שלושה חטופים נהרגו לאחר שנורו בשוגג על ידי צה"ל; הזירה הצפונית מסלימה | סיכום חדשות השבת

החטופים רצו לעבר הכוחות ששהו בשכונת סג'עייה שברצועה, החיילים זיהו אותם בטעות כמחבלים וירו בהם למוות, תחקיר צה"ל קבע כי הירי בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש • מלחמה גם בצפון: ירי נרחב של נ"ט בוצע מלבנון לעבר היישובים הישראלים הסמוכים לגבול, כלי טייס בלתי מאוייש שחדר לישראל נפל במרגליות • ראש המוסד נפגש בנורווגיה עם ראש ממשלת קטאר בניסיון להתניע עסקת חטופים נוספת

שלושת החטופים שנהרגו בשוגג מאש צה"ל. צילום: ללא

סיכום חדשות השבת: שלושה חטופים נורו אמש (שישי) בידי כוח צה"ל לאחר שזוהו בשגגה במחבלים. מטה המשפחות קיים הפגנה לאחר קבלת הבשורה בדרישה לשחרר את כולם עכשיו. ראש המוסד נפגש בנורווגיה עם ראש ממשלת קטאר בניסיון להתניע עסקת חטופים נוספת. בצפון - כלי טייס בלתי מאוייש שחדר מלבנון נפל במרגליות, ירי נרחב של טילי נ"ט בוצע לעבר יישובי הצפון. כל מה שקרה במהלך השבת.

סיכום חדשות השבת

שלושה חטופים נורו אמש בשטח בסג'עייה לאחר שכוח צה"ל זיהה אותם כמחבלים. מתחקיר צה"ל עולה כי החיילם ירו בניגוד להוראות הפתיחה באש. בסמוך לשטח בו נמצאו אותרה כותבת "SOS שלושה חטופים הצילו". לכתבה המלאה הקליקו כאן.

משפחות החטופים מפגינות למען החזרתם // צילום: שמואל בוכריס

לאחר היוודע האסון, מאות מפגינים הגיעו למחאה בתל אביב, חסמו את צומת קפלן וערכו צעדה שבעקבותיה נחסמו לתנועה הרחובות הסובבים את הקריה. הם חסמו את רחוב המלך ג'ורג' והגיעו עד לאזור דיזנגוף סנטר. חלק מהמפגינים התהלכו עם לפידים וחלקם הניפו דגל ישראל צבוע באדום, המסמל את דמם של החטופים שנהרגו. הבוקר הודיעו במטה החטופים של החרפת צעדים. לכתבה המלאה הקליקו כאן.

כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון נפל במרחב מרגליות, הרס רב נגרם למבנה במקום. בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מבנים צבאיים, עמדות שיגור ותשתיות טרור בשטח לבנון. לאחר תגובות צה"ל בוצע ירי של טילי נ"ט וטילים תלוי מסלול לעבר יישובי הצפון. לכתבה המלאה הקליקו כאן.

צה"ל השלים תקיפה נוספת של שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון // דובר צה"ל

ראש המוסד דוד ברנע נפגש באוסלו, נורבגיה, עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד עבד א-רחמן א-תאני, כחלק מהנסיון לחדש את השיחות על שחרור החטופים בעזה, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". גורמים שעמם שוחחו כתבי העיתון הציגו את השיחות כגישושים. לדבריהם, ברנע היה צפוי להיפגש גם עם נציגים מצרים. לפי הדיווח, יש קשיים משמעותיים בפני גיבוש של עסקת שחרור חטופים חדשה. לכתבה המלאה הקליקו כאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר