תמונה באדיבות VISTACREATE

כדאיות חימום מים בגז מול חשמל.

לא פעם שואלים מה יותר כדאי, לחמם מים בעזרת דוד חשמלי או לחמם מים בעזרת מחמם מים בגז?

בשיתוף electrogas

כמובן שזה תלוי מאוד בדרישות של כל אחד ואחד, שונה המצב בדירות ובתים בהם קיים דוד שמש וחשמל ובדירות שבהן קיים רק דוד חשמלי. רב השנה אנו מבורכים בשמש אבל רק בימי החורף, עולה הצורך בחימום המים למקלחת חמה בין אם בגז ובין אם בחשמל.

באתרים רבים ברשת תוכלו למצוא חישובים של צריכת אנרגיה ומחיר של האנרגיה הזאת בחימום המים בעזרת חשמל ובעזרת הגז ומחישובים אלו עולה שאם בודקים את הדבר אחד לאחד, לדוגמא חימום של כחצי שעה בכל אפשרות, העלות של חשמל אף נמוכה מזאת של גז, אבל, וכאן האבל הגדול, במרבית המקרים משך החימום מים בגז קצר יותר מדוד חשמלי ומכאן ההבדלים המהותיים שעליהם נדבר בכתבה.

היתרון הבולט של חימום מים בגז – מים חמים ללא הגבלה 24/7 בכל עת.

הדבר החשוב והבולט בחימום מים בגז הוא המים החמים בכל עת שנרצה ורק לאותו פרק זמן של המקלחת. אין צורך לחמם דוד מים שלם עבור מקלחת של 10 דקות. הגז נדלק ומחמם את המים רק כאשר אנו מתחילים להשתמש במים חמים ואם המים לא חמים מספיק. כך אנו יכולים ליהנות ממים חמים בכל שעה ללא המתנה מיותרת.

היתרון הנוסף הוא מרבית מחממי המים בגז יודעים לעבוד בתיאום עם דוד שמש.

בטח כל אחד שואל את עצמו, מה קורה כאשר המים כבר חמים. ובכן התשובה היא פשוטה – מחמם מים בגז מתחיל לעבוד רק כאשר מזהה שהמים לא חמים מספיק ורק אז נכנס לפעולה. מחממי המים המתקדמים יותר יודעים לעבוד בתיאום עם דוד שמש ויכולים להספיק לשימוש 2, 3 ויותר מקלחות בו זמנית.

נוחות הוא שם המשחק.

חוץ מיתרונות הללו לא מעט משתמשים במחממי מים בגז יעידו שהנוחות היא היתרון החשוב מבחינתם, חיסכון בזמן יקר, לא שוכחים לכבות את הדוד, לא צריך לחשוב לפני ולהיערך למקלחת, פשוט נכנסים, פותחים מים חמים ומתקלחים.

האומנם זה יקר, אבל לא בהכרח

עלות רכישה וההתקנה של מחמם בגז יכולה להגיע לאלפי שקלים אך משתלמת בטווח הרחוק.

כמה מחמם מים בגז יכול לעלות?

מחיר של מחמם מים בגז יפני יכול לנוע בין כ- 3,500₪ לבין כ 5,000₪.
מחיר של מחממי מים אחרים יכולים לנוע בין כ- 2,450 לבין 3,000 ₪ כאשר המחיר תלוי במספר גורמים:

ההספק של מחמם  – קיימים מחממי מים בהספקים שונים, וההספק הדרוש לכם תלוי בכמה מים חמים תצטרכו בו זמנית, האם למקלחת אחת או שתיים?
ההספק שתצטרכו מושפע בין היתר מהשאלה – בכמה נקודות מים חמים / מקלחות אתם משתמשים במקביל? ככל שההספק הנדרש גבוה יותר כך ספיקת המים במחמם תהיה גבוהה בהתאם (ליטר בדקה) וכן גם המחיר.

היצרן – בשוק של מחממים קיים מגוון די רחב של היצרנים, ישנם יצרנים יותר מוכרים וותיקים וישנם פחות מוכרים, המחממים היפנים האיכותיים בישראל בעיקר הם רינאי, פלומה ולאחרונה גם נוריץ שהפתיעה בגדול. כדאי לדעת שמחממי מים בגז תוצרת יפן יקרים יותר, אך לא סתם, הם יותר אמינים עם פחות תקלות ולרוב עם חלקי חילוף במחירים ידידותיים ושירותים נגישים מאשר מחממי מים מתוצרת סין למשל.

מפרט טכני – גורם נוסף הוא כמובן המפרט הטכני.  המפרט הטכני של מחמם מים בגז יפני, מאופיין בחומרים היותר מתקדמים והאיכותיים, עם פחות תקלות בעתיד ועל כן מחירו של מחמם מעט יקר יותר, אך בטווח הארוך חוסך בעלויות התפעול ומשתלם הרבה יותר (לדוגמא בין מחמם מים בגז תוצרת יפנית אל מול תוצרת סין).

חוץ מעלות המחמם נצטרך לשל לטכנאי גז גם על התקנת המכשיר שרכשנו, ההתקנה המוגדרת בסיסית יכולה לעלות לכם מאות שקלים, כיום 900 ₪ לערך.

אז עכשיו אחרי שדיברנו על היתרונות והחסרונות של שימוש במחממי מים בגז מול דוד חשמלי, כל אחד מוזמן לבחור מה שיותר מתאים להעדפות שלו.

בשיתוף electrogas