בשיתוף אונליין שמונליין
אופק לוי, מייסד ומנכ”ל משרד הפרסום הדיגיטלי ”אונליין שמונליין” שמבין לקוחותיו: אמישראגז סולאר, מכבי שירותי בריאות, יונדאי דובאי וניקולודיאון, מסביר את הצמיחה בענף ונותן עצות לבעלי עסקים איך לשמר את ההצלחה הדיגיטלית גם ביום שאחרי הקורונה.
בשנתיים האחרונות אנחנו עדים להתחדשות בסדר גודל מפתיע בעולם הדיגיטל: מותגים רבים עוברים לאונליין, רשתות קמעונאות משיקות אתרי קנייה באנטרנט וגם עסקים קטנים ובינוניים כבר מבינים: בניית אתרים זה מוצר צריכה בסיסי לכל בעל עסק.
אופק לוי, מייסד ומנכ”ל משרד הפרסום הדיגיטלי ‘‘אונליין שמונליין” מתאר את הפריחה בענף:
” באיזשהו מקום , לא נותרה לעסקים האלו ברירה. בעל סופר היה רגיל שהלקוחות הקבועים שלו מגיעים ועומדים בתורים בכל חמישי בערב, ופתאום אין אפשרות לא להגיע לסופר ובטח שלא לעמוד בתורים צפופים – הדרך היחידה לקיים את פעילות של הסופר הזה הוא להשקיע מאמץ מאסיבי בבניית אתרים ובמערכי משלוחים”

אבל לא יכול להיות שרק חוסר הברירה הוביל לצמיחה הזו
” נכון, העסקים שלא הייתה להם יותר מידי ברירה השתלטו על הרשת, מה שגרם למתחרים ולקולגות להבין את הפוטנציאל הטמון בבניית אתרים לעסקים. במובן מסוים, כשהמדינה הפיזית נותרה סגורה ומסוגרת, המדינה הדיגיטלית נפתחה. תוך שלושה חודשים האנטרנט הוצף באתרים חדשים של עסקים שלא היו רגילים להיות אונליין: מטפלים, חנויות בוטיק ותיקות, מוסדות חינוכיים ואפילו יצא לנו להתעסק בבניית אתרים לעורכי דין”.
מה יש למוסדות חינוכיים לחפש בדיגיטל?
”אם נהיה כנים? המון. ממערכות של ניהול ידע עד לחנויות אינטרנטיות , בלוגים אישיים, גלריות ותיקי עבודות ממש ממש הכל אפשר למצוא בדיגיטל ועבור כל בעל עסק. תקופת הקורונה הוכיחה לנו שבניית אתרים היא תהליך שרלוונטי לכולם, והוא אפילו לא כל כך מורכב”.
אוקיי, שכנעת אותי. מה התהליך של בניית אתרים לעסקים?
”בראש ובראשונה צריך להבין את המטרה של האתר – האם הוא יהיה חנות? אולי בכלל דף נחיתה שרק יוביל ליצירת קשר? אחרי שהבנו את המטרה שלשמה התכנסנו , מתחילים בתהליך האיפיון – בו מנתחים את קהל היעד, מבינים את דפוסי הפעולה שלו ועל אילו מטרות האתר צריך לענות”.
נשמע מורכב, מי אחראי לכל התהליך הזה?
”מומחי בניית אתרים בלבד – לכל מי שחדש בעולם הזה של בניית אתרים, ההמלצה החמה שלי היא שלפני שאתם פונים לסוכנות דיגיטל, יש לבחון את תיק העבודות של הסוכנות ולוודא שהם מבינים את הצורך של האתר ואת האיפיון של קהל היעד שלכם, וכמובן שיש להם ידע מספיק נרחב בבניית אתרים בפלטפורמות מגוונות”.
אם כבר דיברנו, על אילו פלטפורמות לבניית אתרים אתה ממליץ?
”זה מאוד מאוד תלוי במטרה ובמורכבות שבניית האתרים שלכם דורשת.
אם אנחנו מדברים על בניית אתרים מורכבים או בניית אתרים מיוחדים הייתי ממליץ לכם ללכת על בניית אתרים בJAVA SCRIPT ,שזה כבר ממש תכנות לכל דבר. לבניית אתרים שהם יותר תיק עבודות או רק תצוגת תכלית של רעיון מסוים היינו ממליצים להשתמש בבניית אתרים בוויקס שהיא פלטפורמה יותר קלה לשימוש. כמובן שיש גם את פתרון הביניים של בניית אתרים בוורדפרס עליו אנחנו ממליצים מאוד, במיוחד לחנויות ואתרים של עסקים קטנים”.
ולסיכום, מה אתה ממליץ לבעלי עסקים בעידן הדיגיטלי של אחרי הקורונה?
”זה נשמע קצת מצחיק אבל לשמור על דופק. הדיגיטל הוא כמו יצור חי , כל הזמן נדרש להזנה. זה אומר להמשיך לייצר תכנים, לעדכן תוספים אם מדובר בבניית אתרים בוורדפרס, לשמור על עיצוב מוקפד שמאפשר השתנות והתאמה לאופנות החדשות, ובעיקר להשקיע בכתיבת תוכן SEO שגם יקדם אתכם בגוגל. אנחנו באונליין שמונליין תמיד אומרים- אם בנית אתר ואף אחד לא נכנסת אליו, האם זה באמת משנה שבנית אתר?
ובעיקר, לא לזנוח את האתר שלכם כשנגמרת הקורונה, הנושא של בניית אתרים בדיגיטל הוא למעשה חינוך שוק, וכיום השוק כבר מחונך לגלוש ולקנות באונליין, גם אם הקורונה תגמר בקרוב (אמן) הציבור עדיין יקנה ויגלוש באנטרנט”.
בשיתוף אונליין שמונליין