"העברנו אותה לשטחנו": משמרות המהפכה לקחו אחריות על השתלטות האוניה ב"בעלות ישראלית"

הספינה שהשתלטו עליה כוחות איראניים היא כלי שיט מסחרי שהפליג באזור מיצר הורמוז • היא שטה תחת דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות חלקית של חברה שבה מחזיק אייל עופר • לפי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית, הספינה מועברת למים הטריטוריאליים של איראן • בטהראן טענו כי מדובר ב"חלק מהלחימה הפסיכולוגית והכלכלית נגד ישראל"

איראן השתלטה על ספינה בבעלות ישראלית חלקית במצר הורמוז // מתוך X

סוכנות הידיעות אי.פי מדווחת כי מסוק נחת על סיפון כלי שיט במפרץ הפרסי היום (שבת), קרוב למיצרי הורמוז. הספינה שטה תחת דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות חלקית של חברה שבה מחזיק אייל עופר. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית, הספינה מועברת למים הטריטוריאליים של איראן. 

באיראן טענו כי לא מדובר בתגובה לחיסול הבכיר האיראני בדמשק בתחילת באפריל, אבל שמבחינתם מדובר במסר לארה"ב לגבי "מי ששולט במפתח למיצר הורמוז". עוד נטען כי מדובר בחלק מהלחימה הפסיכולוגית והכלכלית נגד ישראל, בדומה לתקיפות של החות'ים בים האדום.

מקורות מסרו לרשת אל-חדת' הסעודית כי "איראן בחרה להגיב על חיסול מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, באמצעות חטיפת הספינה הפורטוגלית". לפי סוכנות הידיעות אירנא, את המבצע הובילו כוחות מיוחדים של משמרות המהפכה שנעזרו במסוק שתועד.

הספינה ביטלה את נתוני המעקב שלה, כפי שנוהגות ספינות הקשורות לישראל הנעות באזור. הגם שלא הצליחה לאמת זאת לחלוטין, סוכנות הידיעות מוסיפה כי המסוק הנראה בסרטון שימש את משמרות המהפכה לפשיטות דומות בעבר.

השתלטות המסוק על כלי השיט, צילום: מתוך X

לפי הדיווח מדובר בספינה פורטוגלית "MSC ARIES", אל ערביה מדווחת שעל הסיפון היו 20 ספנים פיליפינים. מחברת Msc נמסר בתגובה: ״אנחנו מצטערים לבשר ש-MSC ARIES שבבעלות זודיאק ובחכירה של MSC , עברה השתלטות של כוחות איראניים ע"י מסוק בזמן שהיא עברה במצר הורמוז בשעה 02:43 הבוקר".

"מאז המסלול שלה שונה לכיוון אירן. יש עליה 25 אנשי צוות, ואנחנו עובדים בצמוד עם הרשויות הרלוונטיות כדי לוודא את בטחונם והחזרה הבטוחה של נושאת המשא״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר