הותיר אחריו תינוקת בת שלושה שבועות: רס"ל (מיל') שי אוריאל פיזם נפל בקרב בדרום הרצועה

שי התגורר בקיבוץ עין הנצי"ב ושימש כמפקד טנק בגדוד 9 • אמנון בזק, רב בישיבת הר עציון, שבה למד שי אוריאל, ספד עליו בכאב: "היה תלמיד חכם של ממש, מוכשר, רציני ואידיאליסט"

רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם. צילום: ללא קרדיט

הותר לפרסום: רס"ל (מיל׳) שי אוריאל פיזם, בן 23, מקיבוץ עין הנצי"ב, מפקד טנק בגדוד 9, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל היום (שישי) בקרב בדרום רצועת עזה. 

רס"ל שי אוריאל פיזם, השתחרר לפני שנתיים משירות סדיר בשריון. רק לפני שלושה שבועות נולדה לו ולאשתו מעיין בתם - ירדן אורי. הוא למד בישיבת הר עציון ועבד בתור מדריך בישיבה התיכונית באלון שבות.

אמנון בזק, רב בישיבת הר עציון ומורו של שי כתב עליו: "שי היה מבכירי תלמידיה של ישיבת הר עציון, ובאופן סמלי בה נולד ובה נפל. נולד בישיבה להוריו היקרים הרב שמעון וכרמית, עבר עם משפחתו לקיבוץ עין הנצי"ב, ושב לישיבה ולבתי האברכים שלה בשנים האחרונות לחייו. בכל 23 שנותיו שי היה דמות מובילה ומוערכת, תלמיד חכם של ממש, מוכשר מאוד, רציני ואידיאליסט, ויחד עם זאת בחור שמח וחברותי עם חוש הומור חד. לפני פחות מחודש נולדה בתו הבכורה, ירדן אורי, כשהמלחמה הייתה כבר בעיצומה. גדול הכאב מלהכיל".

ראש הכולל בישיבת הר עציון הרב מיכאל אדרעי סיפר עליו: "בחור שנועד לגדולות, ינק מהאור העצום שמילא את בית הוריו. איש אשכולות יסודי ורב פעלים, אדם עם חברויות עמוקות, ערכים של יושרה, חריצות ומסירות אין קץ".

ראש הישיבה התיכונית "הר עציון לצעירים" הרב עמיחי גורדין: "התרומה שלו לישיבה דרמטית ונמצאת בקירות הישיבות, הוא היה איש חינוך נדיר. היה לו נועם ויכולת עילאית לגעת באנשים. נדיר שאדם בן 23 ניתן לומר עליו שהיה אחד מהמייסדים המרכזיים ומעמודי התווך בישיבה".

שלוש גופות חטופים הוחזרו 

מוקדם יותר היום, צה"ל הודיע על נפילתו של סמל עוז שמואל ארדי בן ה-19 מקיבוץ חצור, שנהרג ממטען שהתפוצץ. באותה תקרית גם נפצעו קשה חמישה לוחמים. 

כמו כן, הוחזרו גופותיהם של שלושה חטופים: רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר