לפחות 700 נרצחים, יותר מ-2,240 פצועים, וכ-130 שבויים; מטחים ליליים ליישובי הדרום; ילד נפצע מפגיעה בבניין באשקלון

משרד הבריאות בעזה: 413 הרוגים ברצועה, 2,300 פצועים • רה"מ נתניהו מינה את גל הירש לממונה על נושא החטופים והנעדרים • שר הביטחון גלנט הנחה לספק נשק ליישובים הסמוכים לגבול הרצועה • בכירים בבית הלבן: "מוכנים להציע את כל אמצעי התמיכה המתאימים לממשלה ולעם ישראל" • הלימודים לא יתקיימו גם בימים שני ושלישי • 2 ישראלים נרצחו ו-1 נפצע בינוני בפיגוע ירי במצרים • ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע על דחיית מועד פתיחת שנת הלימודים • משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים ופריט להפקת DNA לרחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה • פרטים מלאים בידיעה

הרמטכ"ל: "יודע שיש שאלות רבות ותסכול רב, אך זהו זמן למלחמה" // דובר צה"ל

הלחימה נמשכת, ישראל במצב מלחמה: היום השני ללחימה בדרום. חמאס פתח אתמול בבוקר (שבת) במתקפת פתע על ישראל שכוללת ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז, חדירה של מאות מחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום, מספר ניסיונות פיגוע בתוך ישראל, וחטיפה של עשרות אזרחים, ביניהם נשים וילדים, לרצועת עזה. הקבינט המדיני-ביטחוני אישר רשמית - ישראל במלחמה.   

שר הביטחון גלנט: ״כללי המלחמה השתנו, נכה בעזה כפי שטרם נראה" // צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

לפחות 700 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עידכן כי יותר מ-2,240 אנשים נפגעו ומטופלים בבתי החולים, בהם 22 במצב אנוש, 343 במצב קשה והיתק במצב קל עד בינוני. כמו כן, עשרות אזרחים וחיילים נחטפו לתוך שטח רצועת עזה.

כוחות הביטחון מנהלים קרבות קשים משעות הבוקר של יום שבת לחיסול המחבלים, שחרור האזרחים הנצורים והשבת השליטה המלאה ביישובי העוטף.

עדכונים שוטפים:

03:13: צה"ל מדווח על שורת תקיפות מהאוויר. בין היעדים שהותקפו: מספר מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור ביניהן מפקדה בבניין בן שלוש קומות ומפקדה המשויכת לבכיר בכוח הימי של חמאס, מחמד קשטה. עוד הושמד נכס מבצעי בשימוש במסגד במרחב ג'באליה, ונכסי מודיעין נוספים.

02:30: דיווחים על תקיפות משמעותיות מהאוויר ברצועת עזה.

02:05: מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, מצייץ ציוץ שעשוי לרמז על מטרות הממשלה במבצע: "מלחמת עזה הראשונה, מתוכננת להיות גם האחרונה!".

01:00: ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, תקיים מחר (שני) בשעה 11:00 דיון חסוי, בו תשמע עדכון מודיעיני-מבצעי על "חרבות ברזל" ויאושר צו שר הביטחון לגיוס מילואים.

00:39: מטח נוסף ליישובי הדרום ולאשקלון.

00:10: פגיעה בבניין מגורים בן 2 קומות באשקלון. בשלב זה, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי ילד כבן 8 במצב קל עד בינוני עם פציעות מרסיסים ואישה כבת 40 בהתקף חרדה.

לוחמי אש מפנים את הבניין לאחר שבמקום התפתחו מספר שריפות (עליהן הושגה שליטה). בנוסף, מתבצעות סריקות בדירות בכדי לשלול לכודים, סריקות לאיתור לכודים וכיבוי שריפה במספר מוקדים.

00:09: מטח נוסף לעבר יישובי הדרום, בהם גם העיר אשקלון.

הפגיעה בבניין המגורים באשקלון, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

00:00: דיווחים על פגיעה ישירה בבניין מגורים באשקלון. 

23:47: דובר צה"ל: ספינת טילים תקפה בשעות האחרונות שלושה משגרים רקטיים שכוונו לעבר שטח מדינת ישראל. צה״ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה.

23:44: מטח כבד לאזור השפלה, רחובות, יבנה ראשון לציון, ואשקלון. לטענת חמאס נורו במוח 100 רקטות. 

23:32: כלי טיס סיכל ניסיון חדירה של מחבל לשטח מדינת ישראל מרצועת עזה. 

23:31: משרד הבריאות ברמאללה: מאתמול (שבת), ועד היום נהרגו 11 פלסטינים בעימותים עם כוחות הביטחון באזורים שונים ביהודה ושומרון.

23:10: בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק לערוץ המצרי אל-רד: "בעזה יש יותר ממאה שבויים ישראלים".

23:05: תאונה בכביש 6 לכיוון דרום בין מובילי טנקים. דיווחים על הרוג באירוע. בנוסף, באירוע פצוע אחד כבן 50 המוגדר במצב בינוני ופצוע נוסף בשנות השלושים המוגדר במצב קל. שניהם מקבלים טיפול מהצוות הרפואי של המרכז הרפואי קפלן.

22:42: דובר צה"ל: לוחמי שייטת 13 לקחו בשבי את סגן מפקד החטיבה הדרומית בכוח הימי בעזה, מוחמד אבו ע'אלי. החשוד מוחזק ומתוחקר כעת על ידי מערכת הביטחון.

22:27: בשעות האחרונות צה"ל תקף בעוצמה בשכונת סג'עיה. עשרות מטוסי הקרב תקפו כ-150 מטרות ברחבי סג'עיה. בתקיפה הוטלו כמאה טון חימושים. 

22:16: דיווח ראשוני: חשש לנפגעים מירי דו צדדי בגבול הצפון.

22:02: פקיד אמריקני בכיר: הבוקר ב-7 (שעון ארה״ב), התקיימה שיחת טלפון בין היועץ לביטחון לאומי, ג׳ייק סאליבן, ובין ראש המל״ל, צחי הנגבי. ביידן שוחח עם נתניהו שאמר לו כי ״זה היה יום חסר תקדים עבור ישראל והיא הכריזה מלחמה״. 

הנשיא הציע לנתניהו את תמיכתו המלאה בישראל. פקידים בכירים בבית הלבן שוחחו עם עמיתיהם מה-G7 ועדכנו אותן על ההתרחשויות. "הבהרנו חד משמעית לראש הממשלה נתניהו, אבל לגורמים ישראלים מעלה ומטה, על פני הקשת הפוליטית והספקטרום הביטחוני הלאומי שלהם, שאנו מוכנים להציע את כל אמצעי התמיכה המתאימים לממשלה ולעם ישראל".

21:40: סגנית הנשיא ביידן, קמאלה האריס, הביעה את תנחומיה בשיחה עם נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג. האריס גינתה את הפיגועים המחרידים וחסרי התקדים, שכללו מחבלים שלקחו ילדים וקשישים כבני ערובה. סגן הנשיא הבהיר שפעולות טרור כאלה לעולם אינן מוצדקות.

21:33: השגריר באו"ם גלעד ארדן: "אנחנו לא נקבל שום הטפות מוסר ממועצת הביטחון ולא נקבל שום אמירות שעושות השוואה בין חמאס למדינת ישראל, שום קריאות לריסון או מיתון. מבחינת ישראל כל האופציות על השולחן ונפעל בכל האמצעים של מדינת ישראל כדי להחזיר את הביטחון ואני מתואם עם שגרירת ארה"ב לאו"ם כדי שכל נוסח או החלטה אחרת תיחסם כאן על ידי ארה"ב". 

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "לא נקבל שום הטפות מוסר ממועצת הביטחון"

21:31: המשטרה: "בניגוד לפרסומים שגוים נציין כי אין כל אירוע חריג כעת בעיר אילת".

21:25: מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי: "יש לנו יותר מ-30 שבויים" 

21:21: משרד הבריאות בעזה מדווח: 413 הרוגים ברצועה, 2,300 פצועים 

20:02: רשת NBC מדווחת כי צבא ארה״ב מתכנן להעביר ספינות וכלי טיס מהצי האמריקאי בסמוך לשטח ישראל כאות תמיכה בישראל, לטענת גורמים רשמיים בארה״ב.

אב לשתי חטופות בעזה מירר בבכי במסיבת עיתונאים: "אונסים אותן שם?! הן זרוקות בתעלה?!"// צילום: משה בן שמחון

19:55: נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב. בדיון משתתפים שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, הרמטכ"ל, ר' השב"כ, ר' המוסד, ר' המל"ל, המזכיר הצבאי של רה"מ, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, ר' אגא"ס, מתפ"ש ורח"ט המחקר.  

19:40: משרד הבריאות מעדכן על 2243 פצועים שפונו לבתי החולים נכון ליום א, 8.10.23, בשעה 19:30. מהם: 22 אנוש, 343 קשה, 439 בינוני, 1093 קל, 50 חרדה ו-187 בהערכה רפואית.

19:39: הרמטכ"ל הרצי הלוי: "מדינת ישראל וצה"ל משיבים עכשיו מלחמה נגד מתקפה שהיא נפגעת ונבזית על ידי חמאס. חדירה של מחבלים לבתים פרטיים של אזרחים בעוטף עזה, לקיחה של נשים וילדים. זה טרור רצחני. אנחנו עכשיו תוקפים, רודפים, פוגעים בכל מי שנטל בזה חלק ואנחנו נמשיך. אני יודע שהיממה האחרונה הייתה קשה, המחיר הוא מחיר כבד. אני יודע שיש שאלות רבות והתסכול רב, אבל הדבר החשוב הוא שאנחנו עכשיו מתמקדים קדימה בעשייה ובפתרון הבעיה.

"יש לנו אזרחים, אנשי כוחות הביטחון וחיילים שלנו שנהרגו, נפצעו וחלק נמצאים בידי האויב. לכן, זה זמן למלחמה, לא מבצע ולא סבב, זמן למלחמה. בתוך המלחמה הזו צה"ל חזק, יפעל חזק, ינצח ויגיע להישגים שצריך. לנו קדימה צפויים ימי לחימה ארוכים ומורכבים. אנחנו נשמור על מוכנות בכל הזירות וכל אחד יעשה בזירתו כמיטב יכולתו. נמשיך לתקוף בעזה כולה באופן רחב, בפרט באזורים שמהם יוצאות ההתקפות לתוף שטחנו".

הנשיא הרצוג בנאום לאומה בצל המלחמה הקשה בדרום

19:35: ממשלת גרמניה הודיעה כי היא בוחנת מחדש את העברת הסיוע בגובה מאות מיליוני יורו לפלשתינים. שרת הפיתוח סווניה שולצה אמרה כי הממשלה בברלין תמיד וידאה שהכסף משמש למטרות שלום, "אולם התקיפות האלה על ישראל הביאו לשבר איום. נבחן את כלל המחויבות שלנו לשטחים הפלשתיניים".

19:27: דברי בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי: "המציאות הנוכחית מצריכה מכולנו להפנים – אנחנו ניצבים מול אירוע אסטרטגי מכונן עבור מדינת ישראל. זה לא מבצע – זו מלחמה. ובמלחמה, המאפיינים שונים, הכללים שונים, והתוצאות יהיו שונות. ב-75 שנות קיומנו, עמדנו מול אתגרים עצומים, ותמיד יכולנו להם. כך יקרה גם הפעם. 

"מי שהחליט לחדור לשטח מדינת ישראל, לטבוח באזרחים, ולערער את יסודות קיומנו, יגלה שהבית שלו קורס, שבסיסיו מרוסקים, שהמציאות שלו השתנתה. מה שאנחנו רואים בעזה היום – לא יהיה.
ביקרתי היום את האזרחים הגיבורים בעוטף עזה, ראיתי לצד הכאב והצער העמוק, גם את העוצמה שלהם. עבורם. עבור הילדים של כולנו – אנחנו נגבר על אויבינו. חיות האדם שחטפו את אזרחינו- יחוסלו. במערכה הזו - זה אנחנו או הם. וזה יהיה אנחנו".

באשדוד, חבריה של הקצינה אור מוזס ז"ל מספידים אותה// ללא

19:25: משרד הבריאות קורא לציבור להגיע מחר (שני), ולתרום דם, בהמשך לאלפי הישראלים שהגיעו אתמול והיום לתרום דם - במקומות אלו: ספורטן פתח תקוה רחוב גרינשפן 8 (12:00 עד 21:00), מרכז הקונגרסים חיפה (13:00 עד 20:00), היכל התרבות בכרמיאל (14:00 עד 21:00), קניון ביג דנילוף טבריה (14:00 עד 21:00), בית גלזר קרית אתא, ז'בוטינסקי 26 (12:00 עד 20:00), בניין שרותי הדם של מגן דוד אדום בתל השומר (10:00 עד 20:00). 

19:20: מבצע חירום עליו מכריז השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר. השר הנחה את האגף לרישוי כלי יריה לצאת למבצע חירום, על מנת לאפשר לאזרחים רבים ככל האפשר להתחמש.

התוכנית תיכנס לתקפה תוך 24 שעות, ולפיה, כל אזרח שעומד בתבחינים המפורטים לנשיאת כלי יריה פרטי בשל הגנה עצמית ושירות כוחות הביטחון, והוא ללא עבר פלילי או רפואי יידרש לעבור ריאיון טלפוני במקום ריאיון פיזי, ויוכל לקבל אישור לשאת כלי יריה תוך שבוע. (תבחיני הגנה עצמית: מגורים בישוב זכאי, יוצאי רובאי 07 ומעלה, קצינים בדרגן סגן ומעלה ונגדים בדרגת רס"ר ומעלה בצה"ל ובגופי הביטחון, שירות ביחידות מיוחדות, כבאים, שוטרים, ועובדים ומתנדבים בגופי ההצלה).

19:14: המטה לביטחון לאומי קורא לישראלים להימנע מהגעה, ככל האפשר, למדינות עליהן חלה אזהרת מסע ובעיקר מדינות המזה"ת השונות. כמו כן ממליץ המטה לישראלים לקצר את השהייה במצרים ובסיני בפרט. 

19:13: כלי שיט של צה"ל תקף באמצעות חימוש מדויק עמדות תצפית של הכח הימי של ארגון הטרור חמאס. צה"ל תוקף מטרות של חמאס ברצועת עזה. 

19:04: שר הביטחון גלנט באופקים: ״כללי המלחמה השתנו, נכה בעזה כפי שטרם נראה״. שר הביטחון קיים הערכת מצב בחמ"ל העירייה והגיע לאחת מהדירות ממנה חילצו אמש כוחות הביטחון אזרחים שנלקחו כבני ערובה.

"בשעה זו כוחות צה״ל תוקפים במספר מוקדים ברצועת עזה תקיפות שילכו ויתגברו. צה״ל מרכז כוחות גדולים, נכה בעזה כפי שטרם נראה. כללי המלחמה השתנו, המחיר שתשלם רצועת עזה יהיה מחיר כבד מאוד שישנה את המציאות לדורות".

19:03: דובר צה"ל: "לאור המצב הביטחוני, תושבים בקיבוץ מפלסים ובעיר שדרות מתבקשים לא לצאת מבתיהם עד להודעה חדשה ולמלא אחר הנחיות פיקוד העורף".

18:35: דובר צה"ל: "נלקחו עשרות מחבלים בשבי - הרגנו מאות, הותקפו 800 מטרות. הציבור זכאי לתשובות ועלינו מוטלת האחריות לספק אותן".

18:25: עד כה, 82 מדינות פרסמו הודעות גינוי למתקפת הטרור של החמאס. רבות מהן מציינות את זכותה של ישראל להגנה עצמית. שר החוץ אלי כהן שוחח עם 17 שרי חוץ ביממה האחרונה בהם: שרי החוץ של אוסטרליה, קנדה, פולין , אוסטריה, איטליה, אלבניה, בולגריה, בנין, נורווגיה, ספרד, פינלנד, וצ'כיה. השיחות הללו מצטרפות לשיחות שקיים אמש עם מזכיר המדינה האמריקני ושרי החוץ של גרמניה בריטניה וצרפת. משרד החוץ, בשיתוף משרד התחבורה, פועל לסייע לישראלים בחו״ל המעוניינים לחזור לישראל.

18:20: מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כעת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בהמשך לשיחת המנהיגים אמש. הנשיא שב והדגיש את תמיכתו הבלתי מסויגת במדינת ישראל.

18:10: תיעוד שפורסם על ידי המשטרה. לוחמי ימ״ס ירושלים הוקפצו לזירת הדרום ובמסגרת הלחימה חילצו אזרחים רבים תוך חילופי אש שבמסגרתם חיסלו מחבלים חמושים.

מסתערבי מג״ב מחלצים אזרחים תוך חילופי אש וחיסול מחבלים// דוברות המשטרה

18:00: נכון לשעה זו ישנם עדיין מוקדי לחימה בקיבוצים בארי, כפר עזה, נחל עוז, בהם עדיין מתנהלים קרבות לחימה מול מחבלים.

17:49: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: "ישראל חייבת לנצח. במידה וראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ״ל מתייצבים מול המצלמות ומודיעים לעם ישראל שהממשלה החליטה לחסל את ארגון הטרור חמאס ואת כל מנהיגי הטרור ולא תסתפק בשום דבר פחות מזה, אני אצטרף לממשלה חירום לאומית ללא שום תנאים".  

17:45: הודעה חשובה בנושא איתור נעדרים:  החל מאתמול פועל מרכז המשפחות לאיתור נעדרים במשטרת ישראל בשיתוף עם פיקוד העורף ומשרד הרווחה בכתובת הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר למרכז המשפחות או לכל תחנת משטרה. מומלץ כי בן משפחה מדרגה ראשונה יגיע על מנת לדגום DNA.

קו 118 של משרד הרווחה זמין 24/7 למתן תמיכה וסיוע טלפוני. בני משפחה המבקשים לדווח על היעדרות קרוביהם הנמצאים באזורי הלחימה מתבקשים לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל. מוקד 105 נערך בכוחות מתוגברים וזמין לפניות 24/7.

17:38: ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע על דחיית מועד פתיחת שנת הלימודים. "לאחר דיון והערכת מצב, מודיע ועד ראשי אוניברסיטאות המחקר כי סמסטר חורף תשפ"ד יפתח בכל אוניברסיטאות המחקר בשבוע המתחיל ב-22.10.2023. פרטים נוספים יפורסמו ע"י כל אוניברסיטה בנפרד.

ליבנו עם משפחות הנרצחים. אנחנו שולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים ומלאי תקווה שכל החטופים, השבויים והנעדרים ישובו במהרה. אנו מחזקים את ידי כל העושים לילות כימים להשיב את הביטחון, השקט והשגרה למדינת ישראל".

תיעוד: סיכול מחבל שניסה לחזור לרצועת עזה משטח ישראל // דובר צה"ל

17:35: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתום הערכת מצב משטרתית: "מאז פרוץ המלחמה ובמהלך כל השעות הראשונות השוטרים והלוחמים שלנו ניהלו מערכה עזה ונחושה. ספגנו אבדות רבות וכואבות, קדושים וגיבורים, ה' יקום דמם. יש בפנינו אתגרים לא פשוטים בראש ובראשונה להגיע למוכנות שאנחנו עובדים עליה כבר תקופה ארוכה, אם וכאשר יפרצו פעם נוספת אירועים בדומה למה שהתרחש ב'שומר החומות' התגובה שלנו צריכה להיות נחושה ובלתי מתפשרת".

17:30: דיווח ראשוני על פצוע ירי בעיר שדרות. מבדיקה ראשונית עולה, כי אזרח נסע על טרקטורון, התבקש לעצור על ידי כוחות צבא, המשיך בנסיעתו ונורה. האזרח פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

17:18: לפי עדכון של משרד הבריאות, 2,156 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה.

מצבם של 20 מהפצועים מוגדר אנוש, 338 במצב קשה, 421 במצב בינוני, 1,052 במצב קל. 39 מהפצועים הם פצועי חרדה ו-167 אחרים נמצאים בהערכה רפואית.

17:17: אזעקת צבע אדום נשמעה בסופה, בארז ובנתיב העשרה.

17:15: ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את תא"ל (במיל') גל הירש לממונה על נושא החטופים והנעדרים. לפי הודעת משרד רה"מ, כלל משרדי הממשלה יהיו כפופים להנחיותיו בנושא זה.

16:57: שר הביטחון יואב גלנט קיים לפני זמן קצר הערכת מצב מיוחדת לעורף יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל') אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא והגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון ובפיקוד העורף.

גלנט הנחה לספק כלי נשק ותחמושת ליישובים צמודי הגדר ולצוות קצין צה"ל לכל ראשי הערים והמועצות בעוטף עזה במטרה לסייע בניהול המצב בעורף.

בנוסף, גלנט הנחה את הגורמים כי המאמץ העיקרי בעורף הוא השמדת האויב והצלת חיי אזרחי המדינה. לדברי משרד הביטחון, "השר גלנט הביע הערכה על ביצוע תוכנית 'מרחק בטוח' לפינוי היישובים צמודי הגדר ברצועת עזה, והנחה להתכונן לביצוע התוכנית גם בצפון הארץ".

גלנט בהערכת המצב עם מפקד פיקוד העורף, היום, צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

16:40: לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה נתניהו שוחח היום בטלפון עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק.

מהודעה שנמסר מטעם משרד ראש הממשלה נמסר כי כל המנהיגים הביעו תמיכה בלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה ככל שיידרש.

16:54: אזעקת צבע אדום נשמעה במפלסים ובניר עם.

16:43: המשטרה חסמה לתנועה את מחלף חמד בעקבות לא מאומת על מחבלים שעושים את דרכם לירושלים.

16:33: אזעקת צבע אדום נשמעה בסופה.

16:10: ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא כעת בתאי השליטה במטה חיל האוויר בקריה יחד עם מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, במהלך התקיפות הנרחבות המתרחשות בשעה זו ברצועת עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

16:08: גורם מדיני אמר ל"ישראל היום" כי ישראל לא מכירה שיח לפיו מצרים מנהלת מגעים לשחרור החטופים בעזה, וכי היא לא מנהלת כל משא ומתן.

16:07: הטלוויזיה הפלשתינית מדווחת על 370 הרוגים ברצועת עזה ו-2,000 פצועים.

16:03: בהתייחסות לשיגור סוללת הפטריוט מוקדם יותר, דובר צה"ל עדכן כי צה"ל זיהה מטרה שנעה לעבר שטח ישראל ושיגר מיירט לעברה. מבדיקה שבוצעה עלה כי לא מדובר בכלי טיס עוין ולא נשקף איום לתושבים. כמו כן, לא בוצעה תקיפה בשטח לבנון.

15:46: הרמטכ"ל הרצי הלוי מקיים בשעה זו הערכת מצב בפיקוד דרום.

הרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד הדרום // צילום: דובר צה"ל

15:43: דובר צה"ל הודיע כי עשרות מטוסי קרב תוקפים כעת ברצועת עזה יעדים במרחבים הסמוכים לגדר בבית חאנון, המשמשים את חמאס להוצאת תקיפות נגד ישראל.

15:41: אזעקת צבע אדום נשמע בכיסופים ונחל עוז.

15:32: אזעקת צבע אדום נשמעה בנחל עוז.

15:24: בשל המצב הביטחוני ובתיאום עם משרד התחבורה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, רכבת ישראל הודיעה על סגירת התחנות הבאות: כרמיאל (יינתן שירות אוטובוס חלופי), אחיהוד (יינתן שירות אוטובוס חלופי), קריית חיים, בית שאן (יינתן שירות אוטובוס חלופי), עפולה (יינתן שירות אוטובוס חלופי), כפר ברוך (יינתן שירות אוטובוס חלופי), כפר יהושע (יינתן שירות אוטובוס חלופי), הוד שרון סוקולוב, רעננה דרום, ראשל"צ הראשונים (יינתן שירות אוטובוס חלופי), צומת חולון, בת ים קוממיות, פאתי מודיעין, בית שמש (יינתן שירות אוטובוס חלופי), לוד גני אביב, כפר חב"ד, רמלה (יינתן שירות אוטובוס חלופי), מזכרת בתיה, יבנה מזרח, קריית גת, באר שבע צפון – האוניברסיטה, דימונה (יינתן שירות אוטובוס חלופי).

בשאר קווי הנסיעה ברחבי הארץ (מלבד קו ירושלים יצחק נבון), תעמוד תדירות הרכבות על רכבת אחת מדי שעה לכל כיוון. עוד נמסר כי בשלב השינויים, ייתכנו עיכובים ושינויים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ.

כוחות הביטחון בסמוך לאשקלון, צילום: איי.אף.פי.

15:23: בחמאס טוענים כי במתקפה הראשונה של המלחמה, הם השתמשו ב-35 מל"טים מתאבדים מדגם א-זווארי בכל זירות הלחימה.

15:17: נשיא איראן איברהים ראיסי שוחח בטלפון עם ראש חמאס איסמאעיל הנייה וראש הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה.

15:16: ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, הישאם א-ספאדי, אמר כי מתקפת הטרור של חמאס "מצביעה על כישלון גדול של המודיעין הציוני ועל הצלחה של ההתנגדות הפלשתינית בתכנון ובביצוע. המערכה נמשכת ומה שמגיע יהיה גדול יותר. הקרב הזה הוא של כל האומה (האסלאמית) בעימות עם האויב הזה, וכולם צריכים להצטרף למערכה להגנה על ירושלים ועל אל-אקצא. אנחנו במערכה הזו לא ניטרליים".

15:14: על פי דיווח, סוללת פטריוט הופעלה בגבול הצפון מחשש לחדירת כלי טיס בלתי מאויש לישראל.

סוללת פטריוט ליירוט הופעלה בצפון // שימוש לפי סעיף 27א

15:13: בהודעה משותפת של משרד החינוך ופיקוד העורף נמסר כי בשל המצב הביטחוני, לא יתקיימו לימודים בכל מסגרות החינוך ברחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד, גם בימים שני ושלישי. כמו כן, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות, פעילויות חוץ בית-ספריות, טיולים וסיורים.

עם זאת, הצפי כעת הוא חזרה הדרגתית ללימודים החל מיום רביעי, בכפוף להערכות המצב.

15:11: נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי קיים שיחת טלפון עם מלך ירדן עבדאללה בעניין ההסלמה ברצועת עזה. הם סקרו את ההתפתחויות והדגישו את העדיפות להכפיל את המאמצים הבינלאומיים לעצור את ההסלמה.

15:01: על פי הערכות, מניין הנרצחים במלחמה עלה ללפחות 600 בני אדם.

14:56: בהתאם להערכת מצב ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים עם בכירי משרדו ברקע המלחמה בעזה, הוחלט הקפאת הליכי גבייה, הקמת מוקד ייעודי לסיוע למשרתי מילואים שגויסו והקמת צוות ייעודי שיפנה באופן יזום לסיוע למשרתי מילואים פעילים בתחומי האכיפה והגבייה, בקרה ומעקב של רשות שוק ההון אחר ביצוע מדיניות טיפול רגיש בתביעות לפיצויים על ידי חברות הביטוח, ועוד.

"משרד האוצר יתמוך במאמצי המלחמה בהיבטי התקציב והכלכלה באופן מיטבי ויספק את הגב לצה"ל, מערכת הביטחון ולעורף האזרחי בכל החזיתות בכדי לסייע להם לבצע את משימותיהם על הצד הטוב ביותר. המשק והכלכלה הישראלית חזקים ועמידים, תומכים את עוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל ומאפשרים יד חופשית לדרג המדיני ולצה"ל לעשות את כל הדרוש להשבת הביטחון לאזרחי ישראל", נמסר בהודעה מטעם משרד האוצר.

14:40: תושבים מכינים בכיכר דיזנגוף שבתל אביב חבילות מזון לחיילי צה"ל וכוחות ביטחון וההצלה לאזורי לחימה ביישובי עוטף עזה.

תושבים מכינים חבילות מזון בכיכר דיזנגוף, צילום: יהושוע יוסף

14:34: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את מצב המלחמה, ובהתאם לכך יינקטו פעולות צבאיות משמעותיות, זאת בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד הממשלה.

14:24: מזכיר הממשלה דיווח לכנסת על אישור תקנות לשעת חירום עד לתאריך 8 בנובמבר.

14:19: דיווח על חילופי אש כבדים בכפר עזה ובבארי.

14:19: בתנועת "אימהות בחזית" פנו בשעות האחרונות לכלל ארגוני הסיוע הבינלאומי (בהם הצלב האדום) במטרה שאלה יתערבו באופן מיידי על מנת לשמור על חייהם של אזרחים חפים מפשע שנחטפו אתמול בידי חמאס.

טנק של צה"ל בשדרות, צילום: איי.אף.פי

14:02:  צה"ל תקף בעזה - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעה האחרונה 3 מפקדות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה. המפקדות שהותקפו משמשות להכוונת טרור, מפקדה מבצעית של הג'יהאד האסלאמי ממנה נוהלה לחימה במבצעים האחרונים, ומפקדה מבצעית נוספת של ארגון הטרור, ששימשה את הכוח הרקטי שלו.

חמאס מתעד כיצד הם פרצו את הגבול

13:45: ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב בקריה יחד עם שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי ובכירי מערכת הביטחון.

הערכת מצב בקריה בהשתתפות רה"מ נתניהו, הרמטכ"ל הלוי ובכירי מערכת הביטחון, צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

13:38: אזעקת צבע אדום נשמעה בעלומים, סעד, נחל עוז וכפר עזה.

13:20: דובר צה"ל הודיע על תחילת פינוי היישובים נחל עוז, ארז, ניר עם, מפלסים, כפר עזה, גבים, אור הנר, איבים, נתיב העשרה, יד מרדכי, כרמיה, זיקים, כרם שלום, כיסופים, חולית, סופה, נירים, ניר עוז, עין השלושה, ניר יצחק, בארי, מגן, רעים, סעד ועלומים. המשך הפינויים יבוצע בהתאם להערכת המצב המבצעית.

רגעי האימה בגבול: השתלטות על מעבר ארז

13:17: סריקות מתבצעות באשדוד בחשד שמחבלים חדרו לעיר.

13:12: לוחמי צה"ל סיכלו שני מחבלים שניסו לחדור לשטח מדינת ישראל בחוף זיקים.

12:53: מטווח כבד לעבר ניר עם, מפלסים, גבים, מכללת ספיר, שדרות ואיבים.

12:41: אזעקת צבע אדום נשמעה בכפר עזה.

12:39: דיווח ראשוני על חילופי ירי כבדים של כוחות הביטחון מול מחבלים בסמוך לקיבוץ מגן וכיסופים שבעוטף עזה.

כוחות הביטחון בסמוך לאשקלון, צילום: איי.אף.פי.

12:37: צה"ל המשטרה ושב"כ הקימו חמ"ל אחוד לגיבוש תמונת המצב לאיתור נעדרים וחטופים, חיילים ואזרחים כאחד.

12:34: דיווח ראשוני על אירוע ירי בנתיבות. אנשי כוחות הביטחון עושים את דרכם אל זירת האירוע.

11:58: צה"ל הודיע כי מוקדם יותר היום, בוצע ירי הרחקה לעבר מספר חשודים שזוהו בונים מחדש את אוהל חיזבאללה שהותקף בבוקר בהר דב. כוחות צה"ל פועל במרחב.

11:52: 2 תיירים ישראלים נרצחו ותייר ישראלי נוסף נפצע בינוני בפיגוע ירי באלכסנדריה שבמצרים בידי שוטר מקומי. נוסף על כך, המדריך המקומי של הקבוצה נרצח גם הוא. היורה נעצר.

משרד החוץ הודיע כי הוא ושגרירות ישראל בקהיר, יחד עם מל"ל, משרד רה"מ וצה"ל, פועלים מול הרשויות המקומיות על מנת להחזיר את האזרחים הישראלים לארץ בהקדם.

מקורות מסרו לרשת "אל-ערביה" הסעודית כי מבצע הירי היה מזכיר משטרה שהיה אחראי על אזורי התיירות. עוד דווח כי צוות ביטחוני מצרי החל לחקור את התקיפה על הרכב הישראלי.

עדכונים שוטפים | זירת פיגוע הירי במצרים שבו נרצחו 2 ישראלי

11:44: כוחות הביטחון מנהלים קרב יריות עם מחבל שגנב רכב באזור צומת אמונים שבכביש 4.

ציבור הנהגים מתבקש לנקוט משנה זהירות, להישמע להנחיות ולפנות למוקד 100.

כוחות הביטחון בסמוך לרכב שנתפס בצומת אמונים, צילום: יוסי זליגר

11:41: בשל המצב הביטחוני, עובדים רבים בסניפי רשתות המזון השונים, הן מהמגזר הערבי והן מהמגזר היהודי, לא הגיעו היום לעבוד – מה שמשפיע על הפעילות בסניפים ועל המשלוחים. בנוסף, הקניונים עובדים היום במתכונת חירום.

11:37: חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום מעינקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים ברזילי 4 בני אדם שנפצעו במטח הירי האחרון לעבר שדרות.

אחד מהפצועים, גבר כבן 20, נמצא במצב אנוש עם חבלה רב-מערכתית. שאר הנפגעים נפצעו קל.

שוטר וחייל בסמוך לרכב שנהרס במתקפת טילים על שדרות, צילום: איי.פי.

11:22: מרוקו קוראת לכינוס חירום של שרי החוץ ממדינות ערב כדי לקיים התייעצות לגבי הידרדרות המצב ברצועת עזה והפעולות הצבאיות שפוגעות באזרחים, ועל מנת לדון בדרכים לעצור את ההסלמה.

11:15: ראש בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב בקריה יחד עם שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי ובכירי מערכת הביטחון.

חייל ואישה, בשדרות, צילום: איי.אף.פי.

11:14: על פי דיווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", הממשל האמריקני מנהל מגעים עם מצרים ודרש להפעיל לחץ על חמאס לעצור את מתקפות הטרור על ישראל. עוד דווח כי בוושינגטון דרשו מקהיר להשתמש בקלף של מעבר רפיח על מנת ללחוץ על חמאס.

11:10: צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי לאדם שנפצע קשה מנפילת רקטה באחד המטחים האחרונים שנורו לעבר אזור שדרות.

לפי עיריית שדרות, זוהו 6 פגיעות ישירות במבנים ברחבי העיר מהמטח האחרון.

10:56: אזעקת צבע אדום נשמע בשדרות, איבים וניר עם.

10:52: מטווח כבד לעבר דורות, גבים, מכללית ספיר, מפלסים, דורות, חוות שיקמים וניר עם.

10:49: אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות, איבים ובניר עם.

טילי כיפת ברזל מיירטים רקטות שנורו מרצועת עזה, צילום: רויטרס

10:44: בתום הערכת מצב מיוחדת שמפכ"ל המשטרה שבתאי קיים עם בכירים נוספים בארגון ובעלי תפקידים שונים, הוא הנחה את כלל המפקדים להמשיך לשמור על דריכות מבצעית גבוהה בכל המחוזות, וציין כי החשש מפיגועי פח"ע בכל רחבי הארץ נמצא במדרג הגבוה ביותר.

"כמשטרה וביחד עם צה"ל, אנו ממשיכים בחיפושים אחר שוטרים מנותקי קשר מאז אתמול. גם בשעה זו יש עדיין מוקדים בדרום שיש חשש כי נמצאים בהם מחבלים, ולכן יש להמשיך ולשמור על ערנות, למלא אחר הנחיות פיקוד העורף ולדווח בזמן אמת למוקד 100 על כל אירוע חריג".

10:39: חוקרי יחידת אית"ן בשיתוף חיל האוויר, מפעילים חמ"ל איתור נעדרים (חיילים ואזרחים). בפנייה לציבור, התבקשו אנשים שחוששים ליקיריהם כי אם יש ברשותם איכוני מיקום של טלפונים בכל פורמט (וואטסאפ, אפליקציות דוגמת "מצא את הטלפון" ועוד) להעביר לבוריס דולין לכתובת המייל needarim2023@gmail.com.

במידה וידועים פרטים נוספים, ניתן לציין שם מלא, גיל, מספר הטלפון הנייד, פרטי לבוש, סוג רכבו ומספרו וכל פרט היעדרות ידוע נוסף.

כוחות צה"ל ברצועת עזה, צילום: איי.אף.פי.

10:10: דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס להמשך הלחימה, באומרו כי כוחות הצבא חיסלו יותר מ-400 מחבלים ושבה עשרות נוספים. "התכלית ליממה קרובה היא לסיים את הלחימה והרג כל המחבלים בעוטף עזה, להחזיק את כל הפרצות באש ולפנות את התושבים מהאזור כדי שנוכל להמשיך את הלחימה", אמר.

"נמשיך במתקפה רחבה מאוד על עזה, ונגבה מחיר בכל זירת המלחמה מול מי שיתקוף אותנו. המוכנות שלנו נמצאת בכל הגזרות, גם ביו"ש. אנחנו ערוכים בצורה חזקה ועיבינו את המרחב. אנחנו מסתכלים על כל זירת המלחמה במוכנות שלנו. מי שיתקוף את מדינת ישראל – צה"ל יגיב, והוא ישלם מחיר כבד מאוד", הוסיף.

בהתייחסות לחטופים הרבים שנלקחו לרצועת עזה, אמר הגרי: "המעשה הנפשע של חמאס הוא פשע מלחמה –  נשים וילדים ביד האויב זה בניגוד לדין הבינלאומי ובניגוד לאסלאם, ומי שלקח בכך חלק נבוא איתו חשבון".

על התקיפה של חיזבאללה בהר דב, אמר: "צה"ל תקף בתקיפה ארטילרית ורחבה בתגובה למוקדים שמהם בוצע הירי על הרב דב. בשלב הזה אין איום נוסף בהר דב או במרחב הצפוני, ואנו ערוכים חזק מאוד ובמוכנות גבוהה באזור עם כוחות אוויר וכוחות יבשה".

עדכונים שוטפים | דובר צה"ל: פוגעים בסמלי שלטון חמאס - אנו ערוכים גם בצפון // צילום: שמעון יעיש

9:50: מטוסי קרב תקפו את ביתו של ראש מחלקת המודיעין בחמאס

מטוסי קרב תקפו את ביתו של ראש מחלקת המודיעין בחמאס // צילום: דובר צה"ל

9:40: כוחות רבים עדיין מסתובבים ברחובות אופקים וגם בצמתים המרכזיים, מחשש שעדיין יש מחבלים במקום. הרבה כוחות משטרה ומג"ב פועלים בצירים ובערים בעוטף.

09:04: 28 פצועים טופלו במהלך הלילה על ידי צוותי מגן דוד אדום בעקבות נפילות רקטות בדרום הארץ. 2 מהם נמצאים במצב קשה, 2 אחרים במצב בינוני, 15 קל ו-9 נפגעי חרדה.

8:45: שגרירות ישראל בוושינגטון מדווחת: בתקיפה מעזה 300 נרצחו, 1,800 נפצעו, 5,000 רקטות נורו ו-100 נחטפו.

8:20: בתגובה לירי לצפון: צה"ל תקף תשתיות של חיזבאללה במרחב הר דב באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק.

8:15: דיווחים בעזה: חאמד כמאל אבו עון, בנו של חבר הלשכה המדינית בחמאס, מת בתקיפה ברצועה.

07:55: צה"ל מעדכן - 26 חיילים נהרגו ביממה האחרונה.

07:24: התרעות על חדירת כלי טיס עוין: אזור עוטף עזה, תקומה וחוות יזרעם.

07:21: ירי פצצות מרגמה מלבנון לגזרת הר דב בצפון, התושבים הונחו להישאר במרחבים המוגנים. כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים את המרחב בלבנון שממנו בוצע הירי לשטח ישראל. חיזבאללה לקח אחריות על הירי.

ירי פצמ"ר לעבר הר דב. השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

07:06: משרד הבריאות מעדכן על 1864 פצועים שפונו לבתי החולים, מהם: 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 חרדה ו-223 בהערכה רפואית.

06:56: הערוץ המצרי אל-רד מדווח כי במהלך הלילה צה''ל תקף בתים של בכירים בחמאס.

06:45: עפ"י הודעת צה"ל יש עדיין נעדרים, במוצבים ומעברים שנתקפו שלא נמצאו במהלך שלבי הלחימה. בשעות הקרובות יתבצעו סריקות. בשעה זו, לא ניתן לאמת את מספר האזרחים והחיילים בידי האויב. "המטרה לשעות הקרובות - לסיים את כל המוקדים בעוטף ולהגיע לשליטה מלאה", מוסרים בצה"ל. "להרוג את כל המחבלים בשטחנו. להבין את הנתונים - הרוגים, פצועים נעדרים. ולצד זה לגבות מחיר כבד. כל מטרות השלטון והיעדים של חמאס ייתקפו". במהלך היום, הקבינט הביטחוני-מדיני יתכנס שוב.

06:40: צה"ל: "אנחנו ביום השני של המלחמה. מה שמעסיק אותנו ייצוב השליטה בעוטף עזה. נטרלנו את מרבית האינדיקציות", מסר דובר צה"ל. "כל הלילה מתבצע פינוי של תושבי העוטף. בצורה בטוחה. יש עשרות אלפי לוחמים וכוחות מיוחדים ביישובי עוטף עזה, נשיג את השליטה אל תוך אור היום. במהלך הלילה והחל מתחילת הלחימה אנחנו לא מפסיקים לתקוף". המוקדים הפתוחים כעת שיש לגביהם אינדיקציה הם שדרות, זיקים, כפר עזה, בארי, רעים, כיסופים וסופה

"תקפנו כ-426 מטרות. מנהרות התקפיות, תשתיות צבאיות של חמאס והג'יהאד, 10 בנייני טרור. בוצעו 100 סיכולים של איום מיידי. השגנו שליטה ב-29 נקודות בגדר. יש מאות מחבלים הרוגים. עשרות מחבלים שבויים. אלפי פצועים בעזה. נמשיך ונגיע לכל יישוב עד שנטהר את כולם ממחבלים ונוכל לפנות תושבים מהיישובים. יהיה פינוי אוכלוסייה של עשרות אלפים במוקדים מסוימים בעזה. תהיה תקיפה ארטילרית בהמשך". 

06:20: ביה"ח סורוקה בבאר שבע מעדכן: מתחילת הלחימה פונו למעלה מ-670 נפגעים. בשלב זה מאושפזים כ-220 פצועים, שסובלים מפציעות בדרגות חומרה שונות ומאושפזים במחלקות השונות. מעל 130 במצב קשה וקשה מאוד.

06:07: צה"ל תוקף בניינים מרכזיים ברצועה, מטחים ליישובי העוטף.

הפלת מגדל ווטן בתקיפת צה"ל // רשתות ערביות

05:20: דיווח ראשוני על היתקלות עם מחבלים בכפר עזה.

04:57: דובר החמאס לבי-בי-סי הבריטי: "איראן העניקה גיבוי לתקיפה". עוד הוסיף דובר הארגון כי מדינות נוספות העניקו לו גיבוי, אך הוא לא פירט את שמותיהן.

04:28: צה"ל תוקף מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

04:20: הושגה שליטה על תחנת המשטרה בשדרות אחרי קרב ארוך. כל 10 המחבלים שהתבצרו במקום חוסלו.

02:58: מטח כבד על אשקלון. דיווחים על פגיעות ישירות במבנים. מד"א: אשה כבת 50 במצב קשה, וחמישה פצועים קל.

מבצע חרבות ברזל - היערכות המשטרה במחוז הדרומי // דוברות המשטרה

02:51: ביידן שב ומצהיר על תמיכתו בישראל ושולח מסר לאויבה: "אל תנצלו את המתקפה, עמידתנו לצד ישראל יציבה כסלע".

02:37: מרחב אוגדת עזה הוכרז כשטח צבאי סגור.

02:33: מטחים כבדים לאשקלון. פגיעה ישירה בבית חולים ברזילי בעיר - אין נפגעים במקום.

הפגיעה בבית החולים ברזילי באשקלון, צילום: השימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לוחמי הימ"מ שחררו בני ערובה באופקים. המחבלים חוסלו, שלושה לוחמי נפצעו - שניים במצב קל, אחד במצב בינוני.

02:17: הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. בהודעה שנתפרסמה הוצגו כמה החלטות לגבי מטרות הלחימה: "השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס וגא"פ באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות".

"אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה. המלחמה נכפתה עלינו ע"י מתקפה רצחנית של חמאס", אמר רה"מ נתניהו בתום הדיון.

"השלב הראשון של הלחימה מסתיים בשעות אלה ע"י השמדת רוב רובם של כוחות האויב שחדרו לשטחנו. במקביל התחלנו את המערך ההתקפי והוא יימשך ללא סייג וללא הפוגה עד להשגת היעדים. אנחנו נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וננצח", סיכם רה"מ.

נתניהו: "המלחמה תיקח זמן, אך ננקום על היום השחור הזה" // לע"מ

בין החלטות שהתקבלו בקבינט הן עצירת הספקת החשמל, הדלק והסחורות.

01:56: דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה בחשבון הטוויטר שלו לתושבי מספר אזורים ברצועת עזה וקרא להם לעזוב את בתיהם ולהגיע למרכזי הערים.

01:22: דובר צה"ל: כוחות חיל הים סיכלו חדירת של שבעה מחבלים בחוף זיקים; מטוסי קרב תקפו שלוש מפקדות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

01:15: לאחר שעות של קרב קשה - שוחררו בריאים ושלמים בני הערובה בבארי.

00:45: צוות השגרירות הישראלית בירדן, הגיע בשלום לפני זמן קצר לישראל. מטה משרד החוץ הורה על פינוי השגרירות עקב המלחמה.

00:41:  דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עובידה בהודעה מוקלטת הלילה משיב לדבריו של רה"מ בנימין נתניהו: "מספר השבויים אשר בידינו גדול פי כמה ממה שחושב האויב, אל תטעו בהערכה, ואנחנו מציעים לכם לספור את חייליכם היטב"

עוביידה הוסיף כי "האיומים הנשמעים מצמרת ההנהגה בישראל הם תקליט שבור", וציין כי החטופים הישראלים נמצאים בכל רחבי רצועת עזה.

פגיעה ישירה בתל אביב, צילום: ארז לין

הצטרפו לעדכונים שוטפים בטלגרם של "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר