 למלחמה: דיווח על תחילת מתקפת כטב"מים איראנית על ישראל. המרחב האווירי של ישראל ייסגר הערב בין 00:30 ל-07:00. צה"ל תגבר כוחות בשומרון בעקבות העימותים בין מתיישבים לפלשתינים בכפר דומא, שהתרחשו לאחר פרסום הידיעה על מציאת גופתו של הנער הנעדר בנימין אחימאיר. קצין מילואים, חבר כיתת כוננות בחניתה, נפצע באורח בינוני-קשה מפגיעת כטב"ם בקיבוץ.

אינפו המתקפה האיראנית והמיירטים, צילום: ללא

עדכונים שוטפים

23:55: דיווח: החלו יירוטים של כטבמ"ים מעל שמי סוריה.

אינפו הנחיות פקער, צילום: ללא

23:51: צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וארטילריה לפני זמן קצר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל- ח'ריבה, אל- ורדיה וקלעת דבה בתגובה לשיגור הכטב"מים לעבר כפר בלום וחניתה מוקדם יותר היום. על פי דובר צה"ל, בין המטרות שהותקפו תשתיות טרור ועמדות צבאיות.

23:50: ירדן הכריזה על מצב חירום.

23:47: משמרות המהפכה האיראניות הודיעו כי שיגרו לעבר אזורים מסוימים בישראל עשרות כטב"מים וטילים: "בתגובה לפשע ההתקפה של הישות הציונית הגזלת על הקונסוליה האיראנית בדמשק ולמות הקדושים של מספר יועצים איראנים, הכוח האווירי והחלל במשמרות המהפכה מתחיל במתקפה מסיבית עם מל"טים נגד מטרות בישות הציונית".

23:45: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ההגנה האווירית הירדנית ערוכה ליירט כל איום אווירי במרחב האווירי שלה, כך לפי שני מקורות ביטחוניים באזור.

23:42: דיווח: גל תקיפה שני יצא מאיראן לעבר ישראל

23:37: דוברת המועצה לביטחון לאומי: "איראן פתחה במתקפה אווירית על ישראל. הנשיא ביידן מעודכן בקביעות על המצב בידי צוות הביטחון הלאומי וייפגש עימם אחר הצהריים (שעון ארה"ב) בבית הלבן. צוותי הביטחון האמריקניים נמצאים בקשר קבוע עם הישראליים ובעלות ברית נוספות. ההתקפה צפויה להימשך כמה שעות. הנשיא ביידן היה ברור: 'התמיכה שלנו בביטחון ישראל יצוקה מבטון. ארה"ב עומדת לצד העם הישראלי ותומכת בהגנה עליהם מהאיומים האיראניים'".

23:34: דיווח בניו יורק טיימס: ישראל פינתה בסיסים צבאיים מסוימים, העלתה מטוסים באוויר והכינה את מערכות ההגנה שלה על מנת ליירט כטב"מים ששוגרו ממערב איראן ועיראק.

23:32: הבית הלבן: "סביר שהמתקפה תימשך כמה שעות".

כטב"מים נראים חולפים בשמי עיראק

23:26: דובר רשות שדות התעופה: החל מהשעה 00:30, המרחב האווירי של ישראל ייסגר בעקבות הנחיית מערכת הביטחון. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ואתר רשות שדות התעופה.

23:24: גורמים ישראליים ל"גלי צה״ל": המתקפה האיראנית שהחלה כוללת גם טילי שיוט, ולא רק כטב״מים. יש לציין כי זמן הגעה של טיל שיוט לישראל הוא כשעתיים.

23:11: מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית עזב את ישראל. כך דווח בפוקס ניוז.

23:05: הודעת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "איראן שיגרה עשרות כטב"מים לעבר ישראל. ייקח להם כמה שעות להגיע. צה"ל נמצא בכוננות גבוהה ומגבש תמונת מצב בכל עת. בהתאם, יתבצעו שיבוש ג'י.פי.אס באזורים מסוימים. אם מופעלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן ולהישאר בו לפחות עשר דקות. נא להימנע מהפצת שמועות ודיווחים לא-מאומתים. (לכתבה המלאה).

דובר צה"ל: צה"ל במעקב אחר כלל המטרות ששוגרו מאיראן // דובר צה"ל

הגרי: "צה"ל ערוך ומוכן, בהגנה ובהתקפה, ואנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב, ויתר השותפים במרחב, על מנת ליירט את השיגורים. יש לנו מעגלי אבטחה של צבא ארה"ב ומערך הגנה אווירי מצוין שנמצא בפעילות מלאה. עם זאת, ההגנה אינה הרמטית, לכן חשוב מאוד להישמע להנחיות פיקוד העורף. אם יהיה איום אחר, עם זמני תגובה אחרים, נעדכן".

בנוגע לתגובת מנע באיראן, אמר הגרי: "נעשה מה שצריך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל, בכל מקום שאליו נידרש". 

2:522: דיווח: כטב"מים נצפו בשמי איראן ועיראק

22:43: ישראל מאשרת: עשרות כטב"מים שוגרו לישראל מאיראן. בישראל הוחלט על סגירת המרחב האווירי בין אחת לחמש לפנות בוקר. (לילך שובל)

22:40: רה"מ בנימין נתניהו בהודעה לציבור: "מערכות ההגנה שלנו פרושות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק".

אחרי שינוי ההנחיות: רה"מ נתניהו במסר לציבור // צילום: דוברות רה"מ

22:34: דיווח: עשרות כטב"מים שוגרו מאיראן ונמצאים בדרכם לישראל. (לילך שובל)

22:25: מטוס רה"מ "כנף ציון" המריא וחג באוויר.

מטוס ראשי המדינה "כנף ציון", צילום: קוקו
 

22:01: רשות הפיקוח על התעופה האזרחית בירדן: המרחב האווירי במדינה ייסגר זמנית לכל המטוסים הנכנסים, היוצאים והעוברים, החל מהלילה.

21:47: בכיר אמריקני אומר לאל-ג'זירה כי איראן עלולה לתקוף את ישראל במהלך בוקר יום ראשון. הוא ציין כי הם מתייחסים בדאגה עמוקה לאפשרות שאיראן תתקוף את ישראל. לדבריו, יש אפשרות שהתקיפה תיערך במהלך השעות הראשונות של הבוקר בראשון. עוד ציין הבכיר כי איראן עשויה לתקוף מטרות בישראל בהשתתפות עם שלוחיה בעיראק ובסוריה. עם זאת, הוא הדגיש כי ארה"ב תגן על ישראל ותנסה להדוף את המתקפה האיראנית האפשרית. (שחר קליימן)

הנחיות, צילום: .ללא

21:19: ראש הממשלה עושה את דרכו לקריה בתל אביב, שם הקבינט המצומצם והמורחב יתכנסו במהלך הלילה. בסביבת רה"מ שוקלים לתת במהלך הערב הצהרה לציבור. (אריאל כהנא)

21:09: שר הביטחון יואב גלנט מקיים כעת הערכת מצב מבצעית עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. (לילך שובל)

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב מבצעית עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון // צילום: אלעד מלכה

21:05: חמאס בהודעה רשמית על התשובה למתווכות: ״דורשים הפסקת אש מלאה, נסיגת צה״ל מכל רצועת עזה, חזרת האזרחים לאזוריהם ולמקומות מגוריהם, הגברת הכנסת הסיוע ותחילת השיקום". (שחר קליימן)

20:56: הערכה: הלילה יזומנו לדיונים הקבינט המורחב והמצומצם.

20:54: שר החוץ ישראל כ"ץ דוחה את ביקורו המדיני מחר בהונגריה ואוסטריה בשל המצב הביטחוני. הביקור, שכולל מספר פגישות מדיניות עם נשיא הונגריה, קנצלר אוסטריה ושרי החוץ של הונגריה ואוסטריה, בליווי משפחות החטופים, נדחה עד להודעה חדשה.

20:44: הנחיות פיקוד העורף שיחולו החל משעה 23:00 

הנחיות פיקוד העורף, צילום: פיקוד העורף

20:31: דובר צה"ל: שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהלילה (שבת) בשעה 23:00 יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות, כולל קייטנות וטיולים בכל רחבי הארץ. באיזורים ירוקים- הגבלת התהקלות עד 1,000 אנשים.

20:08: מקורות פלשתיניים מסרו לרשת אל-מיאדין כי חמאס שלח תשובה להצעה של המתווכים מלפני שבוע. לפי הדיווח בשלב א' של ההצעה, חמאס ערך תיקונים שכוללים דרישה ליציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה, לחזרת העזתים לצפון הרצועה, לאספקה הומניטארית ולמספרי מחבלים שישוחררו. עוד דווח כי התשובה כוללת גם תיקונים לשלב השני ובחמאס דרשו נוסח ברור בנוגע להפסקת האש.

20:02: שר הביטחון יואב גלנט על המצב מול איראן: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר מתקפה מתוכננת של איראן ושלוחיה כנגד מדינת ישראל. בימים האחרונים תגברנו את המערך ההגנתי שלנו ואת המערך ההתקפי שלנו, אנחנו נחושים לנקוט בכל דרך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל״.

״איראן היא מדינת טרור, העולם נחשף לזה עכשיו יותר מתמיד. אנחנו נחושים להגן על אזרחינו כנגד הטרור הזה ונמצא את הדרך להגיב לו. אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להוראות צה"ל ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

20:00: "בניגוד לפרסומים, המכשול היחיד להשגת שחרור החטופים הוא חמאס ולא שום גורם בצד הישראלי", כך מסרה לשכת ראש הממשלה. "בין היתר חמאס דורש את סיום המלחמה ונסיגה מוחלטת של צה״ל מרצועת עזה. הקבינט וגורמי הביטחון מאוחדים בהתנגדותם לדרישות מופרכות אלה".

19:56: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים טיר חרפא, עלמא א-שעב, ויארין שבדרום לבנון. (עידן אבני)

19:35: הבית הלבן הודיע כי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן יקצר את חופשתו המתוכננת בביתו בדלאוור ויחזור במהלך היום לבירה וושינגטון, זאת על מנת לערוך דיון עם יועציו הביטחוניים על האירועים במזרח התיכון.

19:28: לפני זמן קצר התפוצץ כטב"ם נפץ סמוך לקיבוץ כפר בלום באצבע הגליל. אין נפגעים. לא הופעלה התרעה. (עידן אבני)

18:59: בעקבות העימותים בין מתיישבים לפלשתינים באזור בנימין, נמסר מדובר צה"ל: "כוחות רבים של צה"ל ומג"ב נערכו במרחבים השונים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. נכון לשעה זו כל האירועים הסתיימו. לצד הכוחות הפרוסים במרחב, הוחלט על תגבור של מספר פלוגות של צה"ל וכוחות מג"ב נוספים. שבע פלוגות הובאו לאזור, זאת בנוסף לכוחות מיוחדים שתגברו את הלוחמים בשטח. (לילך שובל)

18:50: לפני זמן קצר טיל נ"ט פגע פגיעה ישירה בבית פרטי בשתולה, אין נפגעים.

פגיעת טיל נ"ט בבית בשתולה, צילום: ללא

18:31: דובר צה"ל הודיע כי כתוצאה מנפילת כטב״ם נפץ מוקדם יותר היום במרחב חניתה, נפתע באורח קשה חייל צה"ל במילואים, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. (לילך שובל)

18:12: משרד החוץ הקנדי קורא לאזרחי המדינה לעזוב את ישראל ולהימנע מנסיעה אליה. "המצב יכול להסלים ללא אזהרה מוקדמת", נכתב בהודעת שרת החוץ הקנדית.

17:34: אזעקות הופעלו בגליל העליון ביישובים אלקוש, מתת, נטועה, פסוטה, חורפיש.

16:58: אזעקות הופעלו בסאסא שבגליל העליון - ארבעה שיגורים זוהו, לא נגרם נזק.

16:57: העימותים ביו"ש: מתיישבים תקפו את שאול גולן, צלם "ידיעות אחרונות" בדומא, הוא נפגע וציוד הצילום שלו הועלה באש.

16:25: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב חניתה, זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. בנוסף, שני כטב״מי נפץ חצו לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר ישראל והתפוצצו במרחב. כוחות צה״ל תקפו בירי ארטילרי בדרום לבנון. (עידן אבני)

16:24: שר הביטחון גלנט: "כואב את מותו של הנער בנימין אחימאיר, שנרצח בידי מחבל שפל. אני פונה לציבור, פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים".

15:55: סוכנות הידיעות ההולנדית ANP מדווחת כי על רקע ההסלמה באזור, חברת התעופה ההולנדית KLM תפסיק לטוס מעל ישראל ואיראן. 

15:31: האזעקות בגליל המערבי - זוהו שלושה שיגורים מלבנון. (עידן אבני)

15:21: אזעקות הופעלו בגליל המערבי.

14:59: עיתונאי איראני המקורב לשלטון: "ההשתלטות של משמרות המהפכה על הספינה ממזרח למצר הורמוז איננה התגובה הצפויה (לחיסול בדמשק - ש"ק). זהו צעד נוסף במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית והכלכלית מזה ימים - בהתאם לדרך של אחינו בתימן. זהו גם מסר לארה"ב לגבי הגורם שמחזיק במפתח למצר הורמוז. התגובה (לחיסול) תגיע בהכרח". (שחר קליימן)

14:55: דיווחים פלשתיניים על נער פלשתיני שנורה למוות ע"י מתיישב בכפר אל-מור'ייר באזור רמאללה. (שחר קליימן)

14:50: צה"ל תקף בארבעה מרחבים שונים במקביל מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה, הותקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים חולא ובית ליף, ושתי מפקדות של הארגון במרחבים אל עדייסא וא-טייבה. (עידן אבני)

תקיפת שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

14:49: לאחר עימותים אלימים בתוך דומא בין מתיישבים לפלשתינים, כוחות צה״ל ומג״ב הוציאו את כל המתיישבים מהכפר. (לילך שובל)

14:45: סוכנות הידיעות הפלשתינית וופא: חמישה פלשתינים נורו על ידי מתנחלים בכפר אל-מורייר, הסמוך למאחז מלאכי שלום, שבו אותרה גופתו של הנער בנימין אחימאיר. עוד הוסיפו, כי מתנחלים פתחו באש גם על מסע הלוויה של ג'יהאד עפיף אבו-עליא בן ה-25, שלפי הפלשתינים נהרג אתמול במהלך עימותים עם מתנחלים בכפר. בנוסף,  כוחות צה"ל מנסים להשתלט על עימותים בכפר דומא בין פלשתינים למתנחלים, במקום גם הוצתו רכבים. 

14:20: אותרה גופת הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 שנעדר מאז אתמול בבנימין. גופתו אותרה במאחז מלאכי שלום. רה"מ בנימין נתניהו הודיע כי הוא נרצח: "כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה. אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל". לכתבה המלאה (לילך שובל)

14:15: דניאל הגרי מסר הצהרה רשמית, לאחר השתלטות הכוחות האיראניים על הספינה בבעלות ישראלית חלקית במצר ורמוז. לדבריו: "המשטר באיראן מתדלק את המלחמה באוקראינה ומחוצה לה, ומרחיב את המלחמה לסכסוך עולמי". הוא הדגיש: "צה"ל ערוך לכל התרחישים וינקוט את הצעדים הנדרשים - יחד עם בעלי בריתנו - כדי להגן על עמנו". לכתבה המלאה (לילך שובל)

"איראן תומכת בארגון הטרור חמאס". דניאל הגרי, היום, צילום: דובר צה"ל

13:59: פלשתינים טוענים כי מתיישבים נכנסו לכפר דומא במזרח נפת שכם ותקפו תושבים. בתיעודים מהמקום נראו תמרות עשן. תושב במקום סיפר על "מלחמה ברחובות". בישראל טרם התייחסו לאירוע. (שחר קליימן)

13:32: כלי התקשורת של הרפובליקה האסלאמית של איראן דיווחו כי משמרות המהפכה אישרו כי הספינה המסחרית הקשורה לישראל, ששטה תחת דגל פורטוגל במצר הורמוז, נתפסה והועברה למימי איראן. (שחר קליימן)

איראן השתלטה על ספינה בבעלות ישראלית חלקית במצר הורמוז // מתוך X

12:55: אזעקת חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון: אבירים, אלקוש, נטועה, פסוטה.

12:38: רשת אל-ערביה הסעודית עם פרטים נוספים: הספינה שהשתלטו עליה כוחות איראניים היא כלי שיט מסחרי שהפליג באזור מצר הורמוז. לפי הדיווח מדובר בספינה פורטוגלית "MSC ARIES". מקורות מסרו לרשת אל-חדת' הסעודית כי "איראן בחרה להגיב על חיסול מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, באמצעות חטיפת הספינה הפורטוגלית". לכתבה המלאה (שחר קליימן)

12:09: התקרית במפרץ הפרסי: רשת AP מדווחת על בסיס תיעוד שהשיגה כי מסוק נחת על סיפון כלי שיט במפרץ הפרסי, קרוב למצר הורמוז. מקור במזרח התיכון אומר לסוכנות הידיעות: ״איראן עומדת מאחורי התקרית״. הגם שלא הצליחה לאמת זאת לחלוטין, סוכנות הידיעות מוסיפה כי המסוק הנראה בסרטון שימש את משמרות המהפכה לפשיטות דומות בעבר.

12:07: בהמשך לדיווח על תקרית לחופי האמירויות: המרכז הבריטי לסחר ימי מדווח כי כלי השיט נתפס על ידי גורמים רשמיים באזור, טרם ברור מטעם איזה מדינה. לפי תיעוד שהגיע לידי סוכנות הידיעות AP, פשיטה בוצעה באמצעות מסוק על ספינה ליד מצר הורמוז, סמוך לחופי איחוד האמירויות. 

11:58: בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון - פיקוד העורף מדווח כי מדובר בזיהוי שווא. 

11:50: חדיררת כלי טיס עוין, אזעקות בשורת יישובים בגליל העליון: גונן, כפר בלום, כפר סאלד, להבות הבשן, נאות מרדכי, עמיר, שדה נחמיה, שמיר, דפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שניר.

11:22: רשת הטלוויזיה אל-ערביה מדווחת על תקרית ירי בפקיסטן שבה חמושים הרגו תשעה אנשים ברכב שנסע לאיראן. (שחר קליימן)

11:11: המרכז הבריטי לסחר ימי מדווח על תקרית במפרץ הפרסי, סמוך לחופי איחוד האמירויות. (דוד ברון)

10:20: משרד החוץ ההולנדי הודיע כי על רקע המתח באזור, יסגור היום את השגרירות בטהרן. ההחלטה אם לפתוח את הנציגות מחדש תידון מחר. (דוד ברון)

09:15: חברת התעופה האוסטרלית Qantas Airways הודיעה על ניתוב מחדש של מסלולי הטיסה בין בירת אוסטרליה המערבית - פרת', לבין לונדון, בשל "חששות בעקבות המצב במזרח התיכון". על פי דבר ההודעה, הטיסות ינותבו דרך סינגפור, על מנת להימנע מקרבה לאזור המזרח התיכון בשל האיומים על מתקפה איראנית בישראל. 

09:10: "יותר מ-30 מטרות הותקפו ביממה בהם תשתיות טרור, מבנים צבאיים ומשגרי נ"ט": דובר צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה שלושה שיגורים לעבר העיר שדרות, וכי כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את אזור השיגור ברצועת עזה. עוד נמסר כי "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו שלושה משגרים בהם היו כ-20 רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ". (לילך שובל)

תקיפת המשגרים בהם היו רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ // דובר צה"ל

08:52: ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח שטראמפ טוען כי "אירועי 7 באוקטובר יכולים להסתיים במלחמת עולם. זו תקופה מפחידה ויש לנו נשיא שלא יכול לחבר שני משפטים ביחד". הוא המשיך ותקף את ביידן וכינה אותו "לא כשיר". עוד טען הנשיא לשעבר: "אם אני הייתי הנשיא - איראן לא הייתה מאיימת לתקוף את ישראל. היא מעולם לא תקפה כשאני הייתי הנשיא, היא לא הייתה בעמדה לעשות את זה ולא היו לה משאבים". בנוסף, התייחס לאזהרות התקיפה האפשרית של איראן על ישראל, כשלדבריו האזהרות האמריקניות הן "די פתטיות". לכתבה המלאה

טראמפ (ארכיון), צילום: רויטרס

08:45: בעקבות העימותים הלילה בין מתיישבים לפלשתינים בכפר אבו פאלח - הסהר האדום הפלשתיני מדווח כי חמישה פלשתינים נפצעו בתקיפת מתנחלים, ושני פצועים הועברו לטיפול בבית חולים.

08:30: דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי נרחב של חיזבאללה במרחב ריחן ובו מבנים צבאיים ועמדה צבאית. (לילך שובל)

צה"ל תקף מתחם צבאי נרחב של חיזבאללה במרחב ריחן // דובר צה"ל

07:59: דיווח ב-CNN: ארה"ב זיהתה בתוך איראן תנועה והזזה של טילים וכטב"מים - מה שמחזק את ההערכה כי היא נערכת לתקוף את ישראל משטחה.

07:48: דיווחים פלשתיניים: אחרי הפצצות אווריות ותקיפות ארטילריות במהלך הלילה במרכז הרצועה, העזתים מדווחים על שני הרוגים באזור שייח' זיאד, מצפון לעיר עזה. בנוסף, הם מדווחים על מספר פצועים בהתקפה לעבר מבנה בדיר אל-בלח, גבאלייה ומחנה הפליטים שאטי.

06:55: דיווחים ערביים: לפני זמן קצר מטוס קרב תקף שתח מטרות באזור בנבטיה, בדרום לבנון.

דיווחים ערביים: חיל האוויר תוקף בנבטיה, דרום לבנון // רשתות ערביות

06:53: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": ההחלטה האמריקנית לקדם ספינות מלחמה שיסייעו להגנה על ישראל התקבלה בעקבות אזהרה שהעביר גורם שמעורה בפרטי התקיפה האיראנית המתוכננת.

06:38: אחרי חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה", שהודיעה על הארכת השהיית הטיסות לטהרן עד 18 באפריל, וחברת התעופה האוסטרית Austrian Airlines שהודיעה על הפסקת הטיסות מווינה לטהרן עד יום חמישי הבא, כתגובה ל"הסלמה באזור" - גם אייר פראנס משהה את טיסותיה לאיראן.

05:14: כוחות צה"ל פועלים הלילה ברחבי יהודה ושומרון, כך על פי דיווחים פלשתיניים. הלוחמים מבצעים חיפושים בבתים של תושבים במחנה אל-ערוב, מצפון לחברון ובקלקיליה. בנוסף, צה"ל מבצע מעצרים ופועל בעיירה עידנה ממערב לחברון העיירה אל-סמו, דרומית לחברון.

כוחות הביטחון פשטו על מסעדה ליד כיכר השהיד אבו עלי איאד בקלקיליה // רשתות ערביות

04:53: דיווח ב-CNN: "גורם בכיר בממשל האמריקני המעורה במודיעין, אמר כי ארה"ב מצפה שאיראן תבצע תקיפות נגד מטרות מרובות בתוך ישראל ובסביבתה, ושלוחיה של טהרן עלולים להיות מעורבים בהוצאה לפעול של המתקפות.

04:31: דיווחים פלשתיניים: תקיפות ארטילריות צפונית למחנה נוסיראת במרכז רצועת עזה 

תיעוד מזירת התקיפה בעיר עזה, צילום: רשתות ערביות

03:45: הפלשתינים מדווחים על מחבל אחד הרוג אחד ומספר פצועים כתוצאה מהעימותים עם מתיישבים מוקדם יותר בכפר אל-מוג'יר, צפונית מזרחית לעיר רמאללה

03:04: הפלשתינים מפרסמים תיעוד נוסף מזירת התקיפה בעיר עזה.

תיעוד נוסף מזירת התקיפה בעיר עזה // רשתות ערביות

02:57: דיווחים פלשתיניים: מטוסי קרב של חיל האוויר בתקיפות חריגות לאורך כל הרצועה

מטוסי קרב של חיל האוויר בתקיפות חריגות לאורך כל הרצועה // רשתות ערביות

02:37: עימותים בין מתיישבים לפלשתינים בכפר אבו פאלח.

עימותים בין מתיישבים לפלשתינים בכפר אבו פלאח ביו"ש // רשתות ערביות

01:58: הסהר האדום טוען כי חמישה מחבלים נפצעו בעימותים עם מתיישבים בכפר אבו פלאח, ליד רמאללה. דיווח נוסף על מחבל שנפצע מירי כוחות הביטחון כפר עין.

01:47: כוחות הביטחון פועלים בסביבת בית הקברות ופשטו על מספר בתים בעיר. בגזרת חברון, כוחות הביטחון פשטו על אולם עוואד אל-בתראן שעל פי דיווחים ערביים מתגוררים בו פועלים מרצועת עזה.

פעילות כוחות הביטחון לסיכול טרור, הלילה

01:30: דיווח: צבא ארה"ב פרס סוללת הגנה אווירית לאורך הגבול ירדן-עיראק, ליד הבסיס הצבאי אל-טנף

01:06: על רקע המתיחות הביטחונית, משרד החוץ הקנדי עדכן לפני זמן קצר את המלצתו "להימנע מנסיעות לא הכרחיות" לישראל וליו"ש ו"להימנע מכל נסיעה שהיא" לישראל וליו"ש. בתוך כך, קנדה קראה לאזרחיה לצאת מישראל בטיסות מסחריות. (דוד ברון)

קנדה מצטרפת להמלצה להימנע מנסיעות לישראל ולרשות, צילום: מתוך https://travel.gc.ca/ האתר הממשלתי של קנדה

00:55: דיווח ברשת CNN האמריקנית: ארה"ב תנסה ליירט שיגורים לעבר ישראל, אם הדבר יתאפשר. כך אמרו שני גורמי ממשל אמריקנים. במסגרת שיתוף הפעולה בין פיקוד המרכז של צבא ארה"ב לבין צה"ל בצל האיומים של איראן "לנקום" על חיסולו של חסן מהדווי בדמשק - מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון.

00:44: דיווחים ערביים: מתיישבים הציתו כלי רכב פלשתיניים באיזור שבין אל-מועי'יר ואבו פלאח, צפונית מזרחית לרמאללה. במקביל, דיווחים על פשיטות כוחות הביטחון על בית בעיירה עזון, מזרחית לקלקיליה.

כוחות צה''ל פועלים בנפת ג'נין // רשתות ערביות

00:27: בעקבות החשש מתקיפה איראנית, גם קטאר, בחריין, איחוד האמירויות וסעודיה מבקשות מאזרחיהן לעזוב את ישראל לאלתר.

00:26: הפלשתינים מדווחים על תקיפות נרחבות של חיל האוויר באזורים רבים ברצועה. עוד מדווחים כי צה"ל תקף בניין מגורים ומסגד בשכונת דראג' בעיר עזה. (שחר קליימן)

תיעוד מזירת התקיפה בעיר עזה // רשתות ערביות

00:19: דיווח בסקיי ניוז בערבית: סוכנות הידיעות רויטרס מודיעה לעובדיה בעיר בצרה בעיראק כי טילים איראניים עשויים לעבור במרחב האווירי של העיר ומבקשת מהם להיערך בהתאם. 

00:14: כלי תקשורת פלשתינים לא רשמיים מדווחים על תקיפה של חיל האוויר בדיר אלבלח שבמרכז הרצועה.

הפלשתינים מדווחים על תקיפות בדיר אל-בלח במרכז הרצועה // רשתות ערביות

00:09: דוברות עיריית שדרות מעדכנת כי במטח האחרון נורו שמונה רקטות לעבר העיר ובוצעו מספר יירוטים. צוותים יצאו לסריקות לוודא שאין נפילות. בשלב זה לא דווח על נפגעים או נזק.

הירי לשדרות: 3 רקטות שוגרו מצפון רצועת עזה // משתלת בן בן נתיב העשרה

00:01: לאחר יותר משלושה ימים ללא ירי מעזה, אזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות ובאזורים נוספים בעוטף. גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נטלו אחריות על הירי.

השיגורים לעבר שדרות והעוטף

23:41: חברות התעופה האוסטריות מבטלות את כל הטיסות באיראן עד 18 באפריל.

23:05: לאור האיום האיראני: גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב את איראן.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר