בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס: צה"ל פועל בבית החולים שיפא

דובר צה"ל הודיע כי כוחות צה"ל פועלים כעת במבצע ממוקד בבית החולים המרכזי של רצועת עזה • במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים • אל השטח הגיעו דוברי ערבית, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים • וגם: כך נשמעה השיחה המקדימה עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועה

דובר צה"ל: "אנחנו יודעים שבכירי חמאס התאגדו בתוך בית החולים" || דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהודעה לילית חריגה: "כוחות צה"ל פועלים הלילה (שני) במבצע ממוקד בבית החולים שיפאא' בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב אשר משתמשים בבית החולים לנהל ולייצא פעולות טרור". 

קולות ירי באזור בית החולים שיפא// רשתות ערביות

עוד הוסיף הגרי : "הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב". 

כוחות צה"ל בתוך בית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל

בסיום דבריו אמר הגרי: "כמו כן, בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה"ל, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם. צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון". 

בצה"ל ובשב"כ הודיעו כי במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים. כוחותינו ממשיכים לפעול במרחב בית החולים.

כמו כן מציינים כי במהלך הלילה נעצרו במקום כ-80 מחבלים, ייתכן שביניהם גם בכירים, זאת לצד מספר הרוגים. 

קרבות במרחב בית החולים שיפא || רשתות ערביות

ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח בימים האחרונים עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועת עזה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים: ״אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים".

הקלטה משיחתו של ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה עם מנכ״ל משרד הבריאות ברצועה || דובר צה"ל

על פי דיווחים ערביים, טנקים, כוחות מיוחדים, חיל האוויר וכוחות הנדסה מנהלים במהלך השעה האחרונה חגורת אש סביב בית החולים לאחר שפרצו אליו דרך חלקו המזרחי. בעקבות הפשיטה, נהרגו מחבלים רבים על פי הדיווחים שמגיעים מהעיר עזה והמוני עזתים נמלטו ממרחב בית החולים. במקביל, ישנם דיווחים על שריפה שמשתוללת במתחם הכירורגי בבית החולים.

תיעוד האש בביה"ח שיפא, צילום: רשתות ערביות

במקביל לפעילות בבית החולים שיפא, על פי דיווחים פלשתיניים צה"ל פועל באופן נרחב בכל רחבי רצועת עזה: לפחות תשעה מחבלים חוסלו בתקיפת בית במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה ומבנה ליד בניין המעוצה המחוקקת בשכונת רימאל הותקף אף הוא. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר