אל תספרו לנו ש"חיזבאללה מורתע"

אמנם בצה"ל הכחישו את בלון הניסוי לפיו תושבי הצפון יכולים לשוב לבתיהם, אך זה לא הפחית מן הבלבול • בשבועות האחרונים חיזבאללה שם לעצמו כיעד את בתי התושבים בגבול הצפון • השרים, חברי הקבינט, האלופים במטכ"ל - תשאלו את בני משפחתכם אם אחד מהם מוכן לעבור לגור בגבול

תיעוד הפגיעות בקריית שמונה// ללא קרדיט

בסוף השבוע נשלח בלון ניסוי: "תושבים ביישובים שמרוחקים 3.5 ק"מ מהגבול יוכלו לחזור לבתיהם". בצה"ל כמובן הכחישו את הדברים, אבל הבלון כבר היה באוויר. התושבים, שחוששים מהיום שיגידו להם לחזור הביתה, נלחצו. בסוף השבוע הערפל כיסה גם את ימי הקרב. חיזבאללה הוריד פרופיל. מייד אפשר היה לשמוע שחיזבאללה נסוג לאחור. שהוא מורתע. המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין כבר דילג בין לבנון לישראל להבטיח שחיזבאללה לא יירה על תושבים שיחזרו הביתה. תגידו, השתגעתם?

פינוי הנפגעים מכפר יובל במסוק, אתמול,

בשבועות האחרונים חיזבאללה שם לעצמו כיעד את בתי התושבים בגבול הצפון. זאת כבר הפכה לרולטה. מייד כשהתפזר הערפל חיזבאללה התגלה שוב. בשתולה היו אלו שניים שיצאו לעשן. הנ"ט נורה לביתם ולמזלם הם לא נפגעו. אתמול, התוצאות היו טרגיות ורולטת הנ"ט הסתיימה בפגיעה. בכפר יובל, ברק איילון ז"ל הגיע לאכול ארוחה עם הוריו מירה ז"ל ואליהו. משפחה של חקלאים, שאיבדה את חייה בניסיון לשמור על האדמה.

ברק ומירה איילון, נהרגו ב"רולטת הנ"ט", צילום: ללא קרדיט

בשבעה באוקטובר איבדנו את הביטחון בממשלה, בצבא. מי שהפקירו את אחינו בדרום, מפקירים אותנו - תושבי הצפון. לא נחזור הביתה ללא תחושת ביטחון. תחושה שאותה אנחנו נקבע. השרים, חברי הקבינט, האלופים במטכ"ל - תסתכלו בראי. תשאלו את בני משפחתכם אם אחד מהם מוכן לעבור לגור בגבול. אם יש אמיץ אחד, שסומך על חייל איטלקי בכוח יוניפי"ל. אמיץ אחד בין מקבלי ההחלטות שמוכן לשחק ברולטה.

פגיעה ישירה מטיל נ"ט בבית בכפר יובל, צילום: לובי 1701

חיזבאללה הודיע כי טילי הנ"ט החדשים שלו מגיעים לטווח של עשרה קילומטרים. הבית שלי נמצא שמונים מטר מהגדר, פרוס לעיני כל בעמק עיון מלבנון. מכל בית באל-חיאם, מרג' עיון וכילא אפשר לראות אותי. מגוון המקומות שמהם אפשר לירות. בלי התרעה, בלי אזעקה, בלי שום דבר שיגן עלינו.

חמושי חיזבאללה בלבנון (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

מאז 7 באוקטובר המילים לא קובעות. רק המעשים יקבעו. אך בעוד נתניהו וגלנט מאיימים על נסראללה ומבטיחים שחיזבאללה התרחק מהגדר, בשטח כוח רדואן מורגש כאן מדי יום. רק הרחקתו מהגדר בכוח ויצירת חיץ שימנע הגעה לגבול, יבטיחו לנו שקט ביטחוני.

לפני כמה שבועות נערך דיון על הקמת מכשול פיזי שיעצור את חיזבאללה. הציעו להקים מכשול כעשרה קילומטר מהגדר. כן, שמעתם טוב. אם חיזבאללה ייכנס לשטח ישראל, הוא ייעצר במכשול במרחק 10 קילומטר מהגדר. עשרות אלפי תושבים חיים בטווח של 10 קילומטר. מדינת ישראל תשאיר אותם בין הגבול למכשול. או במילים אחרות - בידי חיזבאללה.

הפצצות חיל האוויר בלבנון, אחרי ירי חיזבאללה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

מדינת ישראל ממשיכה לחשוב הגנה. מדינה שמורתעת ממלחמה היא מדינה בורחת מבשורה. המלחמה עם חיזבאללה תהיה. השנה, בשנה הבאה או בעשור הקרוב. אל תספרו לנו שחיזבאללה לא רוצה מלחמה. אנחנו נגיד לכם את האמת: חיזבאללה רוצה מלחמה. הוא רק רוצה לקבוע את התזמון שלה. הגיע הזמן שתיקחו יוזמה, תרחיקו את איום טילי הנ"ט מהבתים שלנו. תדאגו שהילדים שלנו בצפון, כמו הילדים שלכם במרכז, יוכלו לחיות בבטחה. אחרת, הצפון יישאר המקום הכי יפה ושומם בארץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר