הג'יהאד האסלאמי הודיע כי הוא "מוכן לשחרר" שני חטופים - ופרסם תיעוד

חנה קציר (77) ויגיל יעקב (13) מופיעים בסרטון שפורסם על ידי ארגון הטרור • מערכת "ישראל היום" לא תיתן יד ללוחמה הפסיכולוגית ולא תפרסם את התיעוד • משפחת יעקב: "אין לנו שום אישור רשמי לשחרור, פנינו לכל הגורמים וזה טרם אושר"

חנה קציר ויגיל יעקב. מתוך הסרטון שפורסם. צילום: צילום מסך

הלוחמה הפסיכולוגית נמשכת: הג'יהאד האסלאמי הודיע הערב (חמישי) כי הוא "מוכן" לשחרר שני חטופים ישראלים שבהם הוא מחזיק. בארגון הטרור לא אמרו באופן מפורש כי שני החטופים אכן ישוחררו.  

בתיעוד שפרסם ארגון הטרור נראים חנה קציר בת ה-77 מקיבוץ ניר עוז ויגיל יעקב בן ה-13. שני החטופים הביעו געגועים לבני משפחותיהם וקראו ללחוץ על הממשלה לשחרורם.

השניים אף העבירו מסרים, שככל הנראה הוכתבו להם על ידי ארגון הטרור כדי לזרוע פילוג ושנאה בתוך החברה הישראלית. מערכת "ישראל היום" החליטה שלא לשתף פעולה עם הלוחמה הפסיכולוגית של ארגוני הטרור, ולא לפרסם את הסרטון עצמו.  

גלנט למשפחות החטופים: "חמאס ינסה להכאיב לנו בלוחמה פסיכולוגית, לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים" // צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

ממשפחת יעקב נמסר בתגובה לסרטון: "אין לנו שום אישור רשמי לשחרור. פנינו לכל הגורמים וזה טרם אושר". המשפחה נמצאת בסערת רגשות לאחר שראתה את הסרטון לראשונה בתקשורת.

זהו תיעוד נוסף שמפרסמים ארגוני הטרור בעזה של חטופים ישראליים מאז תחילת המלחמה. באחד התיעודים שפורסמו נראית מייה שם, צעירה משוהם שנחטפה. בהמשך פורסם סרטון משחרורן של שתי החטופות משבי חמאס, יוכבד ליפשיץ ונורית קופר. בסרטון קודם שפורסם בסוף באוקטובר הוצגו שלוש חטופות נוספות: דניאל אלוני, רימון בוכשטב-קירשט וילנה טרופנוב, הנמצאות בשבי בעזה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר