דיווח: למרות המתיחות והביקורת - נחתמה עסקת ענק לרכש ישראלי של נשק אמריקני

בצל חילוקי הדעות הרבים בין ממשלת נתניהו לממשל ביידן, אושרה אספקת 2,300 פצצות מתקדמות לישראל • בשבוע שעבר אישרה מחלקת המדינה האמריקנית להעביר לישראל 25 מטוסי F-35 וכן מנועים למטוסים הללו

קמלה האריס על הסיוע האמריקני לישראל בראיון לCBS // רשת CBS

ממשל ביידן אישר בימים האחרונים אספקת פצצות מתקדמות ומטוסי תקיפה, מסוג F-35 לישראל. שווי העסקה מוערך בכמה מיליארדי דולרים. זאת, חרף הדאגות בבית הלבן מפני הרחבת הפעילות המבצעית הצפויה של צה"ל בעזה.

משלוחי הנשק שיועברו לישראל כוללים כ-1,800 פצצות מתקדמות, במשקל 2,000 פאונד וכ-500 פצצות במשל של כ-500 פאונד. 

מטוסי F35 של חיל האוויר הישראלי, צילום: דובר צה"ל

עסקת הרכש הישראלי של הנשק האמריקני ממחישה כי למרות הקרעים והמתיחויות שפורסמו באחרונה בין ארה"ב לישראל, הממשל האמריקני מבין את חשיבות הלחימה הישראלית למען הגנתה. יחד עם זאת, ממשל ביידן עדיין מעוניין להשפיע על אופי ניהול מהלכי המלחמה, כפי שהבהיר במספר דרכים לנתניהו ולחברי הקבינט בשיחות סגורות.

פגישת קבינט המלחמה עם בלינקן, צילום: דיוויד עזגורי, שגרירות ארה"ב בירושלים

בכיר בבית הלבן אמר לעיתון "הוושינגטון פוסט" כי: "אנחנו ממשיכים לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, התניית סיוע ביטחוני מעולם לא ננקטה כחלק ממדיניותנו". 

גורמים מהמפלגה הדמוקרטית, לרבות בני ברית של הנשיא ביידן, אמרו לעיתון "הוושינגטון פוסט" כי לממשל האמריקני ישנה האחריות להשהות העברת נשק לישראל.

עזתים ברפיח, צילום: איי.אף.פי

 זאת לדבריהם, בהיעדר הסכמה ישראלית להגבלת הפגיעה בעזתים, במהלך תכנון הרחבת הפעולה הצבאית ברפיח. כמו כן, אמרו הדמורקטים כי ראוי לצמצם את שילוח הנשק לישראל בשל הסיוע ההומניטרי המוגבל שמועבר לתשובי רצועת עזה.

חמש הצנחות אוויריות של סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה, צילום: אי.אף.פי

לדברי עמיתיו הדמוקרטיים של ביידן הוא "צריך לנצל את יתרונותיו כדי לקבל את ההתחייבויות הבסיסיות בישראל בנוגע למהלכיה הבאים בעזה, לפני מתן אור ירוק להמשך התחמשות ישראלית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר