צה״ל תקף אמצעים טכנולוגיים של חיזבאללה; דיווחים על תקיפות משמעותיות בעיר עזה

חמאס לבנון קיבל אחריות על ירי 30 רקטות לעבר הגליל המערבי והקריות • נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספת • תושבים באזור ת"א מדווחים על הדי פיצוצים, מסתמן כי מדובר ברקטות שנורו לים, חמאס קיבל אחריות • לוחמת מג"ב נהרגה ולוחם נוסף נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בירושלים • שר הביטחון: "סינוואר מתחבא בבונקר ונותן למפקדיו למות"

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס

מלחמת חרבות ברזל - היום ה-31: בצה"ל דיווחו על הצלחה מבצעית, לאחר שיותר מ-450 מטרות הותקפו לאורך הלילה, מחבלים חוסלו וכיתור עזה הושלם. הזירה בצפון ממשיכה להתמם לאחר שעשרות רקטות שודרו היום לשטח ישראל. ביידן ונתניהו דנו בצורך להגביר משמעותית את המשלוחים ההומניטאריים במהלך השבוע הקרוב.

התמרון הקרקעי מתרחב. צילום: דובר צה"ל

עדכונים שוטפים

02:30: יהודי מבוגר נרצח בלוס אנג'לס על ידי מפגין פרו פלשתיני. על פי עדי ראייה הרוצח הכה את היהודי עד מוות באמצעות מגפון אותו החזיק.

01:00: יותר מעשרת אלפים בני אדם הגיעו למפגן תמיכה ענק בישראל לציון חודש לטבח חמאס. האירוע שמתקיים ביוזמת הפדרציה היהודית של ניו יורק כולל נאומים של שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן ומנכ״ל הארגון אריק גולדשטיין.

עוד השתתפו באירוע השחקנית היהודייה דברה מסינג והסנטור הדמוקרטי צ׳אק שומר. עידן רייכל פתח את האירוע עם שירו ״ממעמקים״. בהמשך הערב צפוי לנאום גם ממלא מקום הקונסול של ישראל בניו יורק אביב עזרא.

00:45: ראש הממשלה נתניהו ל-ABC: “לא תהיה הפסקת אש כללית בעזה בלי שחרור בני הערובה שלנו".

"לגבי הפסקות טקטיות קטנות, שעה כאן, שעה שם, היו לנו אותן בעבר, נבחן את הנסיבות כדי לאפשר לסחורות הומניטריות להיכנס פנימה, או לבני הערובה שלנו, בני ערובה בודדים, לצאת אבל אני לא חושב שתהיה הפסקת אש כללית".

נתניהו המשיך, "אני חושב שזה יעכב את המאמץ המלחמתי. זה יעכב את המאמץ שלנו להוציא את בני הערובה שלנו מכיוון שהדבר היחיד שפועל על הפושעים האלה של חמאס הוא הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים".

אם חמאס יסכים לשחרר את 241 החטופים אז ״תהיה הפסקת אש על עבור זה", כך נתניהו.

22:45: דיווחים פלשתיניים על תקיפה של כלי טיס באזור ביה"ח אל-קודס בעיר עזה. זאת במקביל לפצצות תאורה בסביבת ביה"ח שיפאא'. כמו כן, דווח על תקיפות משמעותיות בצפון-מערב העיר עזה.

פצצות תאורה מעל ביה"ח שיפא // צילום: רשתות ערביות

22:15: הבית הלבן חושפים את תוכן השיחה בין ביידן לנתניהו הבוקר. הנשיא וראש הממשלה דנו במאמצים להבטיח את שחרור בני הערובה שבידי חמאס, בהם ילדים רבים ומספר אזרחים אמריקאים. שני המנהיגים בירכו על הגידול בסיוע ההומניטרי בשבוע האחרון ודנו בצורך להגביר משמעותית את המשלוחים במהלך השבוע הקרוב, כולל על ידי הגדלת היכולת לסנן משאיות הנכנסות לעזה.

שני המנהיגים דנו באפשרות של הפסקות טקטיות כדי לספק לאזרחים הזדמנויות לצאת בבטחה מאזורי לחימה מתמשכים, כדי להבטיח שהסיוע יגיע לאזרחים נזקקים ולאפשר שחרור פוטנציאלי של בני ערובה. הם הסכימו לדבר שוב בימים הקרובים.

21:50: סוכנות הידיעות האמירתית דיווחה כי בהנחיית הנשיא האמירתי השייח מוחמד בן זאיד אל-נהיאן - המדינה תקים בית חולים שדה ברצועת עזה במסגרת מבצע הומניטארי מיוחד כדי לתמוך מבחינה רפואית בתושבים.

21:47: אזעקות שווא בגליל העליון.

21:05: מטוסי קרב של צה״ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי. בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

צה"ל משמיד מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה // דו"צ

21:00: בניגוד לטענות של ישראל, שליח קטאר, מוחמד אל-עמאדי, מנסה להכחיש שיש מנהרות ליד בית החולים השייח' חמד בעזה.

20:49: דובר צה"ל: מוקדם יותר היום, קיים מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן הערכת מצב שעסקה בין היתר בסוגיית המנהור וחשיפת הפירים בשטח הרצועה. בהערכת המצב השתתף גם קצין ההנדסה הראשי, תת-אלוף עידו מזרחי.

פעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה // דובר צה"ל

20:45: אושרה בכנסת הצעת חוק תגמולים למשפחות החטופים והנעדרים, שקודמה במשותף ע"י משרד הביטחון, אגף כוח האדם בצה"ל והביטוח הלאומי.

20:36: ‏שרי החוץ של איראן ומצרים שוחחו בטלפון על מלחמת ישראל-חמאס, לקראת הפגישה הקרובה של מנהיגי המדינות המוסלמיות בריאד.

20:29: דובר החות'ים אומר כי "צבא תימן שיגר במהלך השעות האחרונות כטבמים לעבר יעדים רגישים של ישראל". לטענתו בעקבות כך הופסקה התנועה בבסיסים ובשדות התעופה לכמה שעות

20:18: דובר צה"ל: "הלוחמים בשטח מתקדמים על פי התוכנית המבצעית וממשיכים להעמיק את הלחץ בעומק העיר עזה, כל אלה מצטרפים לשורת מחבלים בפיקוד של חמאס חיסול דרג השטח פוגע משמעותית ביכולת של חמאס לבצע התקפות נגד"

"חמאס מנצל באופן ציני את בתי החולים ברצועה, אנחנו נמשיך להעמיק את התנועה שלנו בלב העיר עזה, לכל מקום שיהיו בו מחבלים לכל מקום נגיע".

20:11: הבית הלבן: ביידן ונתניהו שוחחו על אפשרות לקיום "הפוגות טקטיות" בלחימה

20:05: בהמשך לציוץ של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירש שטען שעזה היא "בית קברות לילדים", הגיב שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: ״מזכ״ל האו״ם, שגילה הבנה לטבח ולשחיטה של חפים מפשע ע״י החמאס ושלא פותח כל נאום בקריאה למחבלי החמאס להסגיר את עצמם ולשחרר את החטופים בכדי לסיים את המלחמה- הוא מזכ״ל שאיבד את המצפן המוסרי שלו ואסור שיישאר אפילו דקה אחת נוספת בתפקידו.

אני קורא לו שוב להתפטר. כל נציג או״ם שעושה את ההקבלה המוסרית השקרית בין ארגון טרור אכזרי המבצע פשעי מלחמה, לבין דמוקרטיה שומרת חוק, מעיד על עצמו שהוא בעל מוסר רקוב ועליו לפרוש מיד מתפקידו״.

20:00: הרמטכ"ל ביקר היום בטייסת ה"אדיר" (F35) ונאם בפני החיילים: "אנחנו חודש כבר במלחמה, פוגעים מאוד מאוד קשה בחמאס, פוגעים בהנהגה של חמאס, פוגעים במפקדים, פוגעים במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאיזורים אחרים. הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון. יצא לי לראות עכשיו בטייסת 140 סיוע של מטוס אדיר לכוח בטווח של 200 מטר מהכוח. לא עשינו דבר כזה, עם חימוש מאוד כבד, קשר מאוד טוב בין מה הכוח צריך לבין מה המטוס יודע לתת, והחיבור הזה של אוויר ויבשה ביחד תמיד ידענו שהוא חזק, אנחנו רואים שהוא הרבה יותר חזק ממה שידענו״.

הרמטכ״ל בטייסת ה׳אדיר׳ (F-35): ״יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון״ | דובר צה"ל

19:47: משרד הבריאות הפלשתיני (מטעם חמאס) טוען כי עד כה נספרו 10,000 הרוגים בתקיפות ברצועה, וההערכה היא כי יש עוד 3,000 נעדרים.

19:45: שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר דיון לאישור תוכניות מבצעיות נוספות בעיר עזה ובצפון הרצועה. השר אמר בסיום הדיון: הפעולה של צה״ל ביממה האחרונה מרשימה מאוד. השילוב בין חיל האוויר לכוחות היבשה מרעיד את רצועת עזה. המאמצים האלה מביאים להישגים בלתי רגילים, לפגיעה במחבלים וגם בדרג של מפקדי השדה. רק ביממה האחרונה נהרגו מג"דים ומ"פים, חלק מהם כאלה שחיסלנו לפני יום ויומיים והחליפו אותם אחרים, וגם הם מחוסלים״.

אלעד מלכה

19:25: ההתראות בשתולה - בעקבות תקיפות צה"ל סמוך לגבול

19:14: ראש הממשלה נתניהו שוחח פעם נוספת עם נשיא ארה"ב ביידן

19:13: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

19:10: אזעקת צבע אדום בשתולה

18:58: חיזבאללה מודיע על שני פעילים נוספים שלו שחוסלו היום על ידי צה"ל

18:52: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם 80 שגרירי מדינות בקריה בתל אביב. הביעו את תמיכתם בישראל וציינו כי יפעלו, כל אחד במדינתו, שמה שקרה כאן ב-7 באוקטובר לעולם לא יישכח. נתניהו קרא: "תימכו בדרישת ישראל לשחרור מידי של החטופים והפעילו לחץ על קטאר". לידיעה המלאה

18:30: לאחר המטח אחר הצהריים: כל כבישי הצפון נפתחו לתנועה

17:21: חמאס טוען: "ירינו לעבר תל אביב"

17:17: נמשך החשש מפגיעה באזרחים ביישובי הצפון. בהודעה שיצאה לתושבי האזור נמסר: "הנחיות הצבא מהבוקר לא השתנו. אנחנו מודעים לאי הנוחות הגדולה, אבל לאור ההתראות מתבקשים השוהים בשניר, דן, דפנה, הגושרים, מעיין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, סאסא וצבעון להישאר במרחבים המוגנים. התנועה בכל הכבישים בטווח 0-2 ק"מ מהגדר אסורה ומסוכנת. אנא המנעו ממנה. נעדכן על כל שינוי"

17:15: משטרת ישראל בתגובה לדיווחי תושבים באזור ת"א על שמיעת הדי פיצוצים:  לפני זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים ברחבי מחוז ת"א, מבדיקה עולה כי קולות הפיצוצים מקורם בנפילות רקטות שנחתו בים הפתוח. שוטרי מחוז ת"א ממשיכים בפעילות מוגברת בכל שעות היממה, למתן מענה מיידי לכל אירוע ולהגברת תחושת הביטחון של התושבים.

17:09: ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, קיים ביממה האחרונה מספר פגישות עם ראש הממשלה נתניהו, ראש המוסד דדי ברנע ובכירים אחרים בישראל. ברנס דן עם הבכירים הישראליים בכל ההיבטים המרכזיים של המלחמה, בכללם האפשרות שעדיין קיימת להידרדרות למלחמה בהיקף מלא מול חיזבאללה. עוד דנו השניים במאמצים לשחרור החטופים שמחזיק חמאס וכן באיומי הטרור הבינלאומי, בפרט נגד יהודים, שהתגברו מאוד מאז פרוץ המלחמה.

17:00: חמאס לבנון לקח אחריות על הירי לצפון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו כ-30 שיגורים לעבר צפון הארץ משטח לבנון. צה"ל מגיב בארטיליריה לעבר מקורות הירי.

16:50: דיווחים פלשתינים: בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ביו"ש ובכיר בגדודי חללי אל-אקצא, חוסלו בטול כרם

16:47: על פי ערוץ אלמיאדין הלבנוני שוגרו כ-15 רקטות מלבנון לעבר ישראל. דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בצפון הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

יירוטים בשמי הצפון | קבוצת כתבים

16:40: אזעקות בעכו, נהריה, קרית ים ואזורים נוספים בגליל המערבי

16:17: אזעקה במלכיה ובאביבים שבגליל העליון

16:16: הותר לפרסום: רוס אידה לובין היא לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע הדקירה בירושלים. לידיעה המלאה

16:00: אזעקות צבע אדום באשדוד ובגן יבנה

16:00: ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת לישיבה מיוחדת את כל שגרירי המדינות המוצבים בישראל.

15:50: דוברות הכנסת: יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הודיע היום (ב', 6.10) בישיבת נשיאות הכנסת כי החליט לקצץ כ-80 מיליון ש"ח מתקציב הכנסת, אשר יועברו לאוצר המדינה לטובת המאמץ המלחמתי. מדובר בקיצוץ המהווה כ-17.5% מתקציב הכנסת שאינו קשיח (שכר והתחייבויות על פי דין).

15:41: דובר צה"ל: מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.

15:00: משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס בעזה מדווח על 10,022 הרוגים בתקיפות ברצועה מתחילת המלחמה.

14:40: שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר לכלי התקשורת בארצו כי ארצות הברית פנתה לטהרן בשלושת הימים האחרונים ואמרה כי היא מעוניינת בהפסקת אש ברצועת עזה. לא ברור אם הכוונה היא להפסקת אש קבועה או להפוגה אמריקנית ואם אכן התקבל איתות כזה מצדה של וושינגטון.

14:15: תיעוד: תושבי עזה נעים דרומה.

צילום: דובר צה"ל

14:00: חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש, כחודש אחרי מתקפת הפתע הרצחנית. לדברי מפקד גדוד 414, סגן אלוף אופיר: "סיפורו של חמ״ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב. נרכין ראש לזכר הנופלות והנופלים, נחבק ונחזק את המשפחות היקרות שהן חלק בלתי נפרד מגדוד 414 מעתה ועד עולם".

תיעוד מהחמ"ל בנחל עוז // צילום: דובר צה"ל

13:32: ראש ממשלת ירדן בשאר חסאוונה אומר היום כי "כל ניסיון ליצור נסיבות לגירוש פלשתינים מעזה או מהגדה המערבית הוא קו אדום. ירדן תתייחס לכך בבחינת הכרזת מלחמה".

12:25: הבוקר הופצץ בית של משפחת סינוואר בג'באלייה.

12:31: צה"ל השיג הלילה (שני) כמה הישגים ברצועת עזה בזכות לכיתור העיר עזה, תקיפה אווירית משמעותית מעל ומתחת לקרקע וגם הודות ל"נגיסה" של הרצועה מדרום לצפון – לכיוון המעגנה ברצועה. סיירת גולני חיסלה 30 מחבלים הלילה.

בצה"ל מדינים כי מבינים שהמערכה תהיה ארוכה. לצד זאת, מודעים לכך ששעון החול אוזל - ומנסים להרחיב את משך הלגיטימציה. מניין הנעדרים עומד על 45. 

12:16: בקריית שמונה קוראים לתושבים שנשארו בעיר לצאת ממנה באופן מיידי בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני וירי המטחים הגובר.

11:44: צה"ל ושב"כ פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון. במבצע לסיכול טרור בחטיבת יהודה נאטמו שלושה בתי דפוס ששימשו את חמאס להדפסת חומרי הסתה; הלילה נעצרו 38 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

11:20: ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין, התייחס הבוקר לסוגיית בני ארצו החטופים בעזה ואמר כי יש בידיו מידע לפיו כולם בחיים ומוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה. עוד טען ראש הממשלה כי כל 23 החטופים "נמצאים במצב טוב וישוחררו בקרוב".

10:42: דובר צה"ל בערבית מודיע על מעבר הומניטרי נוסף בין 10:00-14:00 כדי לסייע לתושבי עזה להימלט לצפון הרצועה.

10:06: במערכת הביטחון לא משיבים לשאלה האם נבדק מה הכיל הסיוע שהונצח הלילה על ידי ממלכת ירדן לרצועת עזה. ח״כ זאב אלקין, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, פנה למערכת הביטחון וביקש הסברים, אך לא נענה. גם פניית "ישראל היום" לגורמי הביטחון בנדון לא קיבלה תשובה.

09:34: דיווח בארה"ב: חשש שכלי הנשק שהועברו לכיתות הכוננות על ידי השר בן גביר יגיעו לידיים הלא נכונות וישמשו להצתת השטח ביו"ש

בן גביר מחלק נשק למתנדבים, צילום: רויטרס

08:25: לוחמת מג"ב נפצעה אנוש ולוחם נוסף נפצע קל-בינוני בפיגוע דקירה בשער הפרחים בירושלים. השניים פונו לבית חולים על מנת לקבל טיפול רפואי. המחבל נוטרל.

זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

08:23: במהלך הלילה והבוקר התגלה כי במטח הרקטות אמש נפגע בית באחד מיישובי המועצה הגליל העליון. בתים נוספים בישוב נפגעו מההדף. כזכור, היישוב פונה מתושביו כחלק מתוכנית הפינוי של המדינה.

08:21: הלילה, בתיאום מלא מול צה"ל, הצניח מטוס ירדני ציוד רפואי ומוצרי מזון לבית החולים הירדני בעזה. הציוד ישמש את סגל בית החולים והמטופלים.

08:00: כוחות קרקעיים של צה"ל השתלטו הלילה על מוצב חמאס בשטח עזה. במוצב זה היו לארגון הטרור חמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים לפעילי הטרור וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים. הכוחות תקפו 450 מטרות אוויריות, ובשיתוף עם שב"כ חוסלו מפקדים בארגון הטרור.

התמרון הקרקעי מתרחב, צילום: דובר צה"ל

07:33: צבע אדום בעוטף עזה.

07:32: 23 חשודים נעצרו הלילה במ.פ שועפאט וענאתא במבצע משטרתי ע"י שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב, בגין מעורבותם בהפרות סדר אלימות שככלו יידוי אבנים, ירי זיקוקין ויידוי בקבוקי תבערה בשבועות האחרונים. חלק מהחשודים נעצרו בחשד לפרסום דברי הסתה לאלימות וטרור, ותמיכה בארגון הטרור חמאס ואחד החשודים נעצר בחשד ששילם "שכר" לאותם מפרי הסדר. במהלך הפעילות השוטרים איתרו נשק, תחמושת, אפוד מגן, אמצעי לחימה נוספים וסכום כסף רב .

אחד החשודים שנעצרו, צילום: דוברות המשטרה

07:30: עקב התראה לאירוע בטחוני, תושבים השוהים ביישובים יפתח, מנרה, מעין ברוך, משגב עם, יראון, ברעם, כפר גלעדי, דפנה, מלכיה, דן, הגושרים, שניר, סאסא וצבעון מתבקשים להכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה.

07:00: ב"ניו יורק טיימס" דיווחו הלילה כי ממשל ביידן העביר מסרים לאיראן ולחיזבאללה שלפיהם ארה"ב תתערב צבאית אם תיפתח מתקפה על ישראל מצידם

06:25: מאות בני אדם השתתפו במיצג של האמן הישראלי תומר פרץ בגרנד פארק בלוס אנג'לס, שבקליפורניה ארה"ב, המדמה את הטבח במסיבת הטבע "נובה" ב-7 באוקטובר. פרץ סיפר כי מטרת הפרויקט: "להמחיש לעולם איך נראים 400 הרוגים, זה לא רק מספר".

06:13: הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה

פעילות כוחות צה"ל ברצועה, הבוקר,
פעילות כוחות מה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל
טנקים ברצועת עזה, היום, צילום: דובר צה"ל

06:04: דיווח: לאחר שתמכה בטרור ברשתות החברתיות, נעצרה הלילה עהד תמימי בנבי סאלח. תמימי ישבה בעבר בכלא מספר פעמים על תקיפת חיילים. לפני מספר ימים פרסמה תמימי בעמוד האינסטגרם שלה קריאה לרצח יהודים.

פוסט ההסתה של עהד תמימי, צילום: רשתות חברתיות

06:00: הותר לפרסום: סמ״ר שחר כהן מבטח, בן 22, מכרמיאל, לוחם שריון בגדוד 9 נפל בקרב ברצועת עזה

שחר כהן מבטח, צילום: ללא

05:13: מקורות פלשתיניים מדווחים כי לפני זמן קצר, במהלך פשיטה של כוחות צה״ל על העיר קלקיליה, מחבלים פתחו בירי לעבר הכוחות, כאמור, לפי שעה לא דווח על נפגעים. בנוסף, כוחותינו פועלים בשעה זו בכפר ארטאס, נפת בית לחם לסיכול טרור. 

04:20: רשת CNN האמריקנית מדווחת כי חמישה עובדים נוספים של האו"ם נהרגו בעזה במהלך 48 השעות האחרונות. לפי הדוח, מתחילת המלחמה נהרגו 79 עובדי אונר"א.

03:35: מקורות פלשתיניים מדווחים הלילה על חילופי אש כבדים בצפון-מערב העיר עזה ובדרומה. במקביל, דווח על תקיפה נרחבת בח'אן יונס שבדרום הרצועה.

03:26: רשת CNN האמריקנית מדווחת: ארגונים הומניטריים איבדו את הקשר עם עובדי הסיוע ברצועת עזה, לאחר שנותקה התקשורת בפעם השלישית מתחילת המלחמה. חברת התקשורת הפלשתינית "פלטל" הודיעה כי ישנה הפרעה מוחלטת לשירותי הטלפון והאינטרנט שלה.

02:57: דובר צה"ל לתקשורת הזרה אמר הלילה שישראל הפסיקה את הירי במשך שעות ברציפות כדי לאפשר מעבר של פלשתינים לדרום עזה.

02:16: פעילות כוחותינו בשכם: דיווחים ערביים על חילופי ירי בין מחבלים לכוחותינו במרחב. טרם ידוע על נפגעים.

כוחות הביטחון יחד עם שב"כ פשטו על מחנה הפליטים שועפאט // רשתות ערביות

01:44: דיווחים ערבים: צה"ל תקף בקומה השלישית של בית החולים לילדים רנטיסי בעיר עזה.

01:25: המלך עבדאללה טוען כי חיל האוויר הירדני הטיל משלוח של ציוד רפואי כולל תרופות, בביה"ח הירדני ברצועת עזה בחצות הלילה. עבדאללה צייץ: "חיל האוויר חסר הפחד שלנו הטיל בחצות סיוע חירום רפואי לבית חולים שדה בעזה. זאת החובה שלנו".

המשלוח הירדני לרצועת עזה, צילום: רשתות ערביות

00:47: דוברות מחלקת המדינה ארה"ב בהודעה על פגישת בלינקן עם ראש ממשלת עיראק, מוחמד שייע אל-סודאני בבגדד: "המזכיר וראש הממשלה דנו בסכסוך בין ישראל לחמאס ובמצב ההומניטרי בעזה, כמו גם בהבטחה שתהיה גישה מתמשכת לסיוע בצרכים הומניטריים. בנוסף, בלינקן ואל-סודאני דנו בצורך להבטיח שפשתינים לא ייעקרו בכוח מחוץ לעזה".

בלינקן וראש ממשלת עיראק, צילום: אי.אף.פי

00:33: דיווחים ערביים על הרוגים ופצועים בתקיפה נגד בית בשכונת סג'אעיה שבמזרח העיר עזה.

00:29: דיווחים בלבנון על פצצות תאורה באזור גבול הצפון

00:17: כחודש אחרי שקיבלו הודעה שנרצחה: משפחתה של אמילי הנד בת ה-8 התבשרה שהיא ככל הנראה נחטפה לעזה. 

00:06: דיווחים פלשתיניים על חילופי אש בצפון-מערב העיר עזה והדי פיצוצים.

23:12: לאחר שתי נושאות המטוסים: ארה"ב הודיעה כי הצוללת "אוהיו" תגיע גם היא לאזורנו. מדובר באחד מכלי הנשק הרציניים ביותר בארסנל של הצי האמריקני שכוללת יכולות גרעיניות.

23:03: נתניהו שוחח הערב עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק ודרש שהצלב האדום ידרוש שחרור מיידי של החטופים הישראלים כפי שהחוק הבינלאומי מחייב, וכן שיעמוד על זכותו לבקר באופן מיידי את כל החטופים כדי לוודא את שלומם ובריאותם.

נתניהו בביקור בבסיס חיל האוויר: "אין הפסקת אש בלי החזרת החטופים" // צילום: לע"מ

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, דנה בן שמעון, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול | ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני, ארז לין, אפרת פורשר, יולי ילון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר