בהוראת הנשיא: הצי האמריקני שלח נחתת להקמת מזח ברצועת עזה

פיקוד מרכז של הצבא האמריקני הודיע על שליחתה של הספינה הלוגיסטית "פרנק אס. בסון" לים התיכון • על סיפון כלי השיט נמצא כוח משלוח הנדסי וציוד להקמת הרציף

הנחתת "פרנק אס. בסון" יוצאת להקים מזח ברצועת עזה. צילום: פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית

מבצע הסיוע של הנשיא ביידן מתחיל להתגלגל: פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית הכריז הבוקר (ראשון) על יציאתה של הנחתת "פרנק א. בסון" למזרח הים התיכון על מנת להקים מזח בחופי רצועת עזה להעברת סיוע לאוכלוסייה העזתית. 

בהודעה שפרסם פיקוד מרכז נכתב כי על סיפונה של הנחתת, הגדולה מסוגה בצי האמריקני, נמצא ציוד הנדסי לצרכי בניית המזח וחיל משלוח קטן שיעסוק בהרכבת המזח. לא ברור בשלב זה אם כלי שיט נוספים יקחו חלק במאמץ. 

הנחתת יצאה מבסיס חיל האוויר והצי האמריקני בלנגלני-אוסטיס שבמדינת וירג'יניה ובצי האמריקני לא פרסמו הערכת זמנים להגעת כלי השיט לחופי הרצועה. מדובר בהתערבות צבאית חסרת תקדים של ארצות הברית במבצע פעיל של צה"ל ועל אף שבישראל ברכו גורמים מדיניים על היוזמה, לא ברור בשלב זה מה תהיה מידת התיאום בין מאמץ הסיוע האמריקני ובין צה"ל והדרג המדיני.

הנחתת האמריקנית לקראת יציאתה לחופי רצועת עזה, צילום: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב

רצועת הים מול חופי רצועת עזה מוחזקת על ידי חיל הים הישראלי המגביל כל כניסה של כלי שיט זרים לשטחה. כניסה של צי ימי זר תצטרך להיות מתואמת עם חיל הים הישראלי הפועל באופן אינטסיבי מול חופי הרצועה מאז 7 באוקטובר. 

הנחתת "פרנק אס. בסון" בתרגיל בניית מזח זמני בארה"ב, צילום: ויקיפדיה

בשבוע שעבר, במהלך נאום "מצב האומה", הכריז הנשיא ביידן כי ארצו תקים "מזח ימי" שמטרתו העברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, הצהיר בציוץ ברשת החברתית טוויטר כי הסיוע יכלול מזון, מים, תרופות ואוהלים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר