צה"ל אישר: שלושה מבניו של איסמעיל הנייה חוסלו בתקיפת רכב בצפון הרצועה

חאזם, אמיר ומוחמד שהיו מחבלים בזרוע הצבאית של חמאס היו בדרכם לבצע פעילות טרור במרכז עזה, אחד מהם היה מעורב בהחזקת חטופים • הדרג המדיני לא עודכן על הכוונה לחיסול • ראש הלשכה המדינית של חמאס טען כי התקיפה לא תוביל ללחץ על ארגון הטרור • אבו מאזן וארדואן התקשרו לנחם את הנייה

במהלך ביקורו בבית חולים בדוחא: הנייה מקבל את הידיעה על חיסול שלושה מבניו

צה"ל מאשר כי שלושת בניו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, חוסלו היום (רביעי) בתקיפת רכב במרכז רצועת עזה. הנייה עצמו אמר כי שני נכדים שלו ונכדה אחת חוסלו גם כן, כולם באזור מחנה הפליטים  שאטי במערב העיר עזה. הדרג המדיני, כולל קבינט המלחמה, גלנט ונתניהו לא עודכנו על החיסול.

שלושת בניו של הנייה שחוסלו, צילום: רשתות ערביות

שלושת הבנים שחוסלו כשהיו בדרכם לבצע פעילות טרור היו מחבלים בזרוע הצבאית של חמאס ושמותיהם: אמיר איסמעיל, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד איסמעיל, פעיל צבאי בארגון הטרור שהיה מעורב בהחזקת חטופים וחאזם איסמעיל, פעיל צבאי נוסף בארגון הטרור.

בתגובה לאירוע, ועל רקע המגעים לעסקת שחרור חטופים, אמר הנייה כי מי שחושב שהתקיפה תפעיל לחץ על חמאס "משלה את עצמו". עוד טען הנייה כי ישראל לא תצליח לחלץ במשא ומתן את מה שנכשלה להשיג במלחמה.

בה בעת, ברשת "אל־ג'זירה" פורסם סרטון שבו מודיעים להנייה על מות בניו ונכדותיו. בתיעוד הוא עוצם את עיניו ואחר כך "מברך את אללה" על מותם. לפי הדיווחים הפלשתיניים, שמות  הנכדות הם אמאל ורזאן; והנכד חאלד.

שלושה מילדיו של איסמעיל הנייה חוסלו בתקיפה ישראלית בעזה // רשתות ערביות

בהמשך, בהצהרה לתקשורת, טען הנייה כי לא משנה "מה יהיה גודל ההקרבה בחמאס לא יכנעו". עוד אמר כי הרג בניו לא ישנה את עמדותיו של ארגון הטרור.

כמו כן, ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן התקשר לנחם את הנייה על מות בניו המחבלים בעזה, וכן נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שוחח בטלפון עם הנייה וניחם אותו על מות בניו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר