בכירים במשטרה נגד השר בר-לב: "לחץ על ועדת חקירה במקום לתמוך בשוטרים"

אישים בולטים בארגון תוקפים את בר לב על החלטתו לקיים תחקיר לאירוע במהלכו התעמתו השוטרים עם באי הלוויה • על התנהלות השוטרים נאמר "פעלו וביצעו מעצרים במטרה לאפשר את קיום הלוויה" • בר-לב: "יש להפיק לקחים מהאירוע"

עימותים בהלוויית העיתונאית הפלשתינית

משהו לא טוב קורה ביומיים האחרונים בין השר לביטחון פנים עמר בר-לב לבכירי המשטרה. אחרי שביום שישי המשטרה גיבתה את השוטרים שאבטחו את ההלוויה על אף שהתעמתו במהלכה עם המשתתפים, היום (שבת) נשמעים במשטרה קולות התוקפים את השר הממונה בעקבות כוונתו לקיים תחקיר לאירוע.

אותם בכירים במשטרה ששוחחו עם "ישראל היום", טוענים כי השר בר-לב הודיע למפכ"ל שיש צורך להקים צוות שיבדוק את התנהלות הכוחות באירוע: "שוטרים ספגו אבנים מקלות וקרשים, יש המון צילומים שעוד לא הוצאנו, יוגשו כתבי אישום נגד מפרי סדר, ובמקום שהשר יפרסם הודעת תמיכה בשוטרים, בסוף אנחנו צריכים לקום מחר בבוקר עם עוד ועדת בדיקה".

עימותים בין כוחות המשטרה למשתתפים בהלוויית העיתונאית הפלשתינית שירין אבו עאקלה, בירושלים, צילום: רויטרס

לטענתם, לא היה פגם בהתנהלות המשטרה שניסתה לאפשר את קיום האירוע כהלכתו: "המשטרה נערכה מראש ופעלה לאורך היום כדי שמסע הלוויה הטעון לעבור כסדרו. התמודדנו נגד קבוצת מתפרעים שניסו לשבש את האירוע, בניגוד לכל סיכום עם המשפחה"

"קבוצת המתפרעים התכנסה ברחבת בית החולים, בטרם החל מסע הלוויה, קראה קריאות הסתה והשליכה אבנים וחפצים. המתפרעים גם גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה".

בהודעה שהוציאה דוברות המשטרה, ניתן להבחין בניסוח הזהיר שנועד להסתיר את חילוקי הדעות בסוגיה. נאמר בה כי: "ללוויה הגיעו מאות מתפרעים שנערכו לחבל במהלך הטקס ולפגוע בשוטרים. כבכל אירוע מבצעי, ובוודאי אירוע שבו שוטרים היו חשופים לאלימות מצד פורעים ונאלצו להשתמש בכוח, משטרת ישראל תתחקר גם את מהלך ההלוויה.

"משטרת ישראל מגבה את שוטריה, אולם כארגון לומד ומקצועי, תפעל להפקת לקחים מהאירוע. על כן, הנחה המפכ"ל בתאום עם השר לביטחון פנים, על קיום תחקיר לאירוע".

מטעמו של השר בר-לב פורסמה הודעה מפורטת בה צוין מי הקצינה שתעמוד בראש הצוות שיתחקר את האירוע: "למרבה הצער, במהלך ההלוויה התפתחו מצד המשתתפים בה אירועים אלימים קשים שדרדרו את המצב בשטח.

"בראש צוות הבדיקה שמינינו, בתאום עם מפכ"ל המשטרה, תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי - מפקדת עתירת ניסיון שמכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה. הם יערכו ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש בהלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. שיוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן גם לי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר