11 שב"חים נעצרו באזור ירושלים, שניים מהם חשודים במעורבות בדריסה בנהריה

לאחר מעצרו של החשוד בדריסה, המשטרה עצרה בתום סריקות נרחבות בכביש 1 חשודים נוספים במעורבות באירוע • מצוד מתקיים אחר שני חשודים נוספים לפחות • בשל הסריקות: עומסי תנועה באזור

מעצר השב"חים, צילום: דוברות המשטרה

אחד עשר שוהים בלתי חוקיים תושבי השטחים נעצרו הערב (שלישי) סמוך למחלף חמד, שניים מהם חשודים במעורבות באירוע דריסת השוטר ומתנדב המשטרה הבוקר בנהריה. החשודים שנתפסו יובאו מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה. בנוסף, המשטרה מנהלת מצוד אחר שני חשודים נוספים לפחות. בתוך כך, עומסי תנועה נרדשו בכביש 1 בשל סריקות המשטרה באזור. 

בעקבות מעצר החשודים באירוע הדריסה: פקקי ענק בכביש 1 // צילום: עמר אסדי בטלגרם

מוקדם יותר נעצר חשוד בדריסת המתנדב, והוא יובא בשעות הקרובות לדיון בבית המשפט להארכת מעצרו. הוא הכחיש בחקירתו כי היו עימו אנשים נוספים ברכב, וטען כי היה לבדו. בתוך כך, נשלל החשד לרצח על רקע לאומני.

נהריה: שוטר ומתנדב שעמדו במחסום נדרסו, אחד מהם במצב אנוש // צילום: דוברות המשטרה

בשעות האחרונות פעלו כוחות משטרה גדולים, בהם שוטרי מחוז ירושלים, שוטרי אגף התנועה ושוטרי משמר הגבול בסיוע מסוק היחידה האווירית של המשטרה באזור כביש 1 לכיוון ירושלים וצירים נוספים, בסריקות אחר החשודים שנעצרו. 

זירת האירוע שבו נדרסו השוטר ומתנדב בנהריה, מישל דוט קום

מהחקירה עלה כי ככל הנראה השוטרים הוזעקו לאתר בעקבות עבודות בניה שבוצעו בזמן החג, לצד החשד כי באתר עובדים שב"חים. ויכוח פרץ בין החשוד לבין האדם שנדרס, ובשלב מסוים נכנס החשוד לרכב, דהר לעבר השוטרים ודרס אותם, בעת שנמלט מזירת האירוע, כאשר שכבו פצועים על הקרקע.

מפכ"ל המשטרה הגיב לאירוע ואמר: "אירוע שמתחיל כאירוע שיטור קלאסי ומסתיים בכך שמתנדב מאבד את חייו ושוטר נפצע באורח בינוני, ממחיש לנו עד כמה עבודתם של השוטרים והמתנדבים עלולה להפוך בין רגע משגרה לחירום, מעוד אירוע במשמרת - לאירוע של סכנת חיים, פציעה ואף אובדן. זו עליית מדרגה מסוכנת בחוסר שיתוף הפעולה ובאלימות אליהם חשופים לא פעם השוטרים במהלך עבודתם, והיא מהווה תמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו. לאחר האירוע אותו אנו מתחקרים, ניהלנו מצוד מהיר שהביא למעצר מספר חשודים, ואנו נעשה כל שביכולתנו, יחד עם כל רשויות האכיפה, בכדי למצות את הדין עם החשוד הפוגע שנימלט ונעצר".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב לתקרית, ואמר על מותו של סג'ייר כי "הלב נשבר". הוא הוסיף כי "לא ננוח עד שנתפוס את המפגעים כולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר