"לא אתייחס לפוליטיקה": נסראללה נאם אחרי החיסולים

מזכ"ל חיזבאללה בחר לעסוק רק בענייני דת בנאומו אחרי יממה של תקיפות בלבנון ובסוריה • שני מפקדים בארגון הטרור חוסלו בתוך יממה • ביום שישי הבא ינאם שוב

גלנט: אם תשמעי שתקפנו בביירות - תביני שנסראללה עבר את הקו האדום // לע"מ

בצל המתיחות בצפון: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם בערב שישי על רקע חיסולם של שני מפקדים בכירים בארגון הטרור. ואולם, בנאומו הדגיש כי הוא לא יתייחס ל"ענייני פוליטיקה", אלא ידון בכך ביום שישי הבא, שבו מצוין "יום אל-קודס" הבינלאומי שמארגנת איראן. הוא עסק במקום זאת בליילת אל-קאדר, אחד מלילות הרמדאן. מועד שבו, על פי האמונה, נביא האסלאם מוחמד קיבל את הקוראן, ועל כן הוא נחשב ללילה של ברכה.

נסראללה, בשישי בערב, צילום: רשתות ערביות

מוקדם יותר היום, צה"ל הודיע כי חיסל את סגן מפקד המערך הרקטי בחיזבאללה, עלי עבד אל־חסן נעים. מדובר בבכיר שהיה אחד ממפקדי מערך הטילים והיה מעורב בשיגורים לצפון. עלי חוסל ברכבו, בתקיפה של כטב"ם ישראלי באזור צור.

צה"ל חיסל את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה // דובר צה"ל

במהלך הלילה, דווח בסוריה על תקיפה נרחבת של ישראל באזור חאלב. בין היתר דוווח כי הותקפו מחסני רקטות ליד נמל התעופה, מרכז מחקרי ומפעלים של התעשייה הביטחונית. בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח על 38 הרוגים, ביניהם כמה מחבלי חיזבאללה.

במשטר אסד טענו כי המורדים הסורים תקפו בחאלב במקביל לישראל, באמצעות כטב"מים. האופוזיציה הסורית דיווחה כי עלי שחימי, מפקד בכיר בחיזבאללה בחזית הסורית, נהרג במהלך התקיפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר