"בודקים אחד אחד": כ-80 מחבלים נעצרו בפעילות צה"ל בביה"ח שיפא | הלילה הדרמטי - והתיעודים

עם הגעת הכוחות לבית החולים ששימש כמקלט של בכירי חמאס, התייצבו סביב מספר מבנים • היחידות המיוחדות בתוך בית החולים השיגו שליטה, ופועלות באופן כירורגי על מנת לבדל בין האוכלוסייה האזרחים למחבלים • בהמשך - צה"ל צפוי להכניס מזון, ציוד ואספקה למקום

הלחימה נמשכת: עשן עולה בשעות הבוקר מבית החולים שיפא בעיר עזה//רשתות ערביות

לילה דרמטי בלב הרצועה: כ-80 מחבלים נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) וכמה נשבו או נהרגו במסגרת הפשיטה המיוחדת של צה"ל בבית החולים שיפא ברצועת עזה, זאת במקביל לפעולות שנועדו לצמצם את הפגיעות בקרב מטופלי המקום. 

תיעוד: אש בבית החולים שיפא, צילום: רשתות ערביות

בצה"ל אומרים כי ההחלטה לפעולה התקבלה על בסיס מידע מודיעיני שהגיע לשב״כ, לפיו מחבלי חמאס התנקזו לשיפא והשתמשו בו כמפקדה לנהל בו פעילות טרור, תוך שהם משתמשים בחולים ובשוהים בבית החולים כמגן אנושי.

עם הגעתם, הכוחות התייצבו סביב מספר מבנים בבית החולים וכיתרו אותם למניעת בריחה של אנשים. זאת אל מול ירי שבוצע מתוך בית החולים, ממספר חלונות וחדרים, חייל אחד נפצע באורח קל והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. 

קולות ירי באזור בית החולים שיפא// רשתות ערביות

עם השגת השליטה של היחידות המיוחדות בתוך בית החולים, החלו לכרוז ולהוציא את המחבלים מהמחבלים תוך ניסיון ומתוך מטרה לבדל את האוכלוסיה האזרחים מהמחבלים שניסו להפוך את בית החולים למפקדה.  גם בעזרת טכנולוגיה כדוגמת רחפנים ובשיתוף פעולה עם כוחות חיל האוויר שבסביבה. האוכלוסיה האזרחית נבדקת "אחד אחד", זאת כאשר כוח רפואי נמצא באזור ובהמשך צה"ל אף יכניס מזון, ציוד ואספקה לבית החולים.

כאמור, אתמול טרם הפעילות צה"ל התריע מראש בלי לציין מועד ומיקום בפני גורמים רפואיים, כאשר במהלך השיחה נאמר למשרד הבריאות הפלשתיני שמזהים פעילות טרור בכל בית החולים.

עשן מעל מבנים בבית החולים שיפא// רשתות ערביות

לפי רשת "אל-ג'זירה", לפנות בוקר החלה הפשיטה בבית החולים תוך חילופי אש בין כוחות מיוחדים למחבלים במתחם. כמו כן, דווח על טנקים וכלי רכב צבאיים שנעו באזור המתחם תוך מטחי אש והטלת מצור. לפי דיווחים פלשתיניים, יש הרוגים ופצועים מהצד הפלשתיני במקום. בהמשך לכך דווח על שריפה שפרצה באחד מחדרי הניתוח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר