פיגוע ליד בית אריה: חייל נדקר בגבו - ופתח במרדף אחר המחבל

מחבל דקר קצין במילואים, תושב היישוב עטרת במערב בנימין, ופצע אותו באורח בינוני סמוך למחסום רנתיס • צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי כשהוא סובל מפציעה חודרת ופינה אותו לבית החולים בילינסון בפ"ת • כוחות צה"ל פתחו בסקירות אחר המחבל שנורה, נמלט לכפר סמוך - ונתפס כעבור פחות משעה

תיעוד הפיגוע בתחנת הדלק סמוך למחסום רנתיס // מצלמות אבטחה

קצין מילואים בן 49, תושב היישוב עטרת במערב בנימין, נפצע משתי דקירות בגב בתחנת דלק סמוך ליישוב בית אריה. הוא טופל במקום על ידי צוותי רפואה של מד"א ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מצבו מוגדר בינוני. המחבל נלכד על ידי הלוחמים בתום מרדף שארך כשעה.

כוחות צה"ל ברנתיס., צילום: TPS

בתיעוד מרגעי הפיגוע, נצפה המחבל ניגש לחייל המילואים, שהגיע לשלם בקופה, דוקר אותו בגבו ונמלט מהמקום. לאחר שנדקר, המילואימניק פתח במרדף אחר המחבל וירה בו.

בתום מרדף של שעה - המחבל נעצר

המחבל נמלט ונורו לעברו מספר יריות על ידי הפצוע. כוחות צה"ל שהוקפצו למקום החלו לחסום כבישים באזור סביב הכפר רנתיס במטרה לתפוס את הדוקר. הפלשתינים מדווחים על כוחות גדולים שנכנסים בשעה זו לכפר רנתיס ולכפר לובאן.

כוחות צה"ל מתחת בית המחבל ברנתיס., צילום: TPS

ממד"א נמסר כי "התקבל דיווח על פצוע בתחנת דלק סמוך למחסום רנתיס. חובשים ופראמדיקים העניקו במקום טיפול רפואי לגבר כבן 49, עם פציעות חודרות, כשהוא בהכרה מלאה".

פראמדיקית מד"א נעמה פויכטונגר וחובש רפואת חירום במד"א משה הורביץ סיפרו: "ראינו את הפצוע בזירה כשהוא בהכרה מלאה, עם פציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

תוך כשעה ולאחר מרדף של הכוחות נתפס המחבל שחשוד כי ביצע את פיגוע הדקירה ברנתיס. גדוד מילואים 8211 הוא זה שביצע את המעצר המהיר. יחד עם הדוקר נעצרו גם אחיו.

אחים של המחבל נעצרו גם הם בידי כוחות צה"ל ברנתיס., צילום: TPS

דובר צה"ל מסר בעקבות הפיגוע: "מחבל ביצע פיגוע דקירה לפני זמן קצר בתחנת דלק סמוך לכפר רנתיס שבמרחב חטיבת אפרים. חייל צה"ל במילואים נפצע באורח בינוני כתוצאה מהדקירה ופתח בירי לעבר המחבל. כוחות נוספים פתחו במרדף אחר המחבל וחסמו צירים במרחב".

"במהלך הסריקות במרחב הכפר רנתיס הכוחות תפסו את המחבל החשוד בביצוע הפיגוע. כוחות צה"ל העניקו לחייל טיפול רפואי ראשוני בנקודה והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחתו עודכנה".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר: "הקצין הגיבור הסתער על המחבל, רדף אחריו וירה בו. אני מחזק את ידיו. יש לו חלק חשוב בביטחון השוטף של יישובי בנימין וכעת הוא עמד בחזית מול מחבל נפשע. אני שולח לו איחולי רפואה שלמה".

הפיגוע מגיע בצל מתיחות ביטחונית מוגברת ביהודה ושומרון, ברקע מלחמת חרבות ברזל. לפני כשבוע התרחשו באזור שני פיגועים תוך שעה, שבאחד מהם נפצע לוחם צה"ל באורח קל עד בינוני סמוך למבוא דותן. זמן קצר לאחר מכן אירע ניסיון פיגוע נוסף - ירי לעבר רכב שבו נסע לוחם צה"ל במילואים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר