הותר לפרסום: רס״ל אלון קודריאשוב נפל ברצועת עזה; גלנט עדכן את נתניהו: נרשמת התקדמות בהכנת כוח צבאי רב-לאומי לעזה

בכיר בחמאס על המו"מ: "ישראל דנה עם עצמה" • מטח כבד לצפון - אזעקות בגליל המערבי, נשמעו פיצוצים בחיפה • רה"מ אישר להוציא משלחת מו"מ לקהיר ולדוחא • ביידן על המלחמה בעזה: "מבין את הכעס של ישראל, אך יש יותר מדי הרוגים חפים מפשע"

צה"ל חיסל את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה // דובר צה"ל

היום ה-175 למלחמה: על פי דיווחים, 38 הרוגים בתקיפה ישראלית בסוריה, חמישה מהם אנשי חיזבאללה, וביניהם אחמד חשימי, מפקד בכיר בארגון הטרור. הנשיא ביידן על המלחמה בעזה: "מבין את הכעס של ישראל, אך יש יותר מדי הרוגים חים מפשע". צה"ל חיסל עשרות מחבלים והשמיד מחסני אמל"ח בפעילות ברחבי הרצועה.

עדכונים שוטפים

23:29: מפגש של בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי בטהרן: "מאשרים שהצלחה של כל מו"מ עקיף תלויה בהפסקת התוקפנות, בנסיגה מוחלטת מרצועת עזה, בחופש חזרה לצפון הרצועה והכנסת אספקה עם חילופי שבויים. קוראים לכל האומה האסלאמית לאתגר עוד יותר את ישראל בכל האמצעים ולהביע זעם". (שחר קליימן)

פגישתם שם נסראללה ונחאלה (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

23:18: חיזבאללה קיבל אחריות ביום שישי על עשר תקיפות לאורך גבול הצפון. במקביל דווח על הפגזה ארטילריה של צה"ל לעבר אזור הכפרים חולא ומרכבא בדרום לבנון. (שחר קליימן)

23:11: דיווח: למרות המתיחות והביקורת - נחתמה עסקת ענק לרכש ישראלי של נשק אמריקני. במסגרתה יועברו לישראל 1,800 פצצות במשקל 2,000 פאונד ו-500 פצצות במשקל 500 פאונד. כמו כן, תעביר ארה"ב לישראל 25 מטוסי F-35 ומנועים למטוסים. לידיעה המלאה

נתניהו וביידן (ארכיון), צילום: אי.פי

22:48: בכיר בחמאס מחמוד מרדאווי אומר שלא הגיע אליהם שום דבר חדש בעניין המו"מ על עסקת חטופים וישראל "דנה בעניין עם עצמה". (שחר קליימן)

22:46: מפגינים ירדנים הגיעו בערב השישי ברציפות להפגין מול שגרירות ישראל הריקה בבירה עמאן. המשתתפים נשאו דגלים פלשתיניים וקראו קריאות תמיכה בחמאס. (שחר קליימן)

הפגנה סביב שגרירות ישראל בבירת ירדן, עמאן // רשתות ערביות

22:31: בדקות האחרונות בוצע ירי רקטות בגזרת יפתח שבגליל המערבי. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או נפגעים. (עידן אבני)

21:15: מזכ"ל חמאס צפוי לנאום ב-21:30 על רקע ההסלמה בצפון. לידיעה המלאה. (שחר קליימן)

נאום נסראללה מוקרן בביירות, צילום: רויטרס

20:50: האזעקות בגליל המערבי: שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שככל הנראה יורטה, התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות חשש לשברי יירוט.

20:19: אזעקות באבירים ובפסוטה שבגליל המערבי.

20:00: התפתחות חיובית במגעים בעקבות ביקור שר הביטחון בארה"ב: מדובר בצעד נוסף למימוש תוכניתו שתכלול  הכנסת כוח רב-לאומי לרצועה. הכוח יכלול גורמים חמושים ממדינות ערביות. במשרד הביטחון בחרו שלא לפרסם את שמותיהן בשל רגישות המגעים. קבינט המלחמה עודכן בהתפתחויות. (לילך שובל)

גלנט ואוסטין, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

19:50: דיווח: ארה"ב צפויה לחתום על עסקה עם הרשות הפלשתינית לפיה יופסק תשלום הקצבאות לבני משפחותיהם של מחבלים.

18:52: בכיר במחלקת המדינה האמריקנית לסוכנות הידיעות רויטרס: "ישנה אפשרות אמיתית שיש כעת אזורים בצפון הרצועה שבהם סובלים תושבים מרעב". לדבריו, "אנחנו יכולים לומר בביטחון שבדרום ובמרכז הרצועה חרפת רעב היא סיכון משמעותי, אבל בצפון הרצועה היא גם מהווה סיכון וגם כנראה שישנה אפשרות אמיתית שהיא קיימת באזורים מסוימים". עוד הוא אמר כי "זו הסיבה לכך שיש דחיפות רבה בהזרמת סיוע הומניטרי רב יותר לצפון הרצועה".

18:35: סגירת מעגל: צה"ל ביצע שתי תקיפות מהאוויר בעייתא א-שאב בדרום לבנון, בין השאר הותקף המשגר ממנו בוצעו שיגורים למרחב בירנית מוקדם יותר היום. כמו כן, לפני מספר שעות, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה הסמוך למשגר שהותקף ומבנה צבאי בו זוהה מחבל במרחב מיס אל ג'בל. בנוסף במהלך היום תקפו מטוסי קרב שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב שבעא שבדרום לבנון, בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים ותשתיות טרור. כמו כן, במהלך הלילה כוח צה"ל תקף עמדת שיגור של חיזבאללה במרחב יארון.

18:00: הותר לפרסום: רס״ל אלון קודריאשוב, בן 21 ממודיעין נפל בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה, בתקרית נפצעו 16 נוספים, מתוכם שישה במצב קשה. המחבלים, ששהו בין הריסות הבתים בקרבת בית החולים, טיל אר-פי-ג'י לעבר הקומה העליונה במבנה בו פעלו לוחמי יחידת אגוז, כחלק מפשיטתם על בית החולים. 

הלוחמים שנפגעו פונו במהרה על גבי מסוק צבאי לקבלת טיפול רפואי. לאחר מכן, פעל כוח של חטיבת גבעתי לבידוד המרחב ולשלילת איומים נוספים בו. זהו אירוע שני בתוך יממה, בו נתקלים לוחמי צה"ל באש בשטח שהוגדר בעבורם כמרחב אבטחה.

17:20:  לפי שעה אין נפגעים במטח האחרון לצפון הארץ, זוהו נפילות בשטחים פתוחים בצפון הארץ. (עידן אבני)

17:04: שר הביטחון גלנט בביקורו בפיקוד הצפון: ״נרחיב את המערכה ונגביר את קצב התקיפות בצפון. ישראל הופכת מהודפת לרודפת אחרי חיזבאללה - נגיע לכל מקום בו הארגון פועל - בביירות, בדמשק ובמקומות רחוקים יותר״. (לילך שובל)

שר הביטחון ומפקד פיקוד הצפון, צילום: אלעד מלכה

דברי שר הביטחון בביקורו בפיקוד הצפון // אלעד מלכה

17:02: האזעקות בגליל העליון: לפחות חמישה שיגורים. כעת אזעקות בגליל המערבי ובשלומי. (עידן אבני)

16:42: אזעקות בגליל העליון. (עידן אבני)

16:30: לאחר הירי הנרחב לצפון ביום רביעי האחרון (שלשום), כוחות שסרקו את מרחב קריית שמונה על מנת לזהות נפלים וסכנות ביטחוניות, התוודעו לפגיעה ישירה בבית ספר בעיר ולנזק רב. (עידן אבני)

נזק בבית ספר בקריית שמונה לאחר המטח הכבד ביום רביעי האחרון // דוברות קריית שמונה

16:25: לאחר התייעצות בין שר הביטחון והרמטכ״ל, הוחלט שלא לקיים השנה את מטס חיל האוויר והמשט באילת ביום העצמאות, זאת בשל מצב הלחימה ואילוציה.
מטס חסר ליום הזיכרון יתקיים כסדרו מעל הר הטייסים והר הרצל. לידיעה המלאה. (לילך שובל)

מטס צה"ל ביום העצמאות, ארכיון, צילום: קוקו

16:15: ראש הממשלה אישר לראש המוסד ולראש השב"כ לצאת יחד עם משלוחותיהם לקהיר ולדוחא לקידום המשך המגעים לעסקת המשא ומתן. זאת, לאור הלחצים שהופעלו עליו גם מהמתווכות בנחיצות השיחות. גורם המעורה בפרטים אמר ל"ישראל היום": "ארה"ב ומצרים צפויות להעלות הצעות חדשות". לידיעה המלאה(שירית אביטן כהן)

ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, צילום: אורן בן חקון

15:28: היערכות ופעילות משטרת ישראל במהלך יום שישי השלישי של חודש הרמדאן בירושלים. החל משעות הבוקר המוקדמות, נפרסו ברחבי ירושלים ועוטף ירושלים אלפי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עם כוחות תגבור משטרתיים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן. כוחות המשטרה פעלו במשימות אבטחה, שמירת הסדר ציבורי, הכוונה והזרמת התנועה, במטרה לאפשר הגעת עשרות אלפי המתפללים להר הבית ולממש את חופש הפולחן בבטחה, לצד שמירה על היבטי הביטחון והבטיחות הנדרשים.

היערכות המשטרה לקראת יום שישי בשבוע השלישי של רמדאן, צילום: דוברות המשטרה

15:24: בהמשך לפרסומים בנושא המו"מ לשחרור החטופים, יובהר כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש המוסד וראש השב״כ ואישר למשלחות מטעמם לצאת בימים הקרובים לדוחא ולקהיר, עם מרחב פעולה להמשך המו״מ.

14:26: צה"ל חיסל את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה. צה״ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מוקדם יותר היום במרחב אל-בזוריה שבלבנון את עלי עבד אלחסן נעים, מחבל חיזבאללה ששימש כסגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור. עלי, נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל.

14:13: אזעקות במטולה

13:54: אזעקות במרגליות בצפון

13:20: על פי דיווחים לבנוניים: המחוסל בצור הוא מפקד בחיזבאללה עלי חסן נעים.

12:03: האזעקות בגליל העליון - זיהוי שווא.

12:00: אזעקות באצבע הגליל וקריית שמונה

11:42: דיווח סורי: אחמד שחימי, "אחד המפקדים הבולטים של חיזבאללה בזירה הסורית", חוסל בתקיפה הלילית בחאלב.

11:40: דיווח ערבי: חוסל מפקד בחיזבאללה בתקיפת הרכב מהאוויר בצור שבלבנון.

11:25: בסגירת מעגל מהירה, לוחמי צה"ל ושב"כ עצרו הלילה בשכם שני מבוקשים החשודים בביצוע ירי לעבר עמדה צבאית אתמול; בנור א-שמס מסתערבי מג״ב איו״ש וצה"ל בהכוונת שב"כ עצרו מבוקש שמעורב בקידום פיגועי ירי והכנת מטענים נגד כוחות צה״ל.

לוחמי צה"ל ושב"כ עצרו הלילה בשכם שני מבוקשים החשודים בביצוע ירי לעבר עמדה צבאית // צילום: דובר צה"ל

11:20: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות חשש לשברי יירוט.

11:10: לאחר החיסול בלבנון: אזעקות בקריית שמונה.

10:30: חוסל האדם ששהה ברכב שנורה מהאוויר בצור שבלבנון. 

10:00: דיווח בלבנון: רכב הותקף מהאוויר על ידי כטב"ם באל-בזוריה שבמחוז צור.

סיכול ממוקד במחוז צור, לבנון // צילום: רשתות ערביות

9:00: לוחמי צה״ל השמידו במרכז הרצועה רקטות שכוונו לשטח ישראל; כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפא במקביל לפעילות אוגדה 98 בדרום הרצועה.

חיסול מחבלים והשמדת מחסני אמל"ח: תיעוד פעילות צה"ל ברצועת עזה דובר צה"ל

7:20: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הלילה למלחמה ברצועה במהלך אירוע ההתרמה שערך בניו יורק, שמחוץ לו גם התקיימה הפגנה פרו פלשתינית גדולה. "אפשר להבין שלישראל יש כעס עמוק, אך יש יותר מדי הרוגים חפים מפשע משני הצדדים".

6:20: דיווחים: 38 הרוגים בתקיפה ישראלית בסוריה, חמישה מהם אנשי חיזבאללה

4:20: על פי הודעת צבא סוריה, בסביבות 1:45 ישראל תקפה כמה נקודות באזור חאלב, במקביל למתקפת כטב"מים של המורדים הסורים מכיוון אידליב לעבר העיר. עוד נמסר כי המתקפה הובילה ל-36 הרוגים ופצועים מקרב אנשי צבא ואזרחים, וכן הרס לרכוש ציבורי ופרטי. ברויטרס מדווחים כי מתוכם ישנם חמישה אנשי חיזבאללה. (שחר קליימן)


01:49: דיווחים בסוריה: התקיפה הישראלית בחאלב כוונה בין היתר למפעלים של התעשייה הביטחונית במשטר אסד. עוד דווח כי הותקף חלק ממרכז מחקר מדעי באזור חאלב.

01:15: כלי תקשורת ערביים דיווחו הלילה (אור ליום שישי) על תקיפה ישראלית באזור חאלב שבצפון סוריה. על פי תחנת רדיו מקורבת למשטר אסד, מערכות ההגנה האווירית הופעלו כנגד טילים, ששוגרו למטרות בסביבת העיר.

באופוזיציה הסורית דווח על פיצוצים באזור נמל התעופה של חאלב. מדובר בתקיפה השנייה ביממה האחרונה. אחר הצהריים בחמישי, דווח בסוריה כי ישראל תקפה ברובע סיידה א-זיינב בדמשק נגד מבנה של המיליציות הפרו-איראניות. בתקיפה נפצעו לפי משטר אסד שני אזרחים. (שחר קליימן)

01:04: דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור חאלב.

23:53: ירדן: אלפי מפגינים יצאו בתום סעודת האיפטר לעבר שגרירות ישראל בעמאן, כשהם חמושים באבוקות ודגלי פלשתין. מדובר בלילה החמישי ברציפות שהתמונות הללו מגיעות מבירת ירדן. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר