פיגוע ירי בצומת תקוע: אלראי קפאח בן ה-35 במצב קשה, בנותיו נפגעו מרסיסים - צה"ל פתח במרדף אחר המפגעים

חוליית מחבלים המתינה במכונית בצד הדרך לרכב ישראלי שיחלוף, פתחה לעבר הנוסעים באש מטווח אפס - ונמלטה • נערה וילדה נפצעו קל • הציר לירושלים נחסם לסירוגין והאזור מתוגבר בכוחות אבטחה • ל' שטיפל בפצוע: "העברתי אותו לצד הכביש, הוא היה בהכרה וביקש: תשמור על הבנות, תרחיק אותן"

זירת הפיגוע בגוש עציון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

טרור ללא הפסקה: אלראי קפאח מנוקדים הוא הגבר בן ב-35 שנפצע הבוקר (ראשון) קשה בפיגוע הירי בצומת תקוע שבמזרח גוש עציון. שתי בנותיו, רחל ואביגיל (9,14) נפגעו קל מרסיסים. שלושת הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

חמו וחמותו של הפצוע, דב ורחל קול, נרצחו לפני 18 שנה בפיגוע ירי לעבר רכבם בציר כיסופים בגוש קטיף בשנת 2005.

אלראי קפאח מנוקדים, הפצוע בפיגוע הירי, צילום: הצלה ללא גבולות יו"ש

פצוע קשה בפיגוע ירי ליד צומת תקוע | אנשי הדממה

בסמוך לשעה 8:45 הגיע הרכב הישראלי מכיוון צפון לפנייה ליישוב תקוע. כשהאט בפנייה פתחו לעברו מחבלים באש, פוגעים בשמשה הקדמית ופוצעים אותו באורח קשה. נבדק האם המחבלים פרקו מהרכב וביצעו את הירי, או שמא עשו זאת מתוך הרכב תוך כדי תנועה.

זירת הפיגוע בצומת תקוע, צילום: דובר צה"ל
המחבלים פתחו באש - ונמלטו. זירת הפיגוע בצומת תקוע, צילום: דובר צה"ל

האבא נפצע מכדורים בחזה ושתי בנותיו נפצעו מרסיסים. היתר נפגעות חרדה. הרכב של המחבלים נמלט. כוחות צה"ל מבצעים ברגעים אלה מרדף בגזרה ומבצעים חסימות נושמות במרחב העיר בית לחם.

ל' שיצא מתקוע בטרמפ הבוקר כשהרכב הגיע לצומת, נשמעו שלוש יריות. "יצאתי מהרכב ורצתי לכיוון הרכב שנפגע. ברכב היו אבא ושתי בנות. הוצאתי את האבא שנפגע, העברתי אותו עם עוד בחור לצד הכביש. פתחתי לו את החולצה וראיתי שהוא נפגע מכדור. הוא היה בהכרה וביקש ממני: "תשמור על הבנות, תרחיק אותן". הלכתי לבנות. הן היו בחרדה, מאוד מאוד פחדו על האבא. כעבור שתי דקות הגיעו כוחות הביטחון וההצלה מהיישוב. נשארתי עד סוף האירוע. לאחר פינוי הפצועים ולאחר שכוחות הביטחון תחקרו אותי, יצאתי לדרכי.

כוחות גדולים של הצלה ללא גבולות יו"ש, מד"א ואיחוד הצלה הגיעו למקום והחלו לטפל בפצועים. לאחר שייצבו את מצבו של אב המשפחה פינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים יחד עם שתי בנותיו.

"הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה", סיפרו חובש בכיר במד"א נתנאל רבי וחובש רפואת חירום במד"א אביחי טובי. "גבר כבן 35 שכב על הכביש כשהוא בהכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב. 2 פצועות נוספות שהתהלכו במקום, נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי".

צה"ל פתח במרדף אחר המחבלים שנמלטו מהמקום. המחסומים בכל אזור גוש עציון נסגרו לפרק זמן ארוך, ככל הנראה על מנת לנסות לסגור מעגל על המחבלים. פקקים גדולים נרשמו באזור.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, שהגיע לזירה מסר: "בוקר נורא עם בשורה קשה על פיגוע ירי אצלנו בגוש עציון. מדובר בפיגוע באזור שלא היו בו פיגועים שנים רבות".

"כולנו מאחלים החלמה מהירה לפצוע ומחזקים את כוחות הביטחון שיגיעו במהרה למחבלים המתועבים ויסגרו עימם חשבון. לא ניכנע לטרור שמנסה לשפוך דם יהודים ולגרש אותנו מארצנו.
צוותי החירום והגורמים הרלוונטיים עומדים בקשר עם משפחת הנפגעים ופועלים ככל שניתן כדי לעזור לכלל התושבים".

נאמן נמצא כעת עם בני המשפחה בבית החולים ומקבל עדכונים מצוותי הרפואה בבית החולים ומצוותי החירום בישוב נוקדים. עוד אמר נאמן: "שמענו מבית החולים לפני דקות אחדות כי אלראי יצא מכלל סכנה וכעת הוא עובר סדרת ניתוחים. אני מודה לכוחות ההצלה שפעלו במהירות ומקווה שכוחות הביטחון יסגרו בהקדם חשבון עם המחבלים, המועצה כולה וצוותי החירום מלווים את המשפחה ואת תושבי נוקדים."

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

מדובר צה"ל נמסר "כי אזרח נפצע כתוצאה מהירי ושתי אזרחיות נוספות נפצעו מרסיסים, לוחמי צה"ל סורקים במרחב".

כרגע הציר לירושלים נחסם לסירוגין. ההמלצה היא להימנע מיציאה וחזרה בזמן הקרוב. כמו כן, היישוב מתוגבר בכוחות אבטחה ולוחמי כיתת כוננות. בדקות הקרובות תתבצע הוצאת כלל הפועלים מהישוב.

כוח צה"ל בזירת הפיגוע, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מזרח גוש עציון לא ידע פיגועי ירי כבר שנים רבות. באזור אומנם יש פיגועי פח"ע עממיים, כולל ביום שישי האחרון אז נפגע רכב בשמשה מאבנים שיידו לעברו מחבלים פלשתינים, אך פיגוע ירי הוא חריג ביותר באזור. לא ידוע על התרעות ספציפיות לפיגוע במתווה זה באזור, או על עלייה באיומים באזור בחודשים האחרונים. עם זאת, הפיגועים האחרונים באזור בנימין והשומרון מספקים השראה ודגם לחקיינות למחבלים בכל יהודה ושומרון.

ביום שישי האחרון בוצעו יידויי אבנים מאסיביים בכפר תקוע הסמוך. רכב ישראלי ניזוק בשמשה, אך לא היו נפגעים בגוף באירועים.

יומיים לפני כן, עשרות פורעים פלשתינים התנפלו על רועי בקר ששהו ליד חווה סמוכה ליישוב נחליאל בבנימין. אחד הרועים נפצע באורח קל עד בינוני כתוצאה מחבלת פנים משמעותית מפגיעת אבן שיידו לעברו הפלשתינים. 

בהכנת הכתבה השתתף יורי ילון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר