ראיון על גינון, שנת שמיטה ומה שבניהם.

תפסנו את קובי בלישה, הבעלים של שמיים וארץ, שסיפר לנו איך זה להיות גנן, למה הוא התאהב בתחום מלכתחילה ואיך אפשר להפוך כל גינה לפיסת גן עדן פרטית

קובי בלישה

בשיתוף שמיים וארץ

איך הגעת לתחום הגינון?

  • כשהייתי קטן, אני זוכר תמיד הייתי חושב שצמחים ופרחים זה עולם מופלא, הייתי רואה בעציצים כמו חיות מחמד והייתי מהופנט מאיך שהם גדלים וצומחים כל השקייה מחדש.

קיבלתי מתנה בתור ילד, עציץ גרניום קטן והייתי מטפל בו, מטפח אותו, משקה אותו, רואה איך הוא מוציא פרחים וגדל לאט. התאהבתי בקסם הזה ומעבר לזה גם בחיי כבוגר יש לי תשוקה ליצירה ואומנות.

 מה הדבר שאתה הכי אוהב בפרויקטים שלך ובלקוחות?

  • קודם כל אני חושב שלראות את תהליך היצירה זה דבר מאוד מספק. איך כל יום משהו חדש צומח ואיך לאט לאט המקום מתמלא בצמחים ופרחים והופך לשמח יותר.

            אני אוהב לראות איך עושים מהפך לגינה, איך מגינה מוזנחת פתאום נהיה גן יפייפה.

מעבר לזה האינטראקציה עם הלקוחות היא אהובה עליי.  הרגע הזה שאתה גורם לחיוך בלב של הלקוח וגם קצת בלב שלך כשאתה מסיים פרויקט ואתה רואה איך הם מסתכלים על הגינה החדשה ויודע שקלעת לטעם שלהם ושהם מרוצים. הרי בסופו של דבר אתה מייצר להם פינה קסומה שהיא רק שלהם, מרחב משפחתי שהם הולכים לחוות שם חוויות משותפות, ואם אתה יודע שאתה יכול לתרום את החלק שלך לדבר הזה, זה מאוד ממלא.

מה הייחודיות של שמיים וארץ על פני המתחרים?

  • תנליך העבודה אצלנו הוא ייחודי מפני שמהתחלה אנחנו מתאימים תקציב לכל לקוח על פי רצונו, ואנחנו גם תמיד עומדים בו. 

יש הקשבה מלאה לצרכי הלקוח ומה הוא רוצה מהגינה, אנחנו נותנים תשומת לב לכל דבר קטן בגינה, אם זה להתקין צינור קטן שיעזור בהשקייה. אם זה בצלילים שאנחנו מייצרים בגינה, בעזרת מפלים ומזרקות.

ואני יכול לומר שאנחנו מתייחסים לכך בכובד ראש, ותמיד ניתן גם את הטאץ׳ הנוסף שלנו שזה המעבר.

הטאץ׳ שלנו מתבטא בעיקר בסוג הצמחים שאנחנו שותלים, אם זה צמחים שיש להם ריחות מסוימים, וצבעים כאלה ואחרים, אנחנו חושבים שהחוויה הכוללת היא זאת שנותנת את החותם של הגינה. לפעמים לא מספיק רק לראות בעין שזה יפה, אלא אפילו גם להריח את הגינה זה חלק מהחוויה הכוללת.

אנחנו נעשה את המקסימום כדי שבסופו של דבר מי שיבלה שם, המשפחה, החברים, אורחים, ירגישו שהם נמצאים במקום קסום ונעים.

מה הפרוייקט הכי עוצמתי שהיה לך בתקופה האחרונה ?

  • אם להגיד את האמת, זה מרגיש כאילו אני צריך לבחור אחד מילדיי. אני אוהב את כל הפרויקטים שאני עושה, לא משנה איזה גודל הגינה ואיזה לקוח זה. אפילו הערוגה הכי קטנה שפתאום מקבלת את הזריקת צבע הזאת של פרחים חדשים עושה לי שמח בלב. 

איפה אתה רואה את החברה שלך ב-5 השנים הקרובות?

  • בעוד 5 שנים, אני רואה את החברה מתפתחת למקומות חדשים, לוקחת פרוייקטים ייחודים ומעניינים. מה שבטוח, אני לעולם לא אוותר על הלקוחות קצה שלי, אלו האנשים שבזכותם אני כאן והם גורמים לי עדיין להתרגש מהעבודה שלי, הם מזרימים לי את האדרנלין ואת הרצון להמשיך ולגדול.

פרויקט מסוים שתרצה להרחיב עליו?

  • כרגע אני עובד עם לא מעט אדריכלים. לא מזמן עשינו פרויקט של גינה קטנה במשרד עורכי דין של דניאל חסון, שבלי קשר אני מעריך אותו כבן אדם ומעריץ אותו עוד מלפני העבודה המשותפת. הפרויקט הזה היה מהרגע להרגע ומדבר כזה, זה הפך להיות אחד הפרויקטים האהובים עליי, ובנוסף הפרויקט הזה ספציפית פתח לי את הדלת להרבה פרויקטים אחרים. 

לאתר שמיים וארץ – –

/https://shamaim-aretz.co.il

בשיתוף שמיים וארץ

כדאי להכיר