המטח לצפון: נפילות בנטועה; ברצועה מדווחים על תקיפות חיל האוויר ברפיח: לפחות 26 מחוסלים

הותר לפרסום: סמ״ר ליאור רביב נפל בקרב בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה • דיווחים על תקיפת כטב"ם בבקעת הלבנון: הרוג "בעל אזרחות סורית" • גלנט בדרכו לוושינגטון: "אתמקד בהחזרת החטופים" • הרוג בתקיפת רכב בעומק לבנון • בעקבות מידע מודיעיני מדויק: צה"ל התחיל לפעול בשכונת אל-אמל בחאן יונס

בין ההריסות: פעילות צוות הקרב של חטיבה 7 // דובר צה"ל

היום ה-170 למלחמה: סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, התייחסה הערב (ראשון) לפינוי האוכלוסייה מרפיח: "הסתכלתי על המפות. אין שום מקום לאנשים האלה ללכת". שתי נפילות בשטח פתוח במרחב נטועה, צה"ל מגיב בירי ארטילרי. הפלשתינים מדווחים על 26 הרוגים בתקיפות של חיל האוויר על חמישה בתים ברפיח.

 

עדכונים שוטפים

23:26: האזעקה בנטועה: שתי נפילות בשטח פתוח. צה"ל מגיב בירי ארטילרי. (עידן אבני)

23:17: בעזה מדווחים על לפחות 10 הרוגים ועוד מספר פצועים כתוצאה מתקיפת חיל האוויר לעבר בית משפחת סלמאן בדיר אל-בלאח, מרכז רצועת עזה - החיפושים אחר נעדרים מתחת להריסות נמשכים.

תיעוד: זירת התקיפה בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה

23:12: התרעות ירי טילים בגליל המערבי: אזעקות נשמעו בנטועה. (עידן אבני)

23:11: הפלשתינים מדווחים על 26 הרוגים בתקיפות של חיל האוויר על חמישה בתים ברפיח.

תקיפת בית בשכונת אל-גניינה, במזרח רפיח, צילום: רשתות ערביות
תקיפת בית בשכונת אל-גניינה, במזרח רפיח, צילום: רשתות ערביות

22:59: מקורות ל"אל-מיאדין": ישראל הציבה משוואות שמפחיתות באופן משמעותי את מספר המחבלים (שישוחררו בעסקה). הדברים נעים לעבר מבוי סתום וחמאס וארגוני הטרור לא יוכלו להסכים לעסקה שלא עונה לדרישותיהם הגמישות. (שחר קליימן)

22:50: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר בתקיפה רחבה רפיח, בדרום רצועת עזה.

חיל האוויר נכנס לגזרת רפיח // רשתות ערביות

22:45: לפני זמן קצר שני טילי נ״ט שוגרו למרחב מטולה - לא דווח על נפגעים. כוחות הביטחון השיבו באש לעבר מקורות הירי. (עידן אבני)

22:16: צעדה מאסיבית החלה מוקדם יותר הערב ליד שגרירות ישראל בעמאן. שלטונות ירדן מונעים מהמפגינים להגיע לשגרירות. בהמשך, כוחות הביטחון הירדנים פיזרו את ההפגנה.

פורעים ירדנים מנסים לפרוץ למבנה השגרירות הישראלית בעמאן // צילום: רשתות ערביות

22:09: 470 מדינות הצביעו נגד הצעת הגינוי שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל באיגוד הפרלמנטים הבינלאומי. ההצעה, שעלתה בשבועות האחרונים, כללה דרישה להפסקה מיידית של המלחמה בעזה - והאשימה את ישראל ברצח עם. 904 הצביעו בעד ו-237 נמנעו. הצעת הגינוי נבלמה לאחר שלא הושג רוב של שני שליש בהצבעה.

21:19: דובר צה"ל מעדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בליידא שבדרום לבנון. במרחב מיס אל ג׳בל, מטוסי קרב תקפו עמדת תצפית של הארגון. (עידן אבני)

21:08: ניסיון פיגוע ירי בצפון השומרון: מחבלים ירו מכיוון הכפר גילבון לעבר כוח צבאי שעמד בסמוך לקיבוץ מירב שבגלבוע. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצה"ל השיבו בירי לעבר מקור הירי.

20:49: סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא צרפת עמנואל מקרון הביע "התנגדות נחרצת" לפעולה צבאית ברפיח והזהיר: "עקירת תושבים - פשע מלחמה".

20:32: הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על שתי תקיפות של מטוסי קרב ישראליים. על פי הדיווח, המטוסים ירו טילים לעבר העיירות מיס אל-ג'בל ובלידא שבדרום לבנון.

דיווח על שתי תקיפות של מטוסי קרב ישראליים בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

20:10: דיווח: בכיר ישראלי אמר כי ישראל הסכימה לשחרר כ-700 אסירים פלשתינים בתמורה ל-40 חטופים. לידיעה המלאה

19:43: דיווחו בעזה על ניתוק תקשורת בביה"ח אל־אמל וכי האינטרנט וקווי הסלולואר התנתקו למשך לפחות 72 שעות.(שחר קליימן)

ההרס ברצועה, היום, צילום: אי.פי.אי

19:20: ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בקריאת מגילה עם מפקדי, לוחמי ולוחמות המעברים של גדוד ארז מחיל המשטרה הצבאית. נתניהו שלח מסר מרומז לארה"ב: "כמו בימי קדם גם אנחנו מתלכדים, נחלמים ומנצחים. אי אפשר לנצח את הרוע כשמשאירים אותו על כנו. אנחנו ניכנס לרפיח ונשיג את הניצחון המוחלט. חיסלנו את המן נחסל גם את סינוואר". לידיעה המלאה

נתניהו: "חיסלנו את המן, נחסל גם את סינוואר" // וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

19:02:שר הביטחון גלנט המריא לביקור רשמי בוושינגטון: "אתמקד בדרכים להשגת המטרה המשותפת: ניצחון על החמאס והשבת החטופים". לידיעה המלאה (שירית אביטן כהן)

גלנט המריא לוושינגטון: "אתמקד בשימור היתרון האיכותי של ישראל" // צילום: אלעד מלכה

19:00: לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פשטו על מבנים במרחב בית החולים שיפא, שם עצרו וחיסלו מחבלים. במקביל, עדכן דובר צה"ל כי לוחמי גדוד שקד סרקו בניין בעל ארבע קומות ממנו בוצע ירי, ונתקלו במחבל שזרק לעברם רימונים. הלוחמים חתרו למגע, ירו לעברו וחיסלו אותו. לידיעה המלאה (לילך שובל)

"יש שם מחבל!": תיעוד מדהים - ההיתקלות והחיסול סמוך לשיפא // דובר צה"ל

18:45: דובר צה"ל מוסר כי בעקבות מידע מודיעיני מדויק הקיים בידי כוחות הביטחון לפיו במרחב אל אמל ישנם מחבלים שמשתמשים בתשתיות אזרחיות למטרות טרור, צה״ל ושב״כ החלו לפעול במרחב. "קוראים למחבלי חמאס להפסיק להשתמש בבתי חולים ובמתקנים אזרחיים נוספים כמגן לפעילות הטרור שלהם ובכך לפגוע באזרחים חפים מפשע". (לילך שובל)

18:22: שני מקורות יודעי דבר מתימן מסרו לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי לאחרונה נערך דיון בתוכנית להסלמה צבאית של איראן בים האדום ובמפרץ עדן. המקורות מסרו כי בכירים במיליציה של החות'ים נועדו עם מומחים של משמרות המהפכה בפגישה חשאית שהתקיימה במחוז אל-חודיידה שבמערב תימן.

18:13: חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל הארגון עלי מוחמס פקיה, שמת "כשהיד בדרך לירושלים". זהו ההרוג ה-246 של הארגון מתחילת המלחמה, והשני מהבוקר. בנוסף, שעות בודדות לאחר ירי טילי הנ"ט למרחב שתולה ורכס רמים, חיזבאללה קיבל אחריות. (שחר קליימן)

השני מהבוקר: חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, צילום: רשתות ערביות

17:58: המשטרה עצרה צעיר פלשתיני בן 19, תושב יאטה שבאזור חברון, שהטריד את מוקד 100 של המשטרה בשיחות רבות שבהן מסר התראות שווא לפיגועים. בחודשים האחרונים התקבלו במוקד שיחות רבות מהצעיר, שמסר כי בכוונתו "לבצע פיגוע". הוא הועבר להמשך חקירה, שבסיומה נכלא. התיק הועבר לעיון והחלטה של התביעה הצבאית.

17:53: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי ותשתית טרור של חיזבאללה במרחב עיתא א-שעב ובאל-עדייסא שבדרום לבנון. במהלך היום זיהו כוחות צה"ל שלושה שיגורי נ"ט לכיוון שתולה ורכס רמים, ותקפו את מקור הירי. (עידן אבני ולילך שובל)

תיעוד: מטוסי קרב תוקפים בלבנון // דובר צה"ל

17:40: פיליפ לזריני, ראש אונר"א, טען שישראל הודיעה לאו"ם כי לא תאשר יותר את כניסתן של שיירות מזון לצפון רצועת עזה.

17:32: לשכת הנשיאות המצרית הודיעה היום כי מתקיימים עדיין מאמצים אינטנסיביים כדי להגיע להפסקת אש בעזה ולעסקה לשחרור החטופים. (שחר קליימן)

17:00: בחיזבאללה מכריזים רשמית על המחוסל חוסיין עלי ארסלאן מהעיירה טייבה. הוא ההרוג הראשון שעליו הודיע חיזבאללה בשבועיים האחרונים, וה-245 מתחילת המלחמה.

בחיזבאללה מכריזים רשמית על המחוסל חוסיין עלי ארסלאן מהעיירה טייבה., צילום: רשתות ערביות

16:32: בראיון לרשת ABC האמריקנית אמרה סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס  כי אינה שוללת שיהיו השלכות לפעולה צבאית נרחבת של ישראל ברפיח: "הבהרנו שיותר מדי פלשתינים נהרגו, ושכל האזרחים זכאים לאותה מידה של ביטחון. היינו ברורים בכל דרך אפשרית שכל מבצע רחב היקף ברפיח יהיה טעות גדולה".

16:01: בדקות האחרונות נורו שני טילי נ"ט אל צפון רכס רמים. לא דווח על נפגעים או נזק. (עידן אבני)

15:40: המשטרה התירה לפרסום כי בפעילות משותפת של כוחות הביטחון נעצר מבוקש בגין מעורבותו בפעילות טרור בכפר אל בירה שבאזור רמאללה. הלוחמים עצרו את המבוקש, שנחשב לפעיל חמאס בכיר שריצה מספר שנות מאסר בכלא הישראלי על פעולות טרור שונות. העצור הועבר להמשך טיפול כוחות הבטחון.

14:51: לפי דיווחים בלבנון, ההרוג בתקיפה על הרכב בבקעא הוא מחמוד רג'ב, סורי בן 38. באחד הדיווחים נטען כי הותקף הרכב הלא נכון. (שחר קליימן)

14:50: מטוסי קרב פותחים בפשיטה ברחוב אל-ג'לעא, ממערב לעזה. במקביל, הפלשתינים מפרסמים תיעוד מההרס של בית משפחת פרוואנה ברפיח, מדרום לרצועת עזה.

ההרס ברפיח אחרי הפצצות צה"ל, צילום: רשתות ערביות

14:43: ערוץ "אל-ממלכה" הירדני דיווח על שש הצנחות סיוע נוספות בצפון רצועת עזה, בהשתתפות ירדן, מצרים, ארצות הברית, גרמניה וסינגפור.

גם היום הוצנחו חבילות סיוע בעזה, צילום: אי.פי

14:25: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי הדרך היעילה היחידה להכניס סיוע במידה שתספק את הצרכים של תושבי הרצועה היא דרך היבשה. במהלך הצהרה שנשא בביקורו במצרים, הוסיף גוטרש כי "המתקפה היום-יומית על כבוד האדם של הפלסטינים יוצר משבר אמינות לקהילה הבינלאומית".

תיעוד מההרס בצפון רצועת עזה // רשתות ערביות

14:00: דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי: "אחרי שנכשלו בכל דבר - שופרות חמאס והתעמולה שלו המציאו שקר חדש שלפיו חיילים ישראלים אנסו נשים ורצחו אותן, בלי שום הוכחה. הם מנסים ללא הצלחה לייפות את הפרצוף של חמאס אחרי 7 באוקטובר ומעשי הטבח והאונס והשריפה שביצעו. הם טוענים ששיפא הוא כמו כל בית חולים בעולם, רק שאין דרך להסתיר דבר והתברר לכולם שהוא הפך למפקדת טרור".

13:35: בהמשך לתקיפת הרכב בלבנון: עד כה "אל מנאר" מדווחים על שני מחוסלים ומספר נפגעים בזירה. בנוסף, לפי דיווחים ראשוניים לפחות אחד מההרוגים הוא סורי. (שחר קליימן)

תיעוד: כטב"ם תקף רכב בעומק לבנון, שניים נהרגו // רשתות ערביות

13:23: רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף רכב בסביבת העיירה א-סווירי שבאזור הבקאע בעומק לבנון.

דיווחים על פיצוץ רכב בדרום לבנון, צילום: רשתות

13:12: אחרי 24 ימים של שקט: אזעקת צבע אדום נשמעה בזיקים שבחוף אשקלון. (איליה יגורוב)

12:20: צה"ל ושב"כ החלו במבצע במערב חאן יונס; כ-40 מטרות טרור הושמדו מהאוויר, כוחותינו חיסלו מחבלים מטווח קצר בהתקלויות. לידיעה המלאה (לילך שובל)

12:00: לוחמי צוות חטיבה 7 ולוחמי ההכשרות של חטיבת כפיר נלחמים בצפון חאן יונס במרחב ׳אל קרארה׳. במהלך הלחימה איתרו הכוחות מספר תשתיות טרור וחיסלו מחבלים מטווח אפס באמצעות ירי טנקים. בנוסף אותרו מטעני הצמדה, רימונים, טילי RPG ופצצות מרגמה בבית מגורים מוסתרים בתוך שקים של אונר״א. (לילך שובל)

אמ"לח שאיתרו הלוחמים של צוות הקרב של חטיבה 7, צילום: דובר צה"ל

11:09: התרעות על חדירת כלי טיס עוין בעמק החולה: גונן, כפר בלום, כפר סאלד, להבות הבשן, נאות מרדכי, עמיר, שדה נחמיה ושמיר - מדובר בהתרעת שווא.

11:03: על פי רשת "אל-ג'זירה", כוחות צה"ל מכתרים את בתי החולים אל-אמל ונאסר במרחב חאן יונס. (שחר קליימן)

10:55: משרד הבריאות של חמאס בעזה מדווח על יותר מ-32 אלף הרוגים ברצועה מתחילת המלחמה. לפי הערכות צה"ל, לפחות 13 אלף מהם מחבלים.

עשן לאחר התקפה באזור בית החולים שיפא, צילום: אי.אפ.פי

09:31: אזעקות בגולן: התרעה על חדירת כלי טיס עוין מזרחית לכנרת. צה"ל מעדכן כי מדובר בהתרעת שווא.

09:30: דיווח ערבי: גורם ישראלי מעדכן כי ישראל הסכימה לשקול מחדש את התנאים להחזרת התושבים לצפון הרצועה.

פעילות הכוחות ברצועה, צילום: דובר צה"ל

09:26: כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפאא'; במרכז הרצועה צוות קרב חטיבת הנח"ל איתר מעבדה לייצור רחפנים של ארגוני הטרור.

08:58: בכיר בחמאס מחמוד מרדאווי טען שאין התקדמות במו"מ והאשים שהתשובה הישראלית היתה "שלילית ביותר". לטענתו אין אינדיקציה להפסקת אש.

05:57: הותר לפרסום:  סמ״ר ליאור רביב בן 21, מראשון לציון, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר ליאור רביב, צילום: דובר צה"ל

05:06: ארה"ב תקפה שישה כטב"מים של החות'ים בים האדום.

03:21: דיווחים פלשתיניים: פעילות צבאית באזור ביה"ח נאסר במרחב חאן יונס.

02:55: דיווחים פלשתיניים: הרוגים בתקיפה על בית ברפיח. ברצועה מדווחים על תקיפות במתווה "חגורת אש" בדרום-מזרח חאן יונס.

02:42: צבא אדום בעוטף.

ירי לצפון (ארכיון), צילום: ללא

02:00: חיזבאללה קיבל אחריות על המטח לצפון. לפי הודעת ארגון הטרור, בין היתר מדובר על תגובה לתקיפה בבעלבכ.

01:49: מטוסי קרב תקפו הלילה סדנה ובה אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ. בנוסף, לפני זמן קצר זוהו כחמישים שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, מספר שיגורים יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס תקפו את המשגרים מהם זוהו חלק מהשיגורים לשטח ישראל. 

01:42: דיווחים ערביים על תקיפה של כטב"מ ישראלי בפאתי הכפר חלתא שבדרום לבנון. 

01:33: על פי האופוזיציה הסורית, התקיפה באזור דמשק התבצעה ליד רכס אל-קלמן. עוד דווח כי באזור זה נמצאים "מחסני נשק אסטרטגיים והוא נחשב לציר הברחות של אמל"ח איראני".

01:24: דיווחים ערביים על תקיפה ישראלית באזור דמשק 

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר