בירושלים מעריכים: ביידן יכריז על פורום ביטחוני בהשתתפות ישראל וסעודיה

המהלך יוצג בביקור של הנשיא בישראל • מדינות נוספות שיצטרפו להסדר: בחריין, איחוד האמירויות, סודן, מצרים וירדן • המטרה: התמודדות עם איום הגרעין האיראני • שר הביטחון גנץ מנסה לקדם את היוזמה בחצי השנה האחרונה

בנט וביידן. לקראת הסכם היסטורי?

בישראל מעריכים כי במהלך ביקורו המתוכנן בחודש הבא של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הוא יכריז על כינון פורום או הסדר ביטחוני שבו תהיינה חברות ישראל, סעודיה, מדינות הסכמי אברהם, מצרים וירדן. מדובר במהלך שנועד בעיקר להתמודד עם האיום האיראני ההולך וגובר באזור כולו - ובין היתר בשל חתירתה של איראן לגרעין ותוקפנותה המתבטאת גם בשיגור כלי טיס בלתי מאוישים במרחב. 

גורמים הבקיאים בפרטים ציינו כי עדיין לא מדובר בהסכם נורמליזציה עם סעודיה, אך מדובר על שיתופי פעולה ביטחוניים בין המדינות. נציין כי זו יוזמה שמנסה שר הביטחון גנץ לקדם כבר חצי שנה, והנושא עלה גם בפגישתו עם שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, בחודש שעבר.

גנץ התייחס אתמול לנושא בנאומו בפרס ביטחון ישראל כשאמר: "השותפות והקשר העמוק עם שותפינו ובעלי בריתנו האמריקאים, כמו גם היחסים שאנו בונים ומשדרגים בשנים האחרונות עם מדינות האזור, גם הם מרכיב חיוני בעליונות של ישראל במרחב. גם בימים אלה אנו מוסיפים לפעול בכדי להרחיב את היחסים האלו, לחזק ולהעמיק את השלום עם מצרים, ירדן ומדינות הסכמי אברהם, לבנות שותפות בכלכלה, בסביבה וגם בביטחון".

שר הביטחון בני גנץ, צילום: אורן בן חקון

עוד הוסיף גנץ: "מכיוון שאיראן דוחה את הניסיונות להגיע עמה להסכם גרעין וממשיכה בפעולות התרסה, יש צורף לא רק בשיתופי פעולה, אלא בבניין כוח משותף אזורי בהובלה אמריקאית, שיעצים כל אחת מהשותפות בו. על כך אנו עמלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר