הכירו את אשר גרייבר, קריין שדובר 4 שפות, עברית רוסית, חילונית וחרדית – הקול שיקדם את העסק שלכם להצלחה!

אשר גרייבר, בן 26, מבני ברק, הוא טאלנט במגזר החרדי. הוא מגיש תוכניות רדיו וקריין פרסומות. בעצם ההגדרה הנכונה יותר למה שהוא עושה ולמי שהוא בחייו המקצועיים, היא - שחקן קולי, מקדם תוכן ומנחה הופעות. עם קול רדיופוני וכישורי משחק וחקיינות מדהימים, הוא מקדם עסקים לקהלים שונים, ומגשר בין המגזר החילוני לחרדי

אשר גרייבר צילום רדיו "קול חי"

בשיתוף אשר גרייבר

בגיל 17 הוא נסע עם חבר ברכב, ושמע תכנית רדיו שהזמינה מאזינים לבוא ולהשתתף באולפן השידור. בהיסוס רב הוא נרשם והגיע, שם נדבק בחיידק התקשורת. אזר אומץ, ניגש לשדרנים, וביקש לשדר בעצמו.

בהתחלה הסתכלו עליו קצת מוזר, אך עם הזמן ביקשו ממנו לקריין לתשדיר פרסומת, ואף להגיש קטע קצר בתוכנית, וכבר הבחינו בכישרון שלו.

מאז החל לעבוד כמפיק תוכן וככתב שטח מתחיל, ברדיו ‘קול חי’, שם הוא עובד עד היום. בנוסף, דיבב בסיפורי ילדים שונים. היום הוא מגיש תכנית יומית ברדיו זה, ואחראי על קידום תוכניות ותכנים. ומה שהכי מעניין ויפה, זה שהוא חי את אפיקי הדיגיטל, גם החילוני וגם החרדי.

מלבד הקריינות והתוכן, בשנתיים האחרונות גילה שהוא ניחן בכישורי חקיינות, ומאז הוא מככב במערכונים שונים, כמו למשל בגרסה החרדית של ארץ נהדרת של ערוצי הדיגיטל במגזר החרדי.

אפשר לומר שאתה עושה עבודה חשובה בכך שאתה מנגיש פרסומות של חברות גדולות למגזר החרדי, איך זה בעצם עובד?

“זה עובד מצוין. לדוגמא, לפני חודש עבדתי על פרויקט על קמפיין זהירות בדרכים.

אז איך פונים למגזר החרדי ומנחים אותו על זהירות בדרכים, חציית כביש, או חגירת חגורה? אמרתי להם בואו נכניס את נושא תפילת הדרך לתשדיר, זה יתרום לחיבור של הקהל לתשדיר ויגרום לו להקשיב. או למשל, במקום לומר בדרך לבית הספר, בתשדיר למגזר החרדי אגיד בדרך לחיידר או לתלמוד תורה’.

יש פעמים בהם אני מסייע לצוות החברה או למשרד הפרסום בבניית הקמפיין מכל ההיבטים, ויש פעמים שאני לא מתערב ונשאר רק שחקן קולי. אני תמיד מוכן לעזור ברמת הפקת התוכן והתאמתו לקהל במגזר, על סמך הניסיון והידע שלי.”

כולנו יודעים שתשדירי פרסומות ברדיו ובטלוויזיה משפיעים מאוד על הקהל, אבל למה בעצם כל כך חשוב היום לעסק לשלב קריינות לנתב קולי או לצליל המתנה למענה טלפוני?

מבחינת מרכזיה או צליל המתנה, כאשר מתקשרים לכל עסק, ולא משנה באיזה תחום, ושומעים צליל חיוג פשוט זה מראה על רמה מסוימת, פשוטה יותר. מכאן זה משליך פסיכולוגית על המחירים המוצעים באותו עסק ולפעמים גם על רמת השירות. לעומת זאת, כאשר הלקוחות מגיעים לנתב קולי המציג בבירור את שם העסק, את שעות פעילות העסק, ואפילו את המחלקות השונות, זה נותן הרגשה שהגענו לעסק אמין, עסק ברמה גבוהה, ובהמשך גם יצדיק תמחור גבוה יותר עבור שירות  או מוצר.

איך היית מעוניין לפתח את הקריירה מהנקודה שאתה נמצא בה?

“אני מרגיש שאני חי בין שני עולמות. ביומיום אני יושב, נפגש ועובד עם אנשים ששונים ממני ברקע, ובהתייחסות לדת, ואני יודע לדבר את השפה שלהם, ומבין את העולם שלהם. בפועל חילונים לוקחים ממני הרבה טיפים לעבודות. אני חושב שאני מתווך בין העולמות, ועושה שירות חשוב לציבור בכך שאני מנגיש ומחבר בין המגזרים, ובין עולם השיווק החילוני לחרדי. אבל הייתי רוצה גם לספק שירות למגזר החילוני באופן כללי. לא לחרדים בלבד.

לדוגמא, הייתי הפרזנטור של איחוד הצלה, והיום אני הפרזנטור של חברת ‘מלכה השקעות נדל”ן’ שהיא חברה חילונית לגמרי, וזה עובד מצוין.”


האם אתה באמת חושב שכבחור חרדי אתה יכול להתאים כמו קריין חילוני לחברות הפונות למגזר החילוני?

“כן חד וחלק.  קודם כל כבר עשיתי את זה בעבר וזה עבד טוב. אני כקריין מדבב, ושחקן קולי שעוסק בתחום מעל עשור, יודע להיכנס לראש, לאוזניים ולעיניים של הצופה או המאזין, כי בסוף גם אני צורך תוכן מאותם מקורות ששאר האנשים צורכים תוכן, ויודע איזו פרסומת יכולה להיות אפקטיבית יותר, ומה יכול לגרום לי לרצות לקנות, לעומת מה יכול לגרום לי לרצות להעביר ערוץ.

לכן, אני בא ממקום שיכול לעזור לעסקים לשנות ולגרום שזמן המסך שהם נחשפו אליו, יהיו משתלמות עבורם בהרבה. מבחינה פסיכולוגית, תשדיר טוב הוא תשדיר שגורם למאזין לפנות להתרכז בו.

כששומעים מהצד תשדיר ברדיו או בטלוויזיה, גם  אם באותו רגע אתה לא צופה בטלוויזיה, או מאזין לרדיו, תשדיר מוצלח יגרום לך להפסיק את עיסוקייך, ולהגביר ווליום, כדי להבין טוב יותר מה אתה שומע או מה אתה רואה. צריך ליצור עניין ומשם מתחילה ההשפעה הפסיכולוגית.”

ואם אנחנו מדברים על נתבים טלפונים למרכזיות ועסקים, אני באמת מאמין שרושם ראשוני הוא הדבר החשוב ביותר, וזהו כרטיס הביקור של העסק ברמת השמע. אנשים יבינו לאן הם הגיעו,  בהתאם למסרים שתרצו להעביר.

אני יכול להועיל מאוד למערך השיווק המיתוג והפרסום של כל עסק, לא משנה באיזה מגזר הוא פועל, ולאיזה מגזר הוא פונה.

עבור כל בעל עסק שצריך קריינות לרדיו, סרטון תדמית ו/או תשדיר טלוויזיה, אני מתכנן את התשדיר בהתאמה אישית.

יש הרבה מאוד עסקים שפונים לקהל הכללי, אבל רוב העסקים פונים בעיקר לקהל החילוני, ולכל אותם בעלי עסקים,  אני מציע הנגשה של הפרסום למגזר החרדי והדתי.”

עקבו אחריו ברשתות החברתיות – אשר גרייבר אינסטגרםפייסבוק

בשיתוף אשר גרייבר

כדאי להכיר