ניצול מהנובה הגיע לתמוך במשפחות החטופים ונעצר - ביהמ"ש הורה לשחררו

לטענת המשטרה, החשוד איים, קילל והלם בשוטרים • עורך דינו: "כל פעם אני נדהם מחדש מהיכולת של חבריי לעוות את החוק הפלילי" • השופט קיבל את דברי הסנגור • לאחר ששוחרר, המשטרה הגישה ערר

"הגיע לתמוך במשפחות החטופים". צילומי קליפ במתחם נובה. צילום: שני רייך

משטרת מחוז תל אביב עצרה אמש (שבת) במהלך הפגנת החטופים את תושב אילת (31), שנפגע מירי במהלך מסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בגין התנהגות פרועה במקום ציבורי, איומים, תקיפת שוטר והפרת הוראה חוקית, אולם בית המשפט הורה לשחררו בערבות של 500 שקלים.

לטענת המשטרה, החשוד וחברו הונחו על ידי שוטרים ללכת באותו כיוון שכל יתר ההמון היה בו, אך החשוד וחבריו החלו להתנגד והוא הלך נגד הזרם. עוד טענו במשטרה כי הוא וחבריו החלו להלום בשוטרים, החשוד נמלט ונעצר תוך זמן קצר ולאחר מכן קילל ואיים על השוטרים: "אני אדקור אותך", "אני אשחט אותך", כך לכל שוטר עד שהגיע לתחנה.

הלך נגד הזרם. הפגנת משפחות החטופים מול הקריה בתל אביב (ארכיון), צילום: אי.פי

היום הובא החשוד לבית המשפט, שם טען בא כוחו עו"ד יוסי סקה מהסנגוריה הציבורית כי מרשו לא חסם דרך ציבורית, לא חנק שוטר מאחור וגם לא נתלה עליו וביקש מבית המשפט לשחרר אותו. "כל פעם אני נדהם מחדש מהיכולת של חבריי לעוות את החוק הפלילי בטח בתיקים מהסוג הזה, זה תיק שלא מצדיק מעצר ולא הצדיק ואת הפינוי של לילה בתחנה", אמר עו"ד סקה.

השופט בנימין הירשל דורון שקיבל את דברי הסנגור, שיחרר בערבות את החשוד וציין כי אינו סבור כי קיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות, מאחר ומדובר באמירות שנאמרו על ידי מי שככל הנראה צרך אלכוהול, וזהו המימד הנכון שלהם וספק אם קיימת עילת מעצר בעניינו של החשוד. "החשוד התבקש, מטעמים שאינם ברורים על פי דוח הפעולה, לעזוב את המקום, סירב והלך לכיוון ההפוך יחד עם קבוצה של מעורבים נוספים שלא נעצרו", כתב השופט בהחלטתו.

"מדגים את היד הקלה של משטרת ישראל". ניידת משטרה (ארכיון), צילום: דוברות המשטרה

המשטרה ביקשה לעכב את ביצוע החלטת השיחרור לשם הגשת ערר, אולם השופט דחה את בקשתם, החשוד שוחרר וכעת המשטרה החליטה להגיש ערר בעודו משוחרר.

עו"ד יוסי סקה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את המפגין שנעצר בהפגנה למען החטופים: "מדובר בצעיר שנפצע מירי ברגלו בטבח בפסטיבל נובה והגיע אתמול לתמוך במשפחות החטופים. לצערנו הרב, המשטרה למרות מצבו החליטה לעצור אותו בגין חשד לביצוע עבירות הפרעה לשוטר ולסדר הציבורי. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה וקבע שיש לשחרר את הצעיר. המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו בית המשפט סירב וקבע שאין עילת מעצר. אך למרות זאת המשטרה הגדילה לעשות והגישה ערר על שחרורו. מקרה זה כמו מקרים נוספים מדגים את היד הקלה של משטרת ישראל בכל הקשור למדיניות המעצרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר