משטחי ציוד מבטן המטוס ושינוע לקו החזית: צה״ל מתרגל אספקה תחת אש

במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון לכוחות המתמרנים בלבנון מתקיים מודל של תספוק לוגיסטי מהאוויר ומהיבשה • במודל הכוחות מתאמנים על העברת מים, דלק ותחמושת חירום • דובר צה"ל: "הצבא ערוך לבצע פעולות זהות בכל הגזרות אם יידרש"

במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון: צה״ל מתרגל אספקה רב-זרועית תחת אש // דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום כי במהלך השבוע האחרון התקיים מודל מבצעי של תספוק לוגיסטי מהאוויר ומהיבשה בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובשיתוף פיקוד הצפון, חיל האוויר ויחידות נוספות בזרוע היבשה.

במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון: צה״ל מתרגל אספקה רב-זרועית תחת אש, צילום: דובר צה"ל
 

במודל, אומרים בצה"ל, הכוחות התאמנו על העברת ציוד, מים, דלק ותחמושת בשעת חירום לכוחות המתמרנים הנלחמים בגזרה הצפונית. המודל כלל העמסה ופריקת ציוד ממטוסי חיל האוויר ושינוע ציוד באמצעות כלי רכב בשטח.

דובר צה"ל מוסר כי מתחילת המלחמה בוצעו שבעה מבצעי תספוק לוגיסטי מהאוויר של יחידת אספקה בהיטס מחטיבת המרום, בהם הוכנסו כ-110 טון אספקה עבור הכוחות המתמרנים בעזה. מהיבשה בוצעו עוד אלפי מבצעים לוגיסטיים באמצעות שיירות לוגיסטיות.

במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון: צה״ל מתרגל אספקה רב-זרועית תחת אש, צילום: דובר צה"ל
במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון: צה״ל מתרגל אספקה רב-זרועית תחת אש, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי "הצבא ערוך לבצע פעולות זהות גם בגזרת הצפון - בעצימות גבוהה ותחת אש אם יידרש".

אלוף משנה ארז שטיינר מסר: "בימים האחרונים ביצענו מודל מבצעי רב זרועי בשיתוף חיל האוויר ואגב הטכנולוגיה והלוגיסטיקה במהלך המודל ביצענו העברת מלאים דרך היבשה ודרך האוויר. המודל עצמו קידם משמעותית את פיקוד הצפון למלחמה".

בתוך כך, אתמול התקיים מפגש עם רכזי הביטחון של המועצות האזוריות מטה אשר ומעלה. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין הדגיש את המוכנות של צה"ל "לשנות את המצב הביטחוני כדי להחזיר את התושבים הביתה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר