צה"ל תקף בדרום מערב סוריה בתגובה לשיגורים לגולן; לפחות שישה מחבלים חוסלו בחוף זיקים

לאורך היום נשמעו אזעקות בעוטף עזה, בדרום הארץ ובשפלה • בשעות אחר הצהריים נורה מטח רחב גם למרכז הארץ ולשרון • מזכ"ל האו"ם באמירה מקוממת: "המתקפה של חמאס לא הייתה בוואקום" • היועמ"שית אישרה: מחבלי חמאס לא יוכלו להיפגש עם עו"ד למשך 90 יום • רה"מ ללוחמי יהל"ם: "מכים את האויב במכה הקשה ביותר שהוא ספג ביום אחד"

צה"ל תקף 400 מטרות טרור, וחיסל שלושה בכירים בחמאס // קרדיט: דובר צה"ל

היום ה-18 ללחימה: הכניסה הקרקעית עדיין מתעכבת, אך בינתיים חמאס שחרר אמש (שני) שתי חטופות - נורית קופר בת ה-79 ויוכבד ליפשיץ בת ה-85, שתיהן תושבות ניר עוז. למרות זאת, צה"ל ממשיך בתקיפות ברחבי הרצועה וחיסל שלושה בכירים של חמאס. לאחר בוקר רגוע יחסית, מטחים כבדים שוגרו מהרצועה לעבר יישובי המרכז, השרון והשפלה. בזיקים חוסלו מחבלים במהלך ניסיון חדירה מהים. בנוסף, בגבול לבנון סוכלו חוליות ששיגרו נ"ט לעבר ישראל.

עדכונים שוטפים:

02:26: צה"ל: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל.

02:02: אזעקת התרעה על נפילת טילים בקיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה.

01:37: מקורות פלשתיניים מדווחים על חילופי אש באזור ג'נין בין כוחות הביטחון למחבלים.

01:03: אזעקת התרעה על נפילת טילים בקיבוץ סופה שבעוטף עזה.

00:54: חיזבאללה מודיע על פעיל נוסף של הארגון שנהרג במסגרת העימות מול ישראל. מתחילת הלחימה חיזבאללה איבד כ-40 ממחבליו הארגון שנהרגו בדרום לבנון.

00:38: חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית".

23:51: דובר צה"ל: כוחות זרוע הים איתרו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס שיצאה דרך פיר מנהרה בחוף ברצועת עזה וניסתה לחדור לשטח ישראל במרחב זיקים דרך הים. כוחות זרוע הים, בשיתוף חיל האוויר והחטיבה הצפונית של אוגדת עזה תקפו את המחבלים, וסיכלו את הגעתם לחוף. מטוסי קרב וכוחות זרוע הים תקפו ברצועת עזה את הפיר ממנו יצאו המחבלים ואת מחסן אמצעי הלחימה אשר שימש את המחבלים. עוד מסרו בדובר צה"ל כי הוסר החשש לחדירה נוספת נכון לשעה זו.

23:26: הסהר האדום הפלשתיני מדווח כי התקבל משלוח רביעי של סיוע הומניטארי הכולל שמונה משאיות שהגיעו במעבר רפיח.

22:40: לשכת התקשורת הממשלתית בעזה: "הכיבוש הפציץ את רצועת עזה ביותר מ-12,000 טון של חומר נפץ, שווה ערך לעוצמתה של הפצצה הגרעינית שהוטלה על הירושימה".

22:36: בעזה מדווחים על 36 הרוגים בתקיפת שני בתים בח'אן יונס שבדרום הרצועה.

22:25: חשש לחדירה נוספת של מחבלים בעוטף עזה

זיקים כעת: חשש לחדירה נוספת של מחבלים בעוטף // לפי 27א

20:47: פורום המכללות הטכנולוגיות הודיע כי שנת הלימודים במכללות הטכנולוגיות תחל ב-3 בדצמבר. קביעת המועד הסופי לפתיחת שנת הלימודים תיעשה בכפוף להערכת מצב.

20:45: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר לפלשתינים בעזה: "מחבלי חמאס מתבאים בתוך הבתים שלכם, במנהרות מתחת לבתים שלכם, ואנחנו לא נפסיק לרדוף אותם מהאוויר מהים והיבשה". הגרי הוסיף, כנראה בתגובה לפרסומים על דרישות חמאס, כי "דלק לא יכנס לרצועת עזה", וציין כי "חייבים להראות לעולם את הטירוף והזוועה שמחבלי חמאס ביצעו ואת המלחמה שלנו באותם אנשים, תוך כדי כיבוד המשפחות". בנוגע לגזרה הצפונית אמר הגרי: "חיזבאללה בחר להילחם מלחמה שלא קשורה ללבנון והוא ימשיך לשלם מחיר של אנשיו". על עדותה של יוכבד ליפשיץ: "רציתי לחבק אותה, אף אחד לא יכול להיכנס לנעליה, אי אפשר להתחיל להבין את תחושותיה. אישה מבוגרת שנחטפת ממיטתה בקיבוץ בבוקר שבת, שבעלה עודד עדיין שם בעזה". עוד קרא הגרי להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף ולא להיות שאננים.

דובר צה"ל: "לא ייכנס דלק לרצועת עזה - נעשה כל מה שנוכל להשיב את החטופים הבייתה" // דובר צה"ל

20:39: בהתאם להמלצת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, חתם שר הפנים, משה ארבל, על צו לפטור מהיתר להקמת מבנים במוסדות רפואיים להתמודדות עם מלחמת חרבות ברזל. הצו יאפשר אישור מיידי לפתיחת מחלקות חדשות וממוגנות בבתי החולים "זיו", "פוריה" ו-"איתנים".

20:16: אזעקה נשמעה ביישובים בני יהודה, גבעת יואב ונאות גולן ברמת הגולן. מספר נפילות בשטחים פתוחים בישראל. צה"ל מגיב בירי ארטילרי לשטח סוריה. מהמשטרה נמסר כי שוטרים מטפלים בשתי זירות נפילה של פריטי רקטה באזור רמת הגולן ללא נפגעים וללא נזק לרכוש.

20:00: מנהלי חברות אמבולנסים פרטיים באיזור חיפה זומנו היום לחקירה בתחנת זבולון של המשטרה, לאחר שהתמהמהו ולא מסרו לצה״ל את מכסת האמבולנסים שקבע להן הצבא. הם הוזהרו כי אם לא יפעלו באופן מיידי ע״פ צווי הגיוס לרכב שקיבלו - הם ייעצרו ותינקטנה כנגדם סנקציות נוספות.

19:30: מחבלים חוסלו בניסיון חדירה בחוף זיקים - ככל הנראה במהלך ניסיון כניסה ימי לישראל. מטוסי קרב תקפו את המתקן צבאי ממנו יצאו המחבלים. תושבי זיקים וכרמיה התבקשו להישאר בבתים מחשש שמדובר באירוע גדול יותר. במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים לסרוק לראות שלא פספסו אף אחד. 

19:25: הערוץ הלבנוני אל-ג'דיד מדווח כי השגרירות הסעודית בביירות מפנה משפחות של עובדים ודיפלומטים דרך נמל התעופה הבינלאומי של ביירות. נטען כי הם מתפנים באמצעות חיל האוויר הסעודי.

19:00: ירי נוסף לשפלה. אזעקה נשמעה בבאר גנים.

18:50: ארה"ב הודיעה כי היא מעדכנת את הפרס למידע על סלאח עארורי ל-10 מיליון דולר, במקום 5 מיליון הדולר המוצעים כיום.

הסכום להסגרתו גדל, בכיר חמאס, סאלח אל־עארורי, צילום: אי.אף.פי

18:45: פיקוד העורף מודיע על החזרת הלימודים לשגרה בגוש דן ובירושלים. מנגד, לימודים לא יתקיימו בעוטף עזה. באשר לאזור השפלה הלימודים יתקיימו תחת הנחיות התגוננות של מרחב מוגן תקני לכל באי בית הספר והגעה אליו בזמן שנקבע.

18:30: ראש הממשלה נתניהו ללוחמי יחידת יהל״ם: ״אנחנו עומדים בפני השלב הבא, הוא בדרך. אתמול בהתקפות שלנו בעזה, אנחנו הכינו באויב את המכה הקשה ביותר שהוא ספג ביום אחד. אנחנו הרגנו עשרות רבות של מחבלים, ייתכן שהרבה מעבר לזה, ברגעים אלה ממש אנחנו מבררים את היקף הפגיעה המדויק".

נתניהו ביקר היום ביחידה במחנה עמנואל. בפתח הביקור, ראש הממשלה קיבל סקירה מפי מפקד היחידה אל״ם א׳, על פעילות היחידה מאז תחילת הלחימה ועל הערכותה לקראת ההמשך. בנוסף, הוצגו לראש הממשלה כמויות האמל״ח שמחבלי החמאס הכניסו לארץ כחלק ממסע הרצח, שנתפסו וזוכו על ידי היחידה במכון הלאומי לפירוק תחמושת שמפעילה יחידת יהל״ם.

18:20: צה"ל מודיע כי תקף בשעה האחרונה שלוש חוליות מחבלים במרחב גבול לבנון. בכך, עולה מספר החוליות שסוכלו היום לחמש. באחד האירועים כלי טיס תקף שתי חוליות מחבלים שביצעו ירי מרגמות וטילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל במרחב נטועה ואלקוש שבגבול לבנון. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי וטנקים לעבר מקורות ירי נוספים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים נוספת בשטח לבנון שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך לקיבוץ יפתח.

18:00: מזכ"ל האו"ם באמירה מקוממת: "המתקפה של חמאס לא הייתה בוואקום, הפלשתינים סובלים" - בישראל זעמו: "תתפטר!; דבריו מהווים הסתה לרצח וטרור".

17:40: חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח 5 פצועים מהמטח האחרון ליישובי המרכז והשרון, כולם במצב קל, בהם: 2 שנפגעו מרסיסים ו-3 שנחבלו בדרך למרחב המוגן.

הרקטה שנפלה במרחב רחובות, צילום: דוברות המשטרה

בחולון נפצע גבר כבן 45 עם חבלה בגפיים מרסיס, בבאר יעקב נפצע גבר כבן 40 שנפגע בראש מרסיס; בכפר סבא נפצע גבר כבן 77 שנחבל בגפיים בדרך למרחב מוגן, ביבנה אישה כבת 80 נחבלה בראשה בדרך למרחב מוג ובתל אביב אישה כבת 35 נחבלה בגפיים בדרך למרחב המוגן. רסיסי יירוט נפלו גם בראשון לציון, אך ללא נפגעים.

זירת הנפילה בחולון:

זירת נפילת הרקטה בחולון, צילום: גיל קרני

17:30: ירי לעבר נטועה שבצפון. הופעלה התרעה גם במושב אלקוש. בעקבות הירי - צה"ל תוקף בלבנון.

17:25: צה"ל מודיע כי שלושת המחבלים שחוסלו הלילה בעזרת ההכוונה המודיענית של שב"כ הם:

- עבד אלרחמאן - סגן מפקד גדוד נוציראת בחמאס. השתתף בפשיטה הרצחנית על קיבוץ בארי.

- ח׳ליל מחג׳ז - סגן מפקד גדוד שאטי.

- ח׳ליל תתרי - סגן מפקד גדוד שיח רדואן.

17:23: ניסיון חדירה ימי בזיקים סוכל ע"י כוחות צה"ל.

17:04: מטח כבד לגוש דן, לשפלה ולשרון. אזעקות נשמעו בת"א, ראשון לציון, באר יעקב, חולון, הרצליה, הוד השרון, כפר סבא, פתח תקווה ומקומות נוספים. צוותי מד״א מטפלים ב-3 נפגעים בשתי זירות שונות: בחולון - פצוע בינוני ופצוע קל, בבאר יעקב - פצוע קל.

16:55: חבלני המשטרה של מחוז מרכז ושוטּרי תחנת רחובות איתרו ובודדו זירת נפילה במרחב:

16:40: מחר בשעה 20:00 הקבינט המורחב ייתכנס בקריה.

16:30: צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב הר דב. כלי טיס תקף את המחבלים שזוהו בשטח לבנון במרחב הר דב והשמיד אמצעי לחימה ששימשו את החוליה. התקיפה גרמה לפיצוץ גדול ולשריפה שמוכיחה שהייתה כמות אמל״ח גדולה בידי החוליה. כמו כן, לאחר שמוקדם יותר נורה נ"ט משטח לבנון למרחב מנרה, כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

תיעוד: צה"ל תוקף חוליית מחבלים במרחב הר דוב, גבול לבנון // צילום: דובר צה"ל

16:20: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר הפנים משה ארבל ויו״ר השלטון המקומי חיים ביבס קיימו ישיבה משותפת במשרד האוצר בנוגע להיערכות וצורכי הרשויות המקומיות בעת המלחמה. בפגישה הוחלט על החלטות תקציביות וצעדים שיאפשרו גמישות תקציבית לפעילות מיידית של ראשי הרשויות לניהול עצמאי של צורכי תושביהם.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אין כמו השלטון המקומי ביכולת לתת מענה מיידי. אנחנו עושים כל שאפשר שזה יעבוד מהיר ובצורה איכותית. תתנו מענה ואנחנו נגבה את זה תקציבית. זו התחייבות". יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "בסוף אנחנו חייבים לטפל בעורף, בתושבים שלנו, על מנת שנוכל לתת את כל השקט והמרחב לחיילים שלנו בחזית שישלימו את המשימה".

שר האוצר סמוטריץ׳, שר הפנים ארבל ויו״ר השלטון המקומי ביבס, צילום: ללא

15:52: אזעקה הופעלה בחולית שבעוטף עזה.

15:50: צה"ל סיכל בגזרת הר דב מחבל שניסה לבצע ירי לעבר ישראל.

15:31: אזעקות הופעלו במספר יישובים באזור המרכז, בדרום ובשפלה, בהם יבנה, אשדוד, ראש העין ואלעד.

15:30: אזעקות הופעלו בבאר שבע, תל שבע ובאתר דודאים.

טנקים של צה"ל בסמוך לגבול רצועת עזה, היום, צילום: איי.פי.

15:16: אזעקות נשמעו במרכז הארץ, בשפלה, ובשומרון - בין היתר בראש העין, נס ציונה, רחובות, יהוד-מונוסון ובבאר יעקב.

פגיעה ישירה זוהתה בבית בשומרון, כל שוהי הבית נכנסו לממ"ד - ולא נפגעו. לבית נגרם נזק משמעותי. שוטרים וחבלנים פועלים כדי לבודד את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים, בזמן שלוחמי אש מטפלים בדליפת גז בבית. תיעוד מהבית שנפגע:

הנזק לבית שנפגע בשומרון // צילום: כב״ה מחוז יו״ש

15:15: עקב התראות לירי לכל מרחב מועצת אשכול בזמן הקרוב, במועצה ביקשו להימנע מכל תנועה במרחב ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

14:44: אזעקה הופעלה בנחל עוז שבעוטף עזה.

14:25: ירי נ"ט בוצע מלבנון לעבר מרחב שתולה. לדברי דובר צה"ל, לא היו נפגעים באירוע.

14:21: אזעקה הופעלה בעין השלושה ובנירים.

14:09: אזעקות הופעלו באשדוד, ניצן ובנחל עוז.

חיילים וטנקים בסמוך לרצועת עזה, היום, צילום: אי.פי.איי.

14:02: בעזה מדווחים כי יותר מ-5,700 בני אדם נהרגו ברצועת עזה מהתקפות צה"ל.

13:59: אזעקה הופעלה בבאר שבע.

13:30: אזעקה הופעלה ביד מרדכי, נתיב העשרה ובמבקיעים.

13:27: פרסום ראשון: היועמ"שית גלי בהרב-מיארה אישרה תקנום חירום חדשות, שלפיהן יוארך זמן המעצר המקסימלי של מחבלי חמאס ללא מפגש עם עורך דין מ-60 יום במצב הנוכחי ל-90 יום. שרי הממשלה מאשרים את התקנות בהצבעה טלפונית.

13:05: כלי טיס של צה"ל חיסל מחבל שזוהה בשטח לבנון סמוך למרחב ברעם, לאחר שניסה לשגטר רקטה לעבר ישראל.

תקיפת מחבל שניסה לשגר רקטה מישראל ללבנון // צילום: דובר צה"ל

12:55: בהצהרה לתקשורת שבנימין נתניהו מסר לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון, אמר ראש הממשלה כי "הציבור בישראל לא יחיה עם שלוחת דאעש לידו".

מקרון עצמו אמר: "צרפת בוכה על חיי הצעירים שנלקחו על ידי חמאס. נפעל יחד נגד הטרור הזה - כמו שפעלנו נגד דאעש".

נשיא צרפת מקרון: "נפעל יחד נגד הטרור הזה - כמו שפעלנו נגד דאעש" // צילום: רויטרס

12:52: לפי דיווחים ערביים, משלוח רביעי של סיוע הומניטרי נכנס לרצועת עזה.

12:00: בשיחה ראשונה עם התקשורת, החטופה יוכבד ליפשיץ, ששוחררה אמש על ידי חמאס, סיפרה על שעברה בשבי ארגון הטרור: עברתי תופת שלא חלמתי שנגיע למצב הזה. המחבלים השתוללו בקיבוץ. הם לא הבחינו בין קשישים לילדים - פגעו בכולם".

היא הוסיפה: "הלכנו קילומטרים בתוך מנהרה בעזה, התחיל לכאוב לי בגוף. הם אמרו שהם מאמינים בקוראן ולא יעשו לנו רע, אבל אחר כך הכו אותנו במקלות".

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס מדברת לראשונה // צילום: משה בן שמחון

11:19: אזעקת צבע אדום נשמעה בסעד, בזמרת ובשובה שבעוטף עזה.

11:06: חברת רפאל תקיים היום ניסויים מתוכננים ומבוקרים בשטח מכון דוד בקריות, שבמהלכם עשוי להישמע רעש. לפי דוברות החברה, גורמי ההצלה והביטחון מעודכנים על הפעילות ונמצאים מולם בקשר שוטף.

10:52: אזעקה הופעלה בצוחר, אוהד, שדה ניצן, תלמי אליהו, מבטחים, עמיעוז וישע שבעוטף עזה.

על פי דיווחים, רקטה שנפלה בישע גרמה לנזק באזור.

כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, הבוקר, צילום: אי.פי.איי.

10:30: כוחות הביטחון עצרו הלילה 32 מבוקשים במעורבות בפעילות טרור במהלך פעילות מבצעית שהתקיימה הלילה ביהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. מהם העצורים נמצאים 18 פעילי חמאס, בהם בכיר בארגון שנעצר בכפר יעבד.

10:19: במהלך פגישתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון עם הנשיא יצחק הרצוג, אמר האחרון כי "חמאס ביצע את אחת הזוועות הנוראיות בהיסטוריה. אין הבדל בין בעלי האזרחויות הזרות לישראלים - אנו דורשים לשחרר את כולם".

מקרון אמר לו: "מה שנעשה כאן זה הלם לכל האנושות. זו חובתנו להילחם נגד הטרור הזה, תהיו בטוחים שאתם לא לבד".

הנשיא הרצוג בפגישתו עם נשיא צרפת מקרון,

10:10: פורסמו תמונות של החטופה יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס.

החטופה יוכבד ליפשיץ בביה"ח איכילוב, צילום: ג'ני ירושלמי - דוברות איכילוב
החטופה יוכבד ליפשיץ בביה"ח איכילוב, צילום: ג'ני ירושלמי - דוברות איכילוב

10:00: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת, שבמהלכה אמר: "למרות הירידה בנפח ירי הרקטות, אסור לגלות שאננות בעורף - לחמאס נותרו יכולות שיגור. האויב מנסה להרדים אותנו. תמשיכו להקפיד להוראות פיקוד העורף וכך נוכל לנהל שגרה בעת מלחמה".

09:59: בשל המלחמה, שנת הלימודים האקדמית נדחית פעם נוספת - הפעם ל-3 בדצמבר.

09:43: אמיר קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני התייחס ללחימה ברצועת עזה, ואמר: "לחימה בין ישראל וחמאס היא הסלמה מסוכנת שמאיימת על האזור כולו. אסור לתת לישראל אור ירוק להרג חסר אבחנה".

חיילים וטנקים בסמוך לרצועת עזה, היום, צילום: אי.פי.איי.

09:04: רשת החדשות "אל-ערבי" פרסמה כי שיירת משאיות הרביעית במספר מאז החלה המלחמה, נכנסה לשטח רצועת עזה ממעבר רפיח. בערוץ דווח כי כלי הרכב עוברים בדיקה של הרשויות המצריות בטרם כניסתן לרצועה.

08:12: משרד הבריאות מעדכן כי 278 מפצועי המלחמה עדיין מאושפזים בבתי החולים השונים ברחבי הארץ. מצבם של 40 מהמאושפזים מוגדר קשה, 164 בינוני ו-74 קל.

7:53: לאחר לילה שקט, הירי מתחדש - ואזעקה הופעלה בנירים שבעוטף עזה.

משאיות עם סיוע הומניטרי עושות דרכן ממצרים לעזה דרך מעבר רפיח, אתמול, צילום: Getty Images


7:51:
לאחר שפרסמה ברשתות החברתיות תמונות שבהן הביעה תמיכה בחמאס, המשטרה עיכבה לחקירה ועצרה את מאיסה עבד אלהאדי, השחקנית הישראלית המגדירה עצמה פלשתינית שכיכבה בסדרה "מתים לרגע".

השחקנית עוכבה לחקירה ונעצרה, ובהמשך היום המשטרה מתכוונת לבקש להאריך את מעצרה בבית משפט השלום בנצרת.

07:25: נשיא צרפת עמנואל מקרון נחת בארץ לביקורת הזדהות עם ישראל. במהלך ביקורו, מקרון צפוי להיפגש עם משפחותיהם של חטופים ונרצחים בעלי אזרחות צרפתית, וגם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד וחבר הקבינט ח"כ בני גנץ.

בהמשך, נשיא צרפת יגיע גם לרשות הפלשתינית, שם ייפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן.

מקרון עם נחיתתו בנתב"ג, הבוקר, צילום: רויטרס
מקרון נפגש עם משפחות נרצחים, הבוקר, צילום: רויטרס

7:10: צה"ל תקף במהלך הלילה ברצועת עזה - וחיסל את סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן של חמאס. בנוסף על כך, הושמדו יותר מ-400 מטרות צבאיות של ארגון הטרור, בהן פיר מנהרה ומפקדות צבאיות.

צה"ל תקף 400 מטרות טרור - וחיסל שלושה בכירים בחמאס // צילום:: דובר צה"ל

02:55: על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", בממשל ביידן מודאגים מכך שלישראל אין מטרות צבאיות ברות השגה ברצועת עזה. על פי בכירים בממשל האמריקני ששוחחו עם העיתון, לצה"ל עדיין אין תוכנית פלישה קרקעית שתעבוד.

02:42: מזכיר ההגנה האמריקני לויד שוחח בטלפון עם שר הביטחון יואב גלנט. אוסטין עודד את ישראל לנהל את פעולותיה בהתאם לדיני המלחמה של המשפט הבינלאומי, והשניים דנו גם בהמשך מתן הסיוע הביטחוני של ארה"ב לישראל וגם סקרו את הפעולות שמשרד ההגנה נוקט כדי להרתיע כל גורם ממלכתי או לא-מדינתי המבקש להסלים את המלחמה.

02:15: נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, התייחס לראשונה למלחמה בישראל. במסמך ארוך שפרסם, כינה את טבח ה-7 באוקטובר "מתקפה נוראית ואכזריות בלתי ניתנת לתיאור". הוא טען כי לישראל הזכות להגן על עצמה, אך עליה לחסל את חמאס "תוך מזעור אבדות נוספות באזרחים".

עוד הוסיף: "החלטות ממשלת ישראל, כמו הפסקת אספקת המים או החשמל לעזתים, עלולות להקשיח עוד יותר את הגישה של הפלשתינים כלפי ישראל לדורות, לשחוק את התמיכה העולמית בה, לשחק לידי אויביה ולערער את המאמצים ארוכי הטווח להשגת שלום ויציבות באזור".

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה (ארכיון), צילום: איי.פי.


01:38:
פיקוד מרכז בצבא ארה"ב מסר כי אמש הושמדו על ידו שני כטב"מים שהיו בדרכם לעבר כוחותיו וכוחות הקואליציה בדרום סוריה - בטרם הגיעו למטרה שלהם. על פי ההודעה, יינקטו צעדים הדרושים כדי להגן על הכוחות.

1:31: אתי עוזיאל, סמנכ"ל סיעוד ואחות ראשית של בית החולים איכילוב, מסרה עדכון על מצבן של שתי החטופות: "התרגשנו מאוד, הן נראות בסדר וכך גם מצבן הרפואי. הבאנו אותן לבני המשפחה שלהן, זה היה מפגש מאוד מרגש. כרגע ניתן להן לנוח עם המשפחה, ולאחר מכן נעשה להן בדיקה גופנית כוללת. הן יישארו אצלנו הלילה ומחר נדע בדיוק מה מצבן, אבל כרגע, בשבילן ובשביל בני המשפחה, המעמד מאוד מרגש".

אתי עוזיאל, האחות הראשית בביה"ח איכילוב, בעדכון על מצב שתי החטופות ששוחררו משבי חמאס // צילום: דוברות איכילוב

01:11: מסוק עם החטופות נורית קופר ויוכבד ליפשיץ נחת בבית החולים איכילוב שבתל אביב.

המסוק שעליו שתי החטופות ששוחררו משבי חמאס נחת בביה"ח איכילוב, הלילה // צילום: משה בן שמחון

01:03: בעזה טוענים שנגמר החשמל לבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה כתוצאה ממחסור בדלק.

1:00: צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים שבוצעו אתמול מלבנון לעבר ישראל.

00:48: דיווח ראשוני: כוח צבאי עלה על מטען חבלה בצומת בורקא סמוך לחומש בשומרון. חייל מילואים נפצע בינוני והועבר לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

00:44: דיווחים בעזה על תקיפות נרחבות ברצועת עזה, לרבות בחאן יונס, רפיח ומחנות שאטי וג'באליה.

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטעאל בנדל, לילך שובל, חנן גרינווד, דנה בן שמעון, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, רונית זילברשטיין, דוד ברון, ארז לין, איליה יגורוב, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, אבי כהן, איציק סבן, יהודה שלזינגר, נטע בר, אפרת פורשר, אסף גולן, שחר קליימן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר