כיצד בוחרים קבלן אינסטלציה?

בכל הנוגע לענף תשתיות המים והביוב, ישנם 2 בעלי מקצועות עיקריים: אינסטלטור וקבלן אינסטלציה

freepik

בשיתוף חברת ישראל ידין – פתרונות אינסטלציה

בעוד שהראשון אמון על הצנרת המותקנת אצלנו בקירות הבית ועל פתיחתם של סתימות, הרי שהשני עוסק ב’צנרת’ או יש לומר בתשתיות הטמונות במעמקי האדמה.

החל מחיבורם של מבנים חדשים אל התשתיות הציבוריות, דרך איתורן והחלפתן של תשתיות מים תקולות ועד לבדיקות שגרתיות כגון חיטוי מאגרי מים ובדיקות מז”ח; לשירותיו של קבלן המתמחה בענף התשתיות, פנים רבות וכובעים רבים המותאמים לכל פרויקט ופרויקט.

מי מוסמך לתחום?

כל קבלן אינסטלציה מוכרח להירשם ככזה בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון.

בחיפושכם אחר בעל מקצוע מהימן, הרי שנהוג וחשוב לבקש את מספרו, ולבחון באם הוא אכן רשום אצל רשם הקבלנים. מנוע החיפוש החופשי של משרד הבינוי והשיכון, מאפשר לאתר את בעל המקצוע על-בסיס שם, יישוב, ענף, סיווג וכן מספרו.

דעו והישמרו: על-פי חוק, במדינת ישראל כל אדם שהוסמך ועוסק בעבודות הנדסיות או בנאיות, מוכרח להירשם בפנקס. אצל קבלן המופיע בפנקס ובצדו מופיעה הערה ‘מוקפא’, הרי שהוא איננו רשאי לבצע את עבודתו מסיבות ונסיבות שונות.

התאמה לסוג הפרויקט

חברות קבלנות אינסטלציה עוסקות במגוון רחב של פרויקטים שונים, חלקם בעלי אופי הנדסי מובהק, וחלקם נועדו לשם ביקורת שנתית הנדרשת מטעם משרד הבריאות.

כך לשם הדוגמה, בחיפושכם אחר בעל מקצוע לחיטוי מאגרי מים בבניין, הרי שחלק מקבלני האינסטלציה עוסקים בתחום, וחלקם לא. מדובר בהסמכה הניתנת מטעם משרד הבריאות, וניתן לדרוש את הצגתו אל הרישיון.

לעומת זאת, כל קבלני האינסטלציה מוסמכים בביצוע בדיקת התשתיות למבנים חדשים, ובמתן האישור הנדרש לצורך הגשת בקשה לטופס 4 (מסמך המכשיר את המבנה כראוי למגורים).

ישנן חברות קבלנות אינסטלציה המתמחות בפרויקטים הנדסיים מורכבים יותר, דוגמת איתור תשתיות תקולות המצריך היעזרות בטכנולוגיות מתקדמות וכן החלפת תשתיות המצריכות את שינועו של ציוד הנדסי כבד, חלקי חילוף והון אנושי בעל ההסמכה והניסיון הנדרשים.

בחיפושכם אחר בעל מקצוע רלוונטי, מומלץ למקד את החיפוש על בסיס סוג השירות הנדרש. רשת האינטרנט יכולה לספק מענה מהיר בדמות מגוון נותני שירות העונים במדויק על הצורך.

המלצות ופרויקטים לדוגמה

בדומה לנותני שירות רבים אחרים, גם בחיפושנו אחר קבלן אינסטלציה, הרי שחשוב לבחון היטב את טיב עבודתו ורשמיהם של לקוחות קודמים.

די ברישום שמו של בית העסק, כדי לבחון אלו תוצאות נוספות עולות במרשתת. האם ישנן ביקורות חיוביות בכרטיס העסקי של גוגל? האם ישנם אי אלו פסקי דין או סכסוכים שהתגלעו בין החברה לבין לקוחות קודמים? והאם ישנם פרויקטים אותם החברה מדגימה באתרה?

בדיקה מהירה אודות איש המקצוע אותו מצאתם, יכולה לסייע רבות בבחירה ולהבטיח את שביעות רצונכם המלאה מן השירות.

נכתב בשיתוף עם חברת ישראל ידין – פתרונות אינסטלציה

בשיתוף חברת ישראל ידין – פתרונות אינסטלציה

כדאי להכיר