"הרגשתי מכה חזקה מאחוריי ומישהו ברח מהחנות": לאחר שנלחם במחבל בבית אריה, סרן מני קלכהיים משחזר

בפיגוע הדקירה בתחנת הדלק סמוך ליישוב בית אריה, ספג מני קלכהיים שתי דקירות בגב, רדף אחרי המחבל ופצע אותו • ממיטת בית החולים הוא משחזר: "ברוך השם שאני זה שעמד שם, קצין במדי צה"ל עם נשק ארוך, שיכול להגיב"

סרן מני קלכהיים, שנפצע בפיגוע ליד בית אריה אחרי שנלחם במחבל, משחזר // צילום: מועצת בנימין

בפיגוע דקירה שהתרחש היום (ראשון) אחר הצהרים, סרן מני קלכהיים, קצין מילואים בן 49, תושב היישוב עטרת במערב בנימין, נפצע משתי דקירות בגב בתחנת דלק, סמוך ליישוב בית אריה. הוא טופל במקום על ידי צוותי רפואה של מד"א ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשמצבו מוגדר בינוני. המחבל נלכד על ידי הלוחמים בתום מרדף שארך כשעה.

לאחר שקיבל טיפול רפואי, הוא משחזר את מה שאירע: "היום בדרכי הביתה חזרה מפעילות של יחידת המילואים שלי, חזרתי מביתי בעטרת שבבנימין ועצרתי רגע לקנות מחנות נוחות של תחנת הדלק ברנתיס. כשהייתי בקופה הרגשתי פתאום מכה חזקה מאחוריי ומישהו בורח מהחנות. התחלתי לרדוף אחריו ויריתי לעברו, ככל הנראה פצעתי אותו".

תיעוד הפיגוע בתחנת הדלק סמוך למחסום רנתיס // מצלמות אבטחה

הוא ממשיך ומספר על היתרון שהיה לו בסיטאוציה, בהיותו חייל עם נשק שיכול להגיב מיידית: "הרגשתי שברוך השם שאני זה שעמד שם, קצין במדי צה"ל עם נשק ארוך, שיכול להגיב. כל תושב או תושבת אחרים שהיו מגיעים לשם, יכול להיות שהיו יוצאים מזה בצורה אחרת".

"החמאסניקים שאנחנו כרגע במלחמה איתם בעזה, אנחנו נמצאים כרגע בעוטף ישראל, וכל איו"ש שנמצאים לידנו לא רוצים את הקיום שלנו, הם לא רוצים את החיים שלנו פה, ואנחנו צריכים להילחם בהם בכל מקום", הוסיף קלכהיים. "תודה לקדוש ברוך הוא שהציל אותי ושבעזרת השם יהיה גם ישועות לכל עם ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר