עלייה באלימות פעילי השמאל הקיצוני (ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה). צילום: פורום שומרים על ההר

בעיצומה של הלחימה: פעילי ארגון שתומך בחמאס מתדלקים את קמפיין "אלימות המתנחלים"

פעילים של ארגון ISM מסתובבים באזור הר חברון ומשבשים את פעילות החיילים במקום • לאחרונה התבטא ראש הארגון בעד החמאס: "אחינו ואחיותינו מלמדים את הציונים לקח" • בעבר נחשף ב"ישראל היום" דו"ח מודיעיני שיצרו ובו מעקב הדוק אחר לוחמים בחברון • ארגון "עד כאן": "פעילי ארגון ISM מגיעים ליהודה ושומרון על מנת להתסיס את השטח"

בעוד מדינת ישראל נמצאת במלחמה רב חזיתית, פעילי שמאל מהארץ ומחו"ל פועלים בימים אלו להתסיס עוד יותר את השטח ביהודה ושומרון. בימים אלו פעילי ארגון ISM, יחד עם פעילי שמאל נוספים, מסתובבים באזור הר חברון, ומשבשים את פעילות החיילים שפועלים במקום.

סרטון של 'עד כאן' תיעד פעיל תאעיוש יורק על חיילת צה"ל (ארכיון)

מדובר בארגון קיצוני ביותר, ששמר על קשרים הדוקים בעבר עם פעילים שונים בחמאס ואף ביצע, כפי שנחשף ב"ישראל היום", מעקב מודיעיני על לוחמים ומתיישבים בחברון. בימים האחרונים מדווחים חיילי מילואים המשרתים באזור הר חברון כי פעילי השמאל מגיעים לשטח ומפריעים להם לבצע את פעילותם. הפעילים עולים לעמדות החיילים, מתגרים בהם, וכאשר הלוחמים מנסים להדוף אותם, הם שולפים מצלמות ומאשימים אותם באלימות. פעילי ארגון ISM, אומרים המתיישבים, מפיצים את הסרטונים המזויפים ברחבי העולם, ובכך מזינים את הקמפיין השקרי על אלימות המתנחלים.

כמו כן, הם קוראים לשגרירויות של מדינות שונות, בהן אירלנד, בלגיה, בריטניה ומדינות נוספות, לגנות את מדינת ישראל ולעצור את פעילות צה"ל שפועלים למניעת הטרור באזורים אלו. בצורה זאת משמשים הפעילים מגן אנושי לפלסטינים אל מול הפעילות הביטחונית של צה"ל.

ביצעו מעקב מודיעיני על לוחמים ומתיישבים בחברון, צילום: רן דהן/TPS

לפני מספר חודשים נחשף ב"ישראל היום", יחד עם ארגון "עד כאן", דו"ח מודיעיני שיצרו פעילי ISM לאחר מעקב ארוך אחר לוחמים בעיר חברון. בדו"ח הבעייתי נחשפו דרכי התנהלות של הלוחמים וכן נכתבה רשימה שחורה של מתיישבים בעיר, כולל מספרי לוחיות זיהוי של רכבים שבהם הם נוסעים. בתוכנית "השתולה" נחשפו בין היתר קשרים של הארגון הקיצוני לחמאס.

בימים האחרונים התבטא ראש הארגון, פול לאורדי, שמתגורר בארה"ב ובעבר קיבל מדליה על פעילותו מאיסמעיל הנייה, בעד הטבח הנורא של חמאס והמתקפה שלו על מדינת ישראל: "אחינו ואחיותינו מלמדים את הציונים לקח. כל טנק וטיל בארנסל הציוני הוא אוכל שנלקח מפי ילדינו ולא רק מידי הפלשתינים", אמר לאורדי בסרטון שפרסם.

על פי סדרת "השתולה", לאורדי הוא תומך נלהב של משטר אסד בסוריה ומשטר האייתוללות באיראן. בצילום למצלמה הנסתרת של "השתולה" הוא מודה כי מי שממנים את הפעילות שלו הם האחים המוסלמים, ומשם מגיע הכסף. "אנחנו לא אומרים שאנחנו ארגון התנגדות, אנחנו אומרים שאנחנו ארגון זכויות אדם", הוא תועד אומר בפני פעילים. עוד הוא הוסיף כי "הכיבוש משתרע מהים התיכון ועד לנהר הירדן, זה לא רק גבולות 67, זה גבולות 48", הוא מסביר על המאבק שלו נגד מדינת ישראל היישר ממפקדת החמאס באירופה.

הפגנה נגד "הכיבוש הישראלי" (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

"הטרנספר בגדה המערבית"

לצד ארגון ISM פועלים גם 22 ארגוני שמאל אשר שותפים לאותה הפעילות נגד מדינת ישראל. לאחרונה יצאו הארגונים בקריאה לקהילה הבינלאומית לעצור את מה שהם מגנים "הטרנספר בגדה המערבית". כל זאת בזמן שעם ישראל מגויס ללחימה של צה"ל באויב. במכתב ששלחו הארגונים נכתב בין היתר: "קוראים לקהילה הבינלאומית לפעול בדחיפות להפסקת גל האלימות של מתנחלים, שנעשה בתמיכת המדינה, ואשר מוביל ויוביל לגירוש קהילות פלסטיניות בגדה. אנו סבורים שהדרך היחידה לעצור את הגירוש בגדה המערבית היא על ידי התערבות ישירה, חזקה וחד משמעית של הקהילה הבינלאומית".

אתרי חדשות מדווחים על נפילת הטיל בבית החולים בעזה.. פייק ניוז שמשפיע על דעת הקהל, צילום: מתוך הרשת

בארגון "עד כאן" רואים בחומרה את המציאות בשטח: "בימים שבהם הגורמים המדיניים מתלבטים אם לחשוף את הזוועות מהטבח הנורא לצרכי הסברה, מדינת ישראל מפקירה את הטיפול בארגונים האלה ומאפשרת להם לפעול הסברתית נגד מדינת ישראל. בעוד חיילנו נלחמים בעוז בזירות השונות, יושבים בתוכנו גורמים עויינים שפוגעים במדינת ישראל. פעילי ארגון ISM מגיעים ליהודה ושומרון על מנת להתסיס את השטח ולפגוע תדמיתית במדינת ישראל ובצה"ל. יש לעצור במיידי את אותם הפעילים ולהחזירם למדינות שמהם הם מגיעים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו