ישראל במלחמה . צילום: ללא

היום העשירי ללחימה: צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון; חמאס שחרר סרטון עם אות חיים ראשון מאחת החטופות

יירוטים נצפו בשמי ירושלים ובגוש דן, ממד"א נמסר על פצועה בינוני מרסיסים בחולון • לראשונה זה שמונה שנים: הדולר עבר את הארבעה שקלים • רה"מ נתניהו נועד עם בלינקן • צה"ל השמיד עשרות מפקדות של חמאס ועמדות שיגור • צבא לבנון איתר 20 משגרי רקטות ליד הגבול, ראש ממשלת לבנון: "אין אינטרס לאף אחד לצאת להרפתקה ולפתוח חזית דרומית מלבנון" • נתניהו ופוטין שוחחו • דיווחים - הדי פיצוצים נשמעו באזור דמשק

הלחימה נמשכת בצפון ובדרום: צה"ל ממשיך בתקיפות עוצמתיות ברחבי הרצועה, ארגוני הטרור ירו בבוקר ובצהריים מטחים לעבר הדרום והשפלה. כחלק מלוחמה פסיכולוגית, חמאס פרסם סרטון של חטופה. 

מעבר רפיח, הבוקר,

המשך העדכונים - היום ה-11 ללחימה >>>

להציל את המשפחה: קרבות חבלני המשטרה

עדכונים שוטפים

4:05: צה"ל תקף מטרות צבאיות ששימשו להכוונת טרור ותשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לירי לעבר שטח ישראל אתמול.

3:45: גם מושלת ניו יורק, קתי הוקול, תבקר בישראל.

3:00: רשמית: אנתוני בלינקן הודיע כי הנשיא ביידן יבקר בישראל ביום רביעי.

2:00: משרד הבריאות של חמאס עזה מדווח: 2,837 הרוגים ו-12 אלף פצועים בתקיפות ברצועה עד כה.

1:50: שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, והדגיש את המחויבות של ארה"ב לזרז את הסיוע הביטחוני ולמנוע את הסלמה.

1:42: מקורות פלשתיניים מדווחים על מעצר בחברון של איש חמאס, עיסא אל-ג'עברי, ששימש בעברו כשר השלטון המקומי.

1:35: צה"ל תוקף מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

1:20: דיווחים פלשתיניים: מתבצעות תקיפות נגד בית במחנה הפליטים שאטי, מערבית לעיר עזה, ובעיר דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. על פי הדיווחים, יש הרוגים בתקיפה.

00:55: צה"ל ושב"כ אישרו: ראש מועצת השורא של חמאס בעזה - חוסל.

00:50: שגריר איראן בלבנון מוג'תבא אמני מצייץ בטוויטר: "הרפובליקה האסלאמית האיראנית הזהירה דרך שר החוץ שלה לגבי הפסקת הרצח וההרס בעזה. קחו את האזהרות האלה ברצינות. האחראים עלולים לפעול ללא הודעה מוקדמת".

00:40: רשת CNN האמריקנית מדווחת כי כוח של חיל הנחתים (המארינס) האמריקני עושה את דרכו לאזור של ישראל, הדיווח מגיע מפי בכיר בגופי הביטחון האמריקניים שמעורה בעניין.

00:15: רה"מ נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימר פוטין: "ישראל לא תעצור עד שתשמיד את חמאס".

00:01: בכיר חמאס בחוץ לארץ, ח'אלד משעל, מוקדם יותר הערב: "יש 6,000 אסירים ואסירות בבתי הכלא של הציונים בהם חולים ילדים ומבוגרים. אחת המטרות של המערכה הזאת הייתה לקחת שבויים חיילים וקצינים ישראלים כדי שנוכל לנקות את בתי הסוהר".

23:38: דובר צה"ל: "בסרטון חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי על רציחתם וחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים".

23:15: ראש חמאס בחו"ל ח'אלד משעל אמר הערב כי "חיזבאללה ביצע צעדים אבל המערכה דורשת יותר" .

23:01: שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבד אל-להיאן: "אפשר לצפות למתקפת מנע על ידי כוחות ההתנגדות בשעות הקרובות. ראשי ההתנגדות לא יאפשרו למשטר הציוני לפעול בעזה ואז לפעול נגד ההתנגדות באזור. כל האופציות מונחות בפני חיזבאללה".

22:40: עדות מהשבי: החמאס מפרסם סרטון של אחת מהחטופות, מייה שם, בת 21 משוהם, במהלכו היא מספרת שנותחה בזמן שהותה בעזה. מיה בעלת אזרחות צרפתית, מה שעשוי לסייע לה לצאת מהשבי.

חמאס מפרסם סרטון ראשון של חטופה מהשבי

22:05: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עובידה: "האיום של האויב על כניסה קרקעית לא מפחיד אותנו. ההערכה הראשונית שלנו היא שמספר השבויים של הכיבוש שנמצאים בידינו הוא בין 200 – 250. יש בידינו קבוצה של בעלי אזרחויות שונות, אלה אורחים אצלנו ואנחנו פועלים להגן עליהם. נפעל לשחרר את השבויים הזרים שנמצאים אצלנו אם יתקיימו התנאים הנדרשים לכך".

21:45: מטח אל עבר יישובי המרכז: תל אביב, חולון, ראשון לציון ועוד... אין דיווח על נפגעים.

21:30: רשת אל ערביה מדווחת כי שר החוץ הטורקי שוחח עם מנהיג החמאס עיסמאיל הנייה ושוחח עימו על שחרור החטופים שבהם מחזיק הארגון.

20:58: ירי ליישובי העוטף. פגיעה ישירה בבית ללא אנשים בשדרות.

פגיעה בבית בשדרות, צילום: עיריית שדרות

20:50: באופן חריג, מזכיר המדינה בארה"ב השתתף בישיבת קבינט המלחמה בישראל.

20:43: דיווחים בסוריה: הדי פיצוצים נשמעו באזור דמשק.

20:26: לאחר שיחת נתניהו-פוטין, מהקרמלין נמסר כי הנשיא הרוסי "הביע תנחומים למשפחות הנפגעים, הדגיש כי כל פעולה נגד האזרחים אינה מקובלת, עדכן בשיחות עם מנהיגי האזור וחידד את נכונות רוסיה לסייע במגעים להפסקת אש".

20:33:  ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בפעם השנייה מאז פרוץ המלחמה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן. בנוסף, בלינקן השתתף בישיבת קבינט המלחמה המצומצם בקריה בתל אביב.

בלינקן בקבינט המלחמה, צילום: חיים צח / לע״מ

20:12: דובר צה"ל התייחס הערב לסוגיית החיכוך בצפון ואמר כי המאמץ המרכזי של צה"ל הוא בדרום. עוד הוא הוסיף כי כוחות צה"ל פועלים משני צידי הגבול לאיתור נעדרים.

19:31: היום (שני) הודיעה קרן וקסנר לבית הספר לממשל על שם קנדי באוניברסיטת הרווארד כי היא מבטלת את תוכנית המנהיגות שהיא מובילה בעשורים האחרונים לצד בית הספר. על המכתב למועצת המנהלים של האוניברסיטה חתומים הרבנית אלקה אברמסון, נשיאת הקרן, המנכ״ל ראנן אביטל, וכן אביגיל ולסלי ווקסר, יושבי ראש ראש הקרן.

19:19: בעוד זמן קצר תחל פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, בקבינט המלחמה המצומצם. בדקות האחרונות סיים פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

18:48: סקר ה"בילד" הגרמני: רוב הציבור בגרמניה תומך בזכות ישראל להגן על עצמה. על פי הסקר, שנערך בין 13 ל-16 באוקטובר, 70% מהגרמנים סבורים כי ישראל רשאית להגן על עצמה מפני חמאס באמצעות כוח צבאי. רק 11% סברו שלישראל אין זכות זו.

18:32: ראש שירות הביטחון הכללי רונן בר במכתב לעובדי הארגון: ״למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים״.

18:11: סוכנות הידיעות הרוסית טאסס מדווחת כי נשיא רוסיה פוטין ויו"ר הרשות עבאס שוחחו בטלפון. נמסר כי עבאס שיבח את התמיכה הרוסית בזכויות העם הפלשתיני.

18:07: דובר צה"ל: בוצע ירי מנשק קל במהלך חצי השעה האחרונה לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב גבול לבנון. בנוסף, בוצע ירי נ"ט לפני זמן קצר לעבר טנק צה"ל, אין נפגעים לכוחותינו. בתגובה, צה"ל תוקף באמצעות ארטילריה את מקורות הירי.

18:05: צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שמונה חללים נוספים:
רס״ן (מיל׳) אופיר ארז (Ofir Erez), בן 57, מסופה, רבש״ץ היישוב
סמל שלו דגן (Shalev Dagan), בן 20, מקרית ים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני
רס״ם (מיל׳) אופיר מרדכי ירון (Ofir Mordechai Yaron), בן 51, ממגן, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ר (מיל׳) נדב עמיקם (Nadav Amikam), בן 39, מכפר עזה, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ם (מיל׳) בועז אברהם (Boaz Abraham), בן 61, מניר יצחק, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ב (מיל׳) עמית וקס (Amit Vax), בן 48, מנתיב העשרה, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ר (מיל׳) עידו קסלסי (Ido Keslasi), בן 23, מהראל, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו
רב״ט ליאל ויינשטיין (Liel Vainshtein), בת 19, מנתניה, טבחית במפקדת חטיבת האש

17:50: הדולר חצה את רף הארבעה שקלים ונסחר כעת מדובר בשיא של יותר משמונה שנים. הבורסה ננעלה בעליות שערים חדות: מדד ת"א 35 קפץ ב-2.5% ומדד ת"א 90 עלה ב-2.1%. זאת, לאחר שאתמול נרשמו ירידות חדות של יותר מ-3%.

17:28: שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, קראה לארגונים המוסלמיים במדינה להרחיק עצמם מהאלימות של חמאס. "אני מחכה להתרחקות חדה וברורה מהטרור החמאסי, והדבר צריך להיעשות בימים אלה", אמרה פזר בעת ביקור בפרנקפורט. בשבוע שעבר הבהירה פזר כי לא תסבול מפגני האדרה של חמאס ואיימה בצעדים נגד תומכיה הארגון, לרבות גירוש.

בתוך כך, משטרת המבורג אסרה על כל מפגני תמיכה בפלשתינים עד ל-18 באוקטובר מחשש לביטחון הציבור. מפגנים כאלה תוכננו להיום וליום רביעי. המפרים יהיו צפויים לקנס של עד 500 יורו. בשבוע שעבר אסרו על ההפנגות הפרו-פלשתיניות פרנקפורט, מינכן, פרייבורג וברלין.

17:20: מטח נוסף לעבר גוש דן. כרגע לא ידוע על נפילות או נפגעים

17:15: חיזבאללה לקח אחריות על מספר אירועי ירי שאירעו במהלך היום לעבר כוחות צה"ל

17:00: המטח לעבר גוש דן וירושלים: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אישה כבת 54, במצב בינוני עם רסיסים בגפיים. בבית שמש דווח על נפילות בשטחים פתוחים.

סגן מנהל מרחב איילון במד"א, פראמדיק עודד שינקמן סיפר:
"הפצועה שכבה בשטח לצד הכביש מעבר לגדר ההפרדה כשהיא בהכרה וסובלת מפציעות רסיסים בגפיים. אזרחים שהיו איתה בזמן הפציעה, העניקו לה בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותה לבית החולים תל השומר כמצבה מוגדר בינוני ויציב."

17:00: דיווח על ירי לעבר כוחות צה"ל באזור אדמית, כוחותינו מגיבים בירי ארטילירי לעבר אזור הירי

16:51: חשד לאירוע ביטחוני באזור רכס רמים, תושבי האזור התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים.

16:45: אזעקות צבע אדום בגוש דן ובאזור ירושלים. חברי הכנסת ונשיא המדינה פונו בזמן האזעקה למרחב מוגן. כרגע אין דיווחים על נפילות או נפגעים

אזעקות צבע אדום בכנסת בזמן פתיחת מושב החורף | יהודה שלזינגר

16:45: נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

16:21: יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ סייר במספר יישובים בצפון, נפגש עם ראשי מועצות ושמע על ההיערכות, מצב כיתות הכוננות ונושא פינוי האזרחים.

בני גנץ בסיור בצפון, צילום: אורי לוי

16:00: צפו: ספינות הטילים אח״י עוז ואח״י מגן מדגם ׳סער 6׳ בתקיפה מבצעית ראשונה לשטח רצועת עזה

צפו: ספינות הטילים אח״י עוז ואח״י מגן מדגם ׳סער 6׳ בתקיפה מבצעית ראשונה לשטח רצועת עזה | דובר צה"ל

15:50: באונר"א מודים: מחבלי חמאס התחזו - וגנבו דלק וציוד רפואי.

15:23: עוזרו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הודיע לפני זמן קצר כי היום מתוכננת לו שיחה עם רה"מ בנימין נתניהו. "צפוי לנו יום עמוס", אמר העוזר יורי אושקוב. "חמש שיחות טלפון על כל הצדדים בעימות הזה". לדבריו, בבוקר שוחח פוטין עם נשיאי איראן וסוריה, שני בעלי הברית הקרובים של רוסיה. בהמשך ידבר עם יו"ר הרשות עבאס, עם נשיא מצרים א-סיסי וכאמור עם רה"מ נתניהו.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צילום: אי.פי.איי

15:04: צבא לבנון הודיע כי התגלו 20 משגרים, שארבעה מהם נשאו רקטות מוכנות לשיגור לעבר ישראל.

14:47: פקיד בבית הלבן: "נסיעתו של הנשיא לקולורדו נדחתה והיא תידחה מחדש. הנשיא יישאר בבית הלבן כדי להשתתף בפגישות הביטחון הלאומי". מסתמן שהנשיא ביידן ינחת ביום רביעי בישראל.

14:40: משרד התחבורה יחל מחר בפינוי כלי רכב נטושים ושרופים מכבישי העוטף באמצעות מערך חירום מיוחד.

מכוניות בעוטף עזה, צילום: שמואל בוכריס

14:34: לשכת ראש הממשלה: "ישראל לא הסכימה לתת שום סיוע הומניטרי לחמאס. אנחנו במלחמה וממשיכים בכל העוצמה - עד לניצחון".

שיירת המחבלים נכנסת לקיבוץ בארי | מצלמות אבטחה

14:22: ראש הממשלה הזמני בלבנון נג'יב מיקאתי אמר כי "הממשלה ממשיכה במגעים פנימיים וחיצוניים כדי לשמור על השקט בתוך לבנון ככל האפשר ולהרחיק אותה מהשלכות המלחמה בעזה. יש אחדות לבנונית מלאה עם פלשתין אבל אין אינטרס לאף אחד לצאת להרפתקה ולפתוח חזית דרומית מלבנון, מכיוון שהלבנונים לא מסוגלים לשאת זאת".

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי, צילום: אי.פי.אי

14:00: משרד החוץ של איראן פרסם היום הודעה לפיה "חמאס מוכן לשחרר 200 בני ערובה בתמורה להפסקת התקיפות של ישראל". עם זאת, לא התקבל לדברים כל אישוש מצד גורמים בארגון הטרור. 

13:42: מטח נורה לעבר עוטף עזה ובאר שבע. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

13:33: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה. בשעות האחרונות הושמדו עשרות מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של פצצות מרגמה. בנוסף, הושמדה מפקדתו הצבאית של עלי קאצ'י, אחד מהמפקדים בכוח הנח'בה של ארגון הטרור חמאס שחוסל לפני מספר ימים. מטוסי קרב של צה"ל חיסלו מספר מחבלי חמאס בעת ששהו במתחם צבאי של ארגון הטרור.

דובר צה"ל

13:32: מטח נורה לכיוון אשדוד.

המדינות שמהן נחטפו אזרחים לעזה, צילום: משרד החוץ

13:23: נשלל חשד לחדירה במטולה, לאחר שהתושבים התבקשו מוקדם יותר לנעול את דלתות וחלונות הבית ולהמתין לקבלת הנחיות.

מתיחות במטולה, צילום: רויטרס

13:15: החלה פגישת מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, עם רה"מ בנימין נתניהו.

13:10: נושאת המטוסים האמריקנית "ג'ראלד פורד" הגיעה לישראל.

12:40: פיצוץ נשמע במרכז הארץ - חמאס טוען: "ירינו לכיוון תל אביב"

12:32: שר החוץ המצרי סמאח שוכרי אומר כי "עד כה ממשלת ישראל לא מאפשרת לפתוח את מעבר רפיח מכיוון עזה".

12:20: מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, נחת בישראל לביקור בזק, בטרם יחזור לארה"ב.

אנתוני בלינקן נוחת בישראל, צילום: רויטרס

12:12: שר הפנים משה ארבל, דיווח לוועדת הפנים: "הגיעו למחנה שורה, נכון לבוקר זה, 959 חללים, זוהו - 504, טרם זוהו עדיין 297; 158 נותבו למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

12:03: אזעקת צבע אדום בנחל עוז ובקיבוץ סעד שבעוטף.

11:45:  אזעקות נשמעו בגן יבנה, אשדוד, אשקלון, מ"א באר טוביה וחוף אשקלון.

דובר צה"ל

11:28: גורם מדיני: "אין הפסקת אש. אין הכנסת סחורות מכל סוג שהוא. יש דרישות אמריקניות בנושא ההומניטרי. בשלב זה הותר להכניס רק מים לדרום הרצועה שבו אמור להיות אזור לפינוי הומניטרי".

11:10: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי,  אמר בהצהרה לתקשורת: "עזה היא מוקד הלחימה שלנו, ואנחנו ממוקדים בה. לישראל יש צבא חזק שערוך לשני חזיתות ואף יותר. אם חיזבאללה יטעה לבחון אותנו - התגובה תהיה קטלנית. פינוי התושבים בצפון נועד כדי לאפשר יותר חופש פעולה לצה"ל".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, צילום: גדעון מרקוביץ

11:07: מטח נורה לעבר השפלה. אזעקות נשמעו במשמר איילון, כפר שמואל, כפר בן נון, כרמי יוסף ובאזור מודיעין.

11:00: פעילות צה"ל ושב"כ אל מול ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון: בתום מבצע מעצרים לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה, הלילה נעצרו ביהודה ושומרון 40 מבוקשים מתוכם כ-20 פעילים של ארגון הטרור חמאס; נאטם בית דפוס שהפיק חומרי הסתה לארגון הטרור.

פינוי הרכבים הנטושים באזור הטבח בדרום | נתיבי ישראל

10:50: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב ב-20:00, בקריה בתל אביב.

10:05: משרד הבריאות ברצועה: מספר ההרוגים בעזה עומד על 2,750.

אזרחים בדרום רצועת עזה, צילום: רויטרס

10:02: אוניברסיטת תל אביב פתחה עד כה בהליכי בירור משמעתי לגבי שלושה מקרים של התבטאויות חמורות ומקוממות שמביעות תמיכה בחמאס ובפגיעה במדינת ישראל. שלושת המקרים הללו מתבררים בהתאם לתקנון האוניברסיטה בבית הדין המשמעתי.

9:54: ישראל תוקפת בצפון הרצועה.

9:45: השר ישראל כץ צייץ: "תמכתי בסיכום בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן לאספקת מים לאזור דרום עזה כי זה תאם גם את האינטרס הישראלי. אני מתנגד בתוקף לפתיחת המצור ולהכנסת סחורות לעזה על רקע הומניטרי. מחויבותנו היא למשפחות הנרצחים ובני הערובה החטופים - ולא למרצחי החמאס ומי שסייעו להם"

9:35: לשכת ראש הממשלה פרסמה הכחשה: "אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים"

9:28: מקורות אמריקנים ישראלים ומצרים לרויטרס: "הסכם להפסקת אש לחמש שעות מתשע הבוקר אשר יכלול פתיחת מעבר רפיח כדי לאפשר יציאת זרים מהרצועה והכנסת סיוע הומניטרי לתוכה". משרד התקשורת של חמאס בעזה הגיב: "לא קיבלנו עדיין אישורים מהצד המצרי בעניין פתיחת המעבר".

9:26: פרסום ראשון: קנצלר גרמניה, אולף שולץ, צפוי להגיע מחר לביקור בישראל. הרכבת האווירית של מנהיגי העולם ממשיכה להגיע לישראל כדי להתוודע מקרוב לממדי הטבח בעוטף עזה.

קנצלר גרמניה אולף שולץ, צילום: רויטרס

9:17: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, העביר דרישה לנתניהו, כי כל הקלה לרצועת עזה, כגון פתיחת מים, הכנסת סחורות, וכל הקלה אחרת, תובא לדיון בקבינט.

9:20: הפגנת תמיכה מרגשת בישראל בברזיל

9:25: פורסמו שמותיהם של נופלים נוספים מקרב המשטרה: רס"מ בוריס דנילוב, סמ"ר גדיף מולוגטה וסמ"ר דור מנגדי.

9:10: שר המשפטים יריב לוין אישר לפרסם תזכיר חוק בנושא איסור צריכת תכני טרור, זאת לבקשת גורמי הביטחון.

לפי התיקון, שהוכן על ידי ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, תיאסר צריכה שיטתית ומתמשכת לפרסומים של ארגוני הטרור חמאס ודאעש, שיש בהם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור ותיעוד של מעשה טרור. מדובר בצריכת פרסומים שלא בתום לב, באקראי או למטרה כשרה.

הפגנת תמיכה בישראל בקולורדו, צילום: צילום: אי.פי

9:04: רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל הודיעו על הפעלת תכנית להתפנות תושבי הצפון, שגרים במרחק עד 2 ק"מ מגבול לבנון, לבתי הארחה בסבסוד המדינה. 28 היישובים הכלולים בתכנית הם: רג׳ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דובב, מעיין ברוך, ברעם, מנרה, יפתח, מלכיה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל עראמשה, שלומי, נטועה, יערה, שתולה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

8:50: דיווח מצרי: ישראל הסכימה להפסקת אש הומניטרית בדרום רצועת עזה החל מהשעה 9:00 לצורך יציאת אזרחים זרים ממעבר רפיח.

8:40: אחרי שעות ארוכות חודש הירי לעוטף עזה. אזעקות נשמעו בנחל עוז.

רויטרס

8:15: העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המקורב לחמאס וחיזבאללה דיווח הבוקר על מאמץ של ארה"ב עם מצרים וקטאר להציע עסקה לשחרור החטופים שמחזיקים ארגוני הטרור בעזה. לפי הדיווח, היוזמה כוללת גם את החטופים האמריקנים ואת סלילת הדרך לשחרור כל הזרים מרצועת עזה, בתמורה להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. 

תיעוד מפעילות מטוסי הסופה ברצועת עזה | דובר צה"ל

לפי הדיווח, האמריקנים העבירו את ההצעה והקטארים חזרו עם רשימת דרישות מחמאס, כמו העברת פרטים על החטופים, והצהרה שמי שהיה חייל ייכלל בעסקה לשחרור של אסירים (מחבלים). כמו כן חמאס הכחיש שיש לו רשימה של כלל החטופים, טען כי הם מוחזקים על ידי כמה פלגים (ארגוני טרור) ודורש הפסקת אש ארוכה לארגון המידע. 

יש לציין כי מאז תחילת המלחמה חמאס מנסה לנצל את החטופים כדי ללוחמה פסיכולוגית, כך שיש לקחת את הדיווח בעירבון מוגבל.

07:23: בכיר בממשל ביידן לסוכנות הידיעות AP אישר כי הנשיא שוקל להגיע לארץ השבוע. 

06:01: הותרו לפרסום שני שמות של חללי צה"ל נוספים שממשפחותיהם עודכנו:
סגן אמתי צבי גרנות, בן 24, מתל אביב, מפקד צוות בגדוד 75, עוצבת סער מגולן, נפל בפעילות מבצעית כתוצאה מירי נ"ט סמוך למוצב נורית. וסמל דניאל ראשד, בן 19, משפרעם, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני.

03:31: הוועדה לביטחון לאומי אשרה תקנות המקלות את תנאי הסף לקבלת רישיון לנשיאת נשק.

03:00: מקורות פלשתיניים מדווחים על תקיפות נרחבות של ברחבי רצועת עזה, לרבות על "מטה ההגנה האזרחית" של חמאס בסג'עייה שבמזרח העיר עזה. משרד הפנים של חמאס בעזה טוען כי בתקיפות הישראליות נגד אנשי "מערך ההגנה האזרחית" שלו הלילה, נהרגו כמה מפעילי המערך בהפגזה ישירה בעיר עזה. 

הרס בחאן יונס, צילום: אי.פי

02:30: הנשיא ביידן בראיון לרשת CBS: חיילים אמריקאים במלחמה בישראל - לא דבר הכרחי

ביידן נשאל האם חיילים אמריקאים יצטרפו ללחימה המתקיימת בישראל ואמר כי ״אני לא חושב שזה הכרחי. לישראל יש את הכוחות הלוחמים מהטובים ביותר. אני מתחייב שנספק להם את מה שהם צריכים". הנשיא עוד התייחס בראיון לעלייה באיומים נגד יהודים בארה״ב ואמר כי קיים פגישה עם צוותו לביטחון לאומי וסוכנות ה-FBI על מנת לוודא שלא תהיה פגיעה ביהודים ובבתי כנסת במדינה. (הידיעה המלאה)

נשיא ארה"ב, ד'ו ביידן, צילום: אי.פי.איי

01:20: כוחות צה"ל תקפו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון לפני זמן קצר, זאת בתגובה לירי שבוצע אתמול (ראשון) לעבר שטח ישראל.

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, גינה את התקפת הטרור של החמאס על יישובי העוטף, אבל זמן קצר לאחר מכן מחק את הצהרתו. תחילה פורסם בשמו : "מדיניות ופעולות חמאס אינן מייצגות את העם הפלסטיני. המדיניות, התוכניות וההחלטות של אש"ף הן המייצגות של העם הפלסטיני, כנציג הלגיטימי היחיד שלו". 

אבו מאזן, צילום: GettyImages

כמה שעות מאוחר ותר יצא נוסח חדש להצהרה של אבו מאזן ובה נכתב: "הדגיש שהמדיניות, התוכניות וההחלטות של אש"ף מייצגות את העם הפלסטיני כנציגו הבלעדי, ולא את המדיניות של אף ארגון אחר". 

את הדברים הללו אמר אבו מאזן במהלך שיחה שקיים עם  עם נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו

00:20: רשת NBC האמריקנית מדווחת כי מעבר רפיח ייפתח היום (שני) ליציאת אזרחים זרים מרצועת עזה ולהכנסת סיוע הומניטרי.

00:02: אבו מאזן: "המדיניות והפעולות של חמאס אינן מייצגות את העם הפלשתיני, ורק המדיניות וההחלטות של אש"ף מייצגות אותו כנציג הלגיטימי היחיד".

השתתפו בהכנת הידיעה: לילך שובל, איליה יגורוב, חנן גרינווד, איציק סבן, אבי כהן, דנה בן שמעון, שחר קליימן, דור מלול | ארה"ב, ירון דורון, יורי ילון, מיטל יסעור בית-אור, אפרת פורשר, אסף גולן, יהודה שלזינגר, מישל מכול

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו