נתניהו לעיתון גרמני: "13 אלף מחבלי חמאס חוסלו"; דיווחים על שלושה מחבלים מחוסלים בדרום לבנון

דובר צה"ל בריאיון: "יש חשיבות למבצע צבאי ברפיח • דיווח: חמישה הרוגים בתקיפת מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • ההתרעות מחשש לחדירת כלי טיס - שווא • שלושה מבוקשים נעצרו בפעילות בשומרון • חוסל המחבל שהרג את רס"ן (מיל') עמישר בן דוד ז"ל • שיגור נ״ט משטח לבנון למרחב מלכיה - נזק נגרם לכלי רכב צבאי • חיל האוויר תקף בלבנון שני משגרים באמצעותם בוצע ירי לכיוון ישראל

המטח האחרון לגליל העליון

היום ה-156 למלחמה: אזעקות בגליל העליון. צה"ל הודיע היום (ראשון) על חיסלו של המחבל שהרג את רס"ן (מיל') עמישר בן דוד ז"ל שנפל בדרום הרצועה ביום שישי האחרון. בנוסף חוסלו ביממה האחרונה יותר מ-30 מחבלים. ספינה ראשונה עם ציוד לבניית המזח הזמני בעזה יצאה מבסיס צבא ארה"ב בוורג'יניה. 

 

עדכונים שוטפים

1:50: דיווחים בלבנון על שלושה מחבלים ממיליציה המזוהה עם האחים המוסלמים שחוסלו על ידי צה''ל בדרום המדינה.

21:55: דיווח ברויטרס: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לעיתון "בילד" הגרמני כי "בין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה היו לפחות 13 אלף מחבלים". לדבריו, "המפתח להבסת חמאס הוא פעולה צבאית ברפיח. אנחנו קרובים לניצחון, זו רק שאלה של שבועות".

21:46: נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספוליאריץ', ביקרה בקטאר ונפגשה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, עיסמאיל הנייה, וגורמים קטארים. בהודעת הארגון נמסר כי הוא קורא להעברת סיוע הומניטרי לעזה ולשחרור החטופים, ומוכן לסייע בכך.

נשיאת הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום מיריאנה ספוליאריץ', צילום: אי.פי.אי

21:30: דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התראיין ברשת "סקיי ניוז" בערבית, ואמר: "יש חשיבות למבצע צבאי ברפיח, שם יש ארבע חטיבות של חמאס שצה"ל רוצה לפרק". לדבריו, "מנהיגי חמאס מסלימים את המצב בעזה. יש למצוא פתרון יחד עם הקהילה הבינלאומית כדי להפוך את חלוקת הסיוע בצפון עזה לבטוחה".

21:18: ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר ישראל, שבוצע לטענתו לכיוון מוצב צבאי. מדובר בלקיחת האחריות ה-12 של הארגון מהבוקר.

21:05: בחושך מוחלט לצד הריסות המלחמה: תיעוד מתפילת התראוויח הראשונה לחג הרמדאן ברפיח שבדרום הרצועה.

תיעוד מתפילת התראוויח הראשונה לחג הרמדאן ברפיח שבדרום הרצועה // רשתות ערביות

20:51: מטוסי קרב תקפו במרחב רשאי אל-פוחר את המשגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב החרמון מוקדם יותר היום. כמו כן, הותקף משגר נוסף במרחב כונין שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים למרחב מירון במהלך היום. בנוסף, מוקדם יותר היום זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב החרמון, צה״ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי ואין נפגעים. (עידן אבני)

מטוסי קרב תקפו את המשגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב החרמון // דובר צה"ל

20:19: מנהיג חמאס הנייה: "הדגשנו שהעקרונות החשובים ביותר להשגת הסכם הם הפסקת אש כוללת, נסיגה מוחלטת של הצבא מכל שטח הרצועה וחזרה מלאה וללא תנאי של העקורים. שעות לפני נאום זה, הייתי בקשר עם המתווכים ולא קיבלנו שום התחייבות להפסקת אש". (שחר קליימן)

20:03: דיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה" שלושה הרוגים בתקיפה ישראלית בעיירה אל-הבאריה. על פי הדיווח, השלושה הם פעילים בכוחות אל-פג'ר בלבנון.

19:40: יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ פנה לאזרחי ישראל המוסלמים לקראת חודש הרמדאן, ואמר כי "המלחמה איננה נגד האיסלאם – אלא נגד מי שפגעו בערכי האיסלאם. נגד מי שעשו פשעים נגד האנושות, וביקשו גם לקרוע את החברה בישראל ואת עתידנו המשותף". הוא הוסיף: "רוצחי חמאס רוצים לראות את חודש הרמדאן הופך מחודש של תפילות, לחודש של דמים. אך זו לא דרכנו. אני יודע שהם לא מייצגים את הרוב המוחלט של אזרחי ישראל הערבים. אל תקשיבו לקיצוניים שמנסים להסית ולפגוע בנו".

גנץ לאזרחי ישראל המוסלמים: "חמאס רוצים לראות את הרמדאן הופך לחודש של דמים"

19:25: דיווח ברויטרס: מצרים הייתה בקשר עם בכירים בישראל ובחמאס, כמו גם עם המתווכות האחרות, במטרה לחדש את המשא ומתן להפסקת אש במהלך חודש הרמדאן שתוביל לעסקת חטופים.לדברי שני גורמים ביטחוניים מצריים, מטרת המגעים של מצרים עם חמאס והמוסד היום היא לצמצם את הפערים בין שני הצדדים. הם לא סיפקו פרטים נוספים.

18:40: ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר עשרות, שבוצע לטענתו בשעה 16:55 לעבר מוצב צבאי בגולן. מדובר בלקיחת האחריות ה-11 של הארגון מהבוקר.

מיירט של כיפת ברזל מעל החרמון, צילום: אי.אף.פי

18:15: פיקוד העורף הודיע על שינוי במדיניות ההתגוננות באזורים המוגדרים כירוקים ברחבי הארץ, שבמסגרתו "תוסר הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה, למעט בערים אשקלון ונתיבות, שבהן נשארת מגבלת 15,000 אנשים".

18:06: דיווח ב"אל מנאר" על תקיפה אווירית לעבר הכפרים אל-חבריה ורשאיה אל-פחאר בדרום לבנון.

עשן מתקיפה סמוך לחוות שבעא, צילום: אי.אף.פי

17:54: שר הביטחון יואב גלנט הפליג היום עם כוחות חיל הים לחופי עזה, במטרה לבחון את העבודות המתוכננות לפתיחת ציר הסיוע ההומניטרי הימי. השר אמר על הסיפון כי "הסיוע יועבר ישירות לתושבים ובכך התהליך ימשיך במיטוט שלטון החמאס בעזה. נעביר את הסיוע דרך נתיב ימי מתואם עם ארה"ב בצד הביטחוני וההומניטרי, ובסיוע של האמירתים בצד האזרחי - כמו גם בידוק מתאים בקפריסין".

גלנט, צילום: אלעד מלכה

17:42: ערוץ "סקיי ניוז" בערבית דיווח שספינה הנושאת סיוע הומניטרי לרצועת עזה יצאה מנמל לרנקה בקפריסין. לפי הדיווח, הספינה צפויה לעגון באזור אל-בידר בדרום העיר עזה.

17:20: בשיגור האחרון לצפון: כ-30 שיגורים למרחב החרמון. (עידן אבני)

16:55: מטח כבד מאוד: עשרות רקטות שוגרו למג'דל שמס. (עידן אבני)

צפו בתיעוד: עשרות שיגורים למגדל שאמס

16:49: רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות ארטילריה באזור הכפר הדרוזי חצביא שבדרום לבנון.

16:40: אזעקות הופעלו במג'דל שמס. (עידן אבני)

16:20: הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) מיכאל גל,  בן 29 מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450, חטיבת ביסלמ״ח (828), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. לידיעה המלאה

הותר לפרסום: רב סמל גל מיכאל נפל בקרבות ברצועת עזה, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

16:15: דיווח ברויטרס: ארצות הברית וירדן ביצעו הצנחה נוספת של 11,500 מנות מזון לצפון רצועת עזה, כך הודיע פיקוד המרכז של הצבא האמריקני. לפי הודעת הפיקוד, ההצנחה כללה אורז, קמח, פסטה ומזון משומר. לפי מידע של הפנטגון, ארה"ב הצניחה לרצועה בחודש האחרון כ-135 אלף מנות מזון.

16:13: עשרה שיגורים זוהו לעבר הר דב והחרמון. צה"ל מגיב בארטילריה לעבר מקור הירי. (עידן אבני)

שיגורים לעבר הר דב - צה"ל מגיב בארטילריה // השימוש נעשה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

16:00: משטחי ציוד מבטן המטוס ושינוע לקו החזית: צה״ל מתרגל אספקה תחת אש -  במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון לכוחות המתמרנים בלבנון מתקיים מודל של תספוק לוגיסטי מהאוויר ומהיבשה. במודל הכוחות מתאמנים על העברת מים, דלק ותחמושת חירום. (לילך שובל) לידיעה המלאה

במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון: צה״ל מתרגל אספקה רב-זרועית תחת אש, צילום: דובר צה"ל

15:57: תצפיתניות באוגדה 210 זיהו חוליית מחבלים חמושים במשגר נ"ט במרחב שבעא שבדרום לבנון והכווינו מטוסי קרב של חיל האוויר וכלי טיס נוסף אשר תקפו את החוליה במרחב וזאת בטרם הצליחה לבצע את השיגור. (לילך שובל)

צה"ל תקף חוליית מחבלים חמושים במשגר נ"ט בדרום לבנון // דובר צה"ל

14:04: דיווח פלשתיני: שלושה הרוגים ותשעה פצועים בתקיפה על בית בנוסיראת שבמרכז רצועת עזה.

13:15: ארבעה מחבלים שהשתתפו בטבח בשבעה באוקטובר חוסלו בחאן יונס לידיעה המלאה

לוחמי צה"ל פועלים במרחב חאן יונס, צילום: דובר צה"ל

12:03: בהמשך לחשש לחדירת כלי טיס - מדובר באזעקות שווא.

11:55: התרעות נוספות באצע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין.

11:47: התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי, דפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שניר.

שרידי כטב"מ בקיבוץ מלכיה, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

11:32: שרידי כטב"מ התגלו בקיבוץ מלכיה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

11:20: שלושה מבוקשים נעצרו בפעילות של צה"ל שב"כ ומג"ב בכפרים סילת א דהר ופנדקומיה שבחטיבת שומרון, במרחב הפיגוע בו מחבל הפעיל מטען ביום שישי האחרון. 

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים כפרים סילת א דהר ופנדקומיה שבחטיבת שומרון // דובר צה"ל

11:05: במשרד הפנים הטורקי הודיעו על מעצרם של 33 חשודים בקשרים לדעאש שהואשמו בתכנון פיגועי טרור לפני הבחירות המקומיות שייערכו בסוף חודש מרץ.

11:01: משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס מדווח על 31,045 הרוגים פלשתינים, שנספרו ברצועה מתחילת המלחמה, ועל יותר מ-72 אלף פצועים בדרגות שונות.

10:38: בלבנון מדווחים בשעה האחרונה על תקיפת מזל"ט בפאתי הכפר אל-האבריה, ועל הפגזות ארטילריה לעבר אזור הכפר קונין, שבדרום המדינה.

תקיפות ישראל בלבנון, היום, צילום: ללא

10:01: צה״ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב ביניהם, עמדת שיגור נ״ט של הארגון במרחב מרון א-ראס ומבנה צבאי ובו פעילים של הארגון במרחב חירבת סאלם.

09:50: כ-35 שיגורים זוהו מכיוון לבנון במטחים לעבר הגליל העליון. חלקן יורטו וחלקן נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תוקף בארטילריה.

09:12: אזעקות בגליל העליון: מירון, מרכז אזורי מרום גליל, ספסופה - כפר חושן, אור הגנוז, ברעם, ג'ש - גוש חלב, כרם בן זמרה, צבעון, בר יוחאי.

09:11: לוחמי יחידת אגוז הכווינו כלי טיס שחיסל את המחבל שהרג את רס״ן (מיל') עמישר בן דוד ז״ל בקרב בדרום רצועת עזה. במהלך היממה האחרונה חוסלו ברצועה יותר מ-30 מחבלים. לידיעה המלאה

הנחתת האמריקנית לקראת יציאתה לחופי רצועת עזה, צילום: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב

07:40: ספינה ראשונה עם ציוד הנדסי לבניית המזח בעזה יצאה מבסיס צבא ארה״ב בוירג'יניה, פחות מ-36 שעות לאחר שהנשיא ביידן הודיע ​​כי ארה"ב תספק סיוע הומניטרי לעזה דרך הים. לידיעה המלאה

07:01: ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בתכנית Meet the Press ברשת NBC מגיב לביקורת בנאומו של הנשיא ביידן: ״אינני מקבל את דברי ביידן. הבעיה אינה מחסור במזון בעזה, אלא שחמאס חוטף את המזון שנכנס, מוכר בשוק השחור, וכך המזון לא מגיע לנזקקים״. לידיעה המלאה

בנט מגיב לדברי ביידן: "חמאס חוטף את המזון שנכנס", צילום: יואב דודקביץ

23:10: בלבנון מדווחים על חמישה הרוגים בתקיפה בחירבת סאלם שבדרום מדינה.

22:02: כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפת בית בעיירה חרבת סלם שבדרום המדינה. לפי הדיווח, חולצו פצועים מהזירה.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר