לאחר הרג שלושת החטופים בשוגג וההפגנה בקפלן: משפחות החטופים בהצהרה על "החרפת הצעדים"

כינוס חירום במטה בתל אביב בעקבות הטרגדיה בסג'עייה, שבה נהרגו בשוגג שלושה חטופים שזוהו בטעות כאיום על ידי כוחות צה"ל • בהפגנה אמש בקפלן בהשתתפות בני המשפחות ומאות תומכים, נחסמו רחובות והמפגינים קראו -"עסקה עכשיו!" • מכולת איסוף התרופות והציוד ההיגייני שהוצבה בכיכר החטופים תועבר ביום ראשון למשרדי הצלב האדום ומשם למחסום כרם שלום במטרה להפעיל לחץ על הארגון

מטה משפחות החטופים. צילום: יהושע יוסף

משפחות החטופים והנעדרים התכנסה היום (שבת) במטה בתל אביב כדי לדון ב"החרפת הצעדים", לדבריהם, אחרי שאמש בסג'עייה שלושה חטופים זוהו בשוגג כאיום ונהרגו כתוצאה מירי של כוח צה"ל.

משפחות החטופים מפגינות למען החזרתם // שמואל בוכריס

רובי חן, אביו של איתי הנמצא בשבי חמאס, פנה לתקשורת כשהוא מחזיק שעון חול בידיו, המסמל את הזמן האוזל של החטופים, ואמר: "אי אפשר יותר. חזרתי מארה"ב, שם פגשתי את הנשיא ביידן. הדבר היחיד שאגיד, שזה נראה שהוא עושה יותר להחזרת החטופים, יותר מממשלת ישראל, שתתאפס על עצמה. צריך שימותו עוד 10 חטופים כדי שיבשילו התנאים?".

רובי חן שבנו איתי נמצא בשבי חמאס: ״שממשלת ישראל תתאפס על עצמה״ // צילום: שמואל בוכריס

לאחר האסון, מאות מפגינים הגיעו אמש למחאה בתל אביב, חסמו את צומת קפלן וערכו צעדה שבעקבותיה נחסמו לתנועה הרחובות הסובבים את הקריה. הם חסמו את רחוב המלך ג'ורג' והגיעו עד לאזור דיזנגוף סנטר. חלק מהמפגינים התהלכו עם לפידים וחלקם הניפו דגל ישראל צבוע באדום, המסמל את דמם של החטופים שנהרגו. 

צעד נוסף במאבק של מטה המשפחות התרחש אתמול (שישי) כשמכולת איסוף תרופות וציוד היגייני הוצבה בכיכר החטופים, ואזרחי ישראל התבקשו להביא תרופות למכולה, שתועבר ביום ראשון למשרדי הצלב האדום ומשם למחסום כרם שלום.

המכולה שמוצבת בכיכר החטופים, צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

מהמטה נמסר: "הצלב האדום, שדאג לתרופות ורופא לאסירי חמאס, שכח את החטופים בעזה. המשפחות לא מוכנות להמתין יותר ומזמינות את אזרחי ישראל למלא את מכולת המחדל בתרופות מצילות חיים ומוצרי היגיינה שישלחו למשרדי הצלב האדום יחד עם הדרישה להעביר את תכולת המכולה במיידית לחטופים שמצבם הולך ומדרדר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר