"תמיד היה עם אנרגיות חיוביות": סמ"ר עידו ברוך בן ה-21 מגדרה הוא ההרוג בפיגוע הירי הקטלני בשומרון

החייל נורה על ידי שני מחבלים שירו לעבר עמדת האבטחה ביישוב שבי שומרון • בצה"ל יוצאים נגד גורמים שהפיצו את שמו לפני שהותר: "לא אחראי ולא חוקי"

סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל על רקע זירת הפיגוע בשבי שומרון, צילום: אי.פי, דובר צה"ל

הותר לפרסום: לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך ז"ל בן ה-21 מגדרה הוא הלוחם שנהרג היום (שלישי) בפיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומרון, במהלכו שני מחבלים ירו מרכב לעבר לוחמי צה"ל, הותיר אחריו זוג הורים ושתי אחיות. מחר בשעה 14:00 יובא למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בגדרה. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: ״משתתף באבל הכבד של משפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, שנפל בפיגוע קשה סמוך ליישוב שבי שומרון. נמשיך להיאבק בטרור ללא פשרות. מחזק את כוחות הביטחון וסומך עליהם ומייחל לימים שקטים יותר.״

ראש הממשלה יאיר לפיד הוסיף: "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. בצער וכאב קיבלתי את ההודעה על מותו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל בעת מילוי תפקידו, בפיגוע ירי שבוצע בידי מחבל נתעב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים חמים למשפחתו וחבריו לחטיבה. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים. יהי זכרו ברוך".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "‏קיבלתי בצער גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל, לוחם סיירת גבעתי, שנהרג בפיגוע ירי בשומרון.
כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל שהיה מעורב בתיכנון ובביצוע הפיגוע, ויניחו עליו את ידם. אנו נחושים להמשיך להכות בטרור בכל מקום ובכל זמן.
אני משתתף באבלה הכבד של משפחת ברוך".

גם יו"ר האופוזיציה נתניהו התייחס: "תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל שנפל היום בפיגוע סמוך לשבי שומרון. יהי זכרו ברוך".

 

ראש מועצת שומרון בזירת הפיגוע, צילום: עדו זאבי

ראש מועצה מקומית גדרה, יואל גמליאל ספד ברשתות החברתיות: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל היום בפיגוע ירי מתועב ליד שבי שומרון. סמ"ר עידו ברוך, ילד בכור להורים איתן ועינב, אח לשתי אחיות - יעל ונעמה. למד בתיכון דרכא בגין בגדרה, עידו היה ילד שכולו לב ונשמה שתמיד היה ראשון לסייע לכל אחת ואחד, היה פעיל בתנועת הצופים ועשה שנת שירות, תמיד היה עם אנרגיות חיוביות, ילד עם חן וחיוך שכבש את כולם. הלב כואב ובוכה, משפחת גדרה כולה מחבקת את המשפחה. אנחנו ברגע קשה זה, מחזקים את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור הארור".

טלי, חברתה של אימו של עידו, כתבה עליו: ״לא מאמינה שצריך לכתוב עליך בלשון עבר. ילד קסם מלא אהבה ערכים ונתינה. שולחת תנחומים ומלא כוחות. גידלת בחור מושלם מלא ערכים ונתינה. זכיתי להכיר ולראות את האור בעיניים שהיה לו. את הנשמה הענקית שלו. זכיתי לעבוד לצידו בכמה אירועים ולראות איך שימח ילדים. אי אפשר לעצור את הדמעות ולתאר את הכאב״.

מוקדם יותר, בבית הספר בו עובדת אמו, עינב, נשלחה הודעה להורים. "אבל כבד נפל היום על 'משפחת בית ספר גדרות'. בצער רב קיבלנו את הבשורה המרה על מותו של עידו ברוך, בנה של המורה ורכזת מתמטיקה שלנו עינב ברוך. עידו נהרג היום במהלך התקלות במסגרת שירותו הצבאי. אין מילים לתאר את הכאב. אנו שולחים תנחומים וחיבוק גדול למשפחת ברוך", כתבה מנהלת בית הספר.

לאחר מותו, משפחתו של החייל בחרה לתרום קרניות ובמרכז רפואי מאיר, שם פונה לאחר האירוע במצב אנוש, יושתלו הקרניות בימים הקרובים.

שמו הופץ ברשתות החברתיות ואפילו אצל נבחרי ציבור, דבר שהצליח להרגיז גורמים בצה"ל, דובר צה"ל שחרר הודעה שיוצאת נגד התופעה: "דובר צה״ל מבהיר כי שמו ותמונתו של הלוחם שנהרג בשומרון עדיין אינם מותרים לפרסום. הפצת שמו, פרטיו, יחידת ותמונתו היא מעשה לא אחראי, לא מכבד ובניגוד לחוק. אנא חכו להודעה רשמית של דובר צה"ל".

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר אטינגר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר