בשל דרישת יישובי הצפון וקו הגבול: יותר מ-10 אלף נשקים נרכשו ויחולקו לכיתות כוננות

השר לביטחון לאומי בן גביר הודיע על חלוקת 4,000 רובי סער, שיחולקו מהיום לכיתות הכוננות – בנוסף לרכישת קסדות ואפודי מגן • ניצב בדימוס שמעון לביא, לשעבר מפקד מחוז צפון במשטרה, מונה בהתנדבות לפרויקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית

"מבחינתנו הטילים היה הפחד הגדול": שקד אברהם, שהשתתף במסיבת הטבע, משחזר את רגעי האימה

בעקבות דרישת היישובים בצפון הארץ ובקו הגבול לצייד אותם במהירות בנשקים ארוכים עקב מלחמת "חרבות ברזל", השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (שלישי) על רכישה מרוכזת של יותר מ-10 אלף נשקים. במקביל, בן גביר החליט על מינוי בהתנדבות של ניצב בדימוס שמעון לביא, לשעבר מפקד מחוז צפון במשטרה, לפרויקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית.

עד לסיום רכישת כל הנשקים, נקנו באופן מיידי 4,000 רובי סער ממפעל ישראלי, שיחולקו החל מהיום לכיתות הכוננות השונות, זאת בנוסף לרכישת ציוד לחימה נלווה הכולל קסדות ואפודי מגן, שיחולקו בעת החתימה על הנשקים הארוכים במטרה לחלק גם אותם לכיתות הכוננות בארץ, בדגש על יישובים צמודי גדר, יישובי קו התפר בצפון, בדרום ובמרכז הארץ, בערים מעורבות וביישובי יהודה ושומרון.

לוחמי צה"ל בגבול עזה, צילום: אי.אף.פי

החלוקה תחל ב-400 יישובים שבהם קיימות כיתות כוננות אזרחיות של משמר הגבול. ביישובים שיחידה כזו עוד לא קיימת, צפויות לקום במהלך היום כיתות כוננות חדשות. כמו כן, כחלק מתפקידו של לביא, הוא יהיה אחראי על חלוקת נשקי סער וחימוש כיתות הכוננות האזרחיות ביישובים ובערים.

השר הנחה את המשטרה, שירות הכבאות וההצלה, שב"ס וצוותי משרדו להיערך למתן מענה ל"שומר חומות 2" ולכלל הסיכונים הביטחוניים, בהם חדירה של כוחות חיזבאללה ליישובים בגבול הצפון. "נהפוך את העולם כדי שהיישובים יהיו מוגנים", אמר בן גביר. "הנחתי על חימוש מאסיבי של כיתות הכוננות האזרחיות במטרה לתת מענה ליישובים ולערים, .לא נשאיר יישובים לא מוגנים ותהיה היערכות ל'שומר חומות 2'".

ניצב בדימוס שמעון לביא, צילום: ללא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר