דובר צה"ל חשף את הסרטון של משפחת ביבס: "חשש גדול לגורלם"

בסרטון נראים האם ושני ילדיה, עטופים בשמיכה גדולה, כמה ימים לאחר חטיפתם בדרום הרצועה • נתניהו: "אנחנו נבוא איתם בחשבון" • התיעוד מגיע לאחר שבנובמבר האחרון טענו בארגון הטרור הרצחני חמאס כי שלושת בני המשפחה, האם ושני הבנים מתים

תיעוד מיום החטיפה של בני משפחת ביבס // צילום: דובר צה"ל

לאחר 136 ימים שבהם לא נודע דבר על גורלם של בני המשפחה, דובר צה"ל חשף הערב (שני) בהצהרתו את הסרטון שבו נראים בני משפחת ביבס - שירי האם, ושני ילדיה אריאל וכפיר. "מהמידע שבידינו, אנחנו חוששים מאוד לשלומם".

בסרטון נראים שירי וילדיה ביום החטיפה ברחובות חאן יונס מוקפים במחבלים מארגון 'לוחמי הקודש' (בערבית: כתאיב אל-מוג'אהדין). הם עוטפים את האם וילדיה בשמיכה גדולה על מנת של יזהו אותם ומכניסים אותם לתוך רכב.

תיעוד משפחת ביבס מהשבי, צילום: דובר צה"ל

נתניהו אמר בתגובה: "הסרטון שבו אנחנו רואים את משפחת ביבס בעזה צובט את הלב, ומזכיר לנו עם מי יש לנו עסק - עם חוטפי תינוקות אכזריים. אנחנו נבוא איתם חשבון. ולעולם אמר באנגלית: אנחנו נביא את חוטפי התינוקות והאימהות לדין. הם לא יתחמקו מכך".

נתניהו על התיעוד של משפחת ביבס: ״אנחנו נבוא איתם חשבון״ וידאו: עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

הסרטון מגיע לאחר שבסוף חודש נובמבר האחרון טענו בחמאס כי שלושת בני המשפחה, האם ושני הבנים, מתים - והאשימו בכך את צה"ל. בישראל לא יכלו להישאר אדישים וזמן קצר לאחר מכן הודיע דובר צה"ל כי הוא בודק את מהימנות טענת חמאס שלפיה בני המשפחה נהרגו במהלך הפצצות צה"ל ברצועת עזה. בתחילת חודש דצמבר אף פורסם סרטון תעמולה של חמאס שבו מופיע ירדן ביבס, אב המשפחה.

אחת התקווה הגדולות היתה שבני משפחת ביבס ישוחררו בעסקת החטופים הראשונה. תמונותיהם הופיעו בעיתונים, בטלוויזיה וברחבי הרשת, תוך הבלטת המאפיין הבולט המזוהה עימם כל כך - שיערם האדמוני. הסרטון של שירי המנסה לגונן בידיה על שני ילדיה, מבט מבועת על פניה ומסביבה מחבלים רבים ואכזריים, הפכה לסמל החטיפה.

משפחת ביבס ברצועה, צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר השתתפה עופרי ביבס, אחות של ירדן ודודתם של אריאל וכפיר, במשלחת שיצאה להאג להגיש תלונה נגד ראשי חמאס. אז היא אמרה: "שני ילדים, אחד בגיל ינקות ואחיו הגדול שעוד לא ידע כי קיים רוע בעולם כלל, ושני הוריהם, נמצאים בשבי ארגון טרור שאנשיו רצחו, עינו ואנסו.

"כבר ארבעה חודשים שאנחנו לא יודעים מה עלה בגורלם של שירי ושני הקטנים. לגבי אחי ירדן אנחנו יודעים. מידע שאמור להיות מקל, מעורר תקווה, אבל ירדן מוחזק כבר ארבעה חודשים מתחת לאדמה קרה ורטובה. כלוא בתא קטן, ללא אוויר, ללא מזון, מבלי לראות אור יום. הוא נאלץ להתמודד אל מול הטרור הפסיכולוגי האיום ביותר שמטרתו לשבור לא רק את גופו הדואב, אלא גם את נפשו".

ירדן ניסה להגן על המשפחה

משפחת ביבס מניר עוז נחטפה בשבת השחורה. שירי היא בת קיבוץ, ואבא שלה יוסי עלה מארגנטינה בגיל 18. כששירי גדלה היא התחתנה עם ירדן ביבס ויחד נולדו להם שני בנים. הבכור אריאל זכה מאביו לכינוי ״הג'ינג'י התימני הראשון״, ילד חכם ושובב. אחריו הגיע כפיר שנחטף בגיל 9 חודשים וציין יום הולדת שנה בשבי חמאס.

כפיר ביבס, צילום: ללא

באותה שבת השתלטו המחבלים על הקיבוץ, הם הגיעו לביתה של משפחת ביבס, פרצו את הדלת הנעולה באמצעות מברגה וציוד שהביאו איתם ונכסו אל הממ"ד שם התחבאו הארבעה. האב ירדן דיווח למשפחתו בזמן אמת על כניסת המחבלים וכתב "זה מרגיש כמו הסוף". הוא ניסה להגן על המשפחה עם נשקו האישי והותקף. בתמונות הוא נראה כשהוא על אופנוע בין שני מחבלים, פצוע ומדמם מראשו בעוד המחבל אוחז בפטיש עם סימני דם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר