חשד להסתה: הפרופ' שהכחישה את הטבח עוכבה לחקירה

חקירתה של נדירה שלהוב-קיבורקיאן מגיעה בעקבות האשמותיה שישראל מבצעת רצח עם • בנוסף, הטילה ספק במעשי האונס שביצע חמאס במהלך שבעה באוקטובר • עורך דינה: "מעצרה הוא עוד פרק בסדרת ההטרדות וההסתה נגדה"

פרופ' נדירה שילהוב - קוברקיאן. צילום: מתוך הפודקאסט Makdisi Street

המשטרה עיכבה לחקירה היום (חמישי), את נדירה שלהוב-קיבורקיאן, פרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים, בחשד להסתה. זאת לאחר שהכחישה את טבח חמאס בשבעה באוקטובר.

המשטרה הגיעה לביתה של הפרופסור בעקבות אמירותיה, שבמסגרתן האשימה את ישראל ברצח עם והטילה ספק בפגיעות המיניות שביצעו מחבלי חמאס בשבעה באוקטובר. מביתה נלקחו מחשבה האישי ותמונות של המשורר הפלשתיני מחמוד דרוויש. היא הועברה להמשך חקירה בתחנת המשטרה במבשרת ציון.

גל מחאה בקמפוס בעקבות המהלך של האוניברסיטה העברית (ארכיון)

עו״ד עלא מחאג׳נה, המייצג אותה, אמר: "מעצרה של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן הוא עוד פרק בסדרת ההטרדות וההסתה נגדה, שכללו בין היתר מספר רב של איומים ברצח ואלימות נגדה, עיכוב בנמל התעופה בעת חזרתה לארץ מסדרת הרצאות באנגליה והחלטה של האוניברסיטה העברית על השעיה זמנית מהוראה שבוטלה לאחר מכן".

לדבריהם של עו"ד עלא מחאג׳נה וחסן ג׳בארין, מנכ״ל ארגון עדאלה, מדובר במעצר בלתי חוקי שמטרתו להפחיד את הקולות הביקורתיים באקדמיה. "צריך לבדוק כיצד הוצא צו מעצר כזה ומי נתן את האישור להוצאתו. לנו ברור כי מאחורי המדיניות של המשטרה עומד שר גזען ומסית, והשאלה היותר חשובה היא אם פרקליט המדינה נתן את אישורו לחקירה ומעצר מהסוג זה", אמרו.

הפגנה בקריאה לפיטוריה של פרופ׳ נדירה שילהוב-קיבורקיאן, צילום: אורן בן חקון

תזכורת: לאחר ההכחשות והאשמות של שלהוב-קיבורקיאן, המליץ ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום לפתוח נגדה בחקירה פלילית. 

כאמור, הפרופסור האשימה את ישראל ברצח עם ולאחר מכן הושעתה מעבודתה. לאחר שהוחזרה, מאות סטודנטים מהאוניברסיטה העברית מחו כנגד ההחלטה וקראו לפיטוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר