פיגוע נוסף בירושלים: מחבל בן 14 דקר נער בן 17 בעיר העתיקה

המחבל, תושב מחנה הפליטים שועפאט השליך את הסכין לאחר המעשה ונמלט מהמקום • הפצוע נפגע באורח קל ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר • כוחות המשטרה שהוזעקו החלו בסריקות ועצרו בתוך זמן קצר את המחבל בהר הבית

גבר נדקר בעיר העתיקה בירושלים // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מחבל בן 14, תושב מחנה הפליטים שועפאט, דקר היום (שני) נער בן 17 בעיר העתיקה בירושלים. הפצוע נפגע באורח קל ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. לאחר הדקירה השליך המחבל את הסכין ונמלט מהמקום.

כוחות המשטרה שהוזעקו החלו בסריקות ועצרו בתוך זמן קצר בהר הבית את המחבל כשהוא מסתתר. 

השוטרים בירידה משער המוגרבים מכיוון הר הבית לרחבת הכותל לאחר שתפסו את המחבל, צילום: דוברות המשטרה
מקום אזור הפיגוע בעיר העתיקה, צילום: שימוש לפי סעיף 27א
הסכין שנמצאה בזירה ששימשה את המחבל, צילום: דוברות המשטרה

חובשי של מד"א יהודה זנד וברוך וייסמן סיפרו: "הפצוע הגיע למנהרה סמוך לכותל כשהוא בהכרה עם פצע דקירה בגופו. הוא סיפר לנו שהוא נדקר סמוך לשער השלשלת וברח לכיוון הכותל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

מיקום אזור אירוע הדקירה,
השוטרים הגיבו במהירות ותפסו את המחבל, צילום: דוברות המשטרה

מפשירים את ההקפאה

מדובר בפיגוע הרביעי בבירה בתוך שבועיים וחצי, לאחר הפיגועים בנווה יעקב, בעיר דוד ובשכונת רמות. אמש, ולאחר רצף הפיגועים, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לקבל את דרישתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ולאשר את הקמתם של תשעה ישובים חדשים בהתיישבות הצעירה ביו"ש.

כמו כן, הוחלט בקבינט כי מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר את בנייתן של יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

הקבינט המדיני-ביטחוני (ארכיון), צילום: קובי גדעון/לע"מ

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיבלה שורת החלטות נוספות במסגרת המאבק הנחוש בטרור, לרבות תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור. רה"מ נתניהו הדגיש שכוחות הביטחון יפעלו באופן ממוקד נגד מחוללי הטרור ולא תהיה ענישה קולקטיבית.

בן גביר דרש בישיבת הממשלה לאחר הפיגוע בנווה יעקב, להכשיר מיידית ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים. בעקבות דרישתו, דן היום הקבינט בעניין והחליט על אישור היישובים. בין היישובים שאושרו: אביגיל, עשהאל, שחרית, גבעת ארנון, גבעת הראל וגבעת הרא"ה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה, ושדה בועז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר