נחתם הסכם בין ניקה לבין מולטי סקילס

הסכם זה הינו פריצת דרך משמעותית, הוא מהווה אישור לכך ששנים של עשייה ופיתוח גישות ושיטות עם ילדים, תופסים תהודה רבה ובקרוב אף יתנו את אותותיהם בקרב הרבה אנשי מקצוע והכי חשוב מול אלפי ילדים מכל רחבי הארץ

צילום יח"צ

בשיתוף מולטי סקילס

מחקרים שנעשו במהלך העשור האחרון מראים כי פעילות גופנית מביאה לתרומה משמעותית ביותר לבריאות הילד כאשר הכוונה היא לא רק בריאות במובן הפיזי.
פעילות ספורטיבית בין היתר תורמת לפיתוח כישורים חברתיים, התפתחות שכלית, עליה בביטחון העצמי ומיותר לציין את תרומתה הגדולה לחיזוק מערכת החיסונית, מניעת השמנה ועוד.
ישנה תמונת מצב לא מעודדת בנוגע להרגלי הספורט בקרב ילדים בישראל, נתונים מצביעים על כך שאחד מכל חמישה ילדים אינו עוסק כלל בפעילות גופנית כאשר בקרב אוכלוסיות מוחלשות המצב גרוע הרבה יותר, כאשר 50% מהילדים בישראל אינם עוסקים בספורט במסגרת פורמלית.
מצב זה נובע מכמה סיבות שונות כמו הוא חוסר מימון, מודעות או אמצעים הדרושים לכך”.

NIKA – מנגישים את הספורט לכל ילד וילדה

ניקה הוא פרויקט אימפקט שקם במטרה לשים את עולם הספורט ככלי חינוכי וחברתי במרכז וככזה להשפיע על עשרות אלפי ילדים בישראל בכל שנה ללא תלות של מקום, זמן או מעמד כזה או אחר.
הפרויקט משלב שיטות אימון מתקדמות וחדשניות, תוכן לפיתוח חוסן אישי, העצמה ומסוגלות ויצירת קהילות שההווי שלהם נע סביב הספורט תוך חיבור בין ילדים ברחבי הארץ ושימוש בספורט ככזה שמאפשר כור היתוך.

הפעילות של ניקה פוגשת את הילדים והנוער לאורך כל מעגל החיים בהתפתחות של ילד החל מגיל שנתיים ועד הכנה לצה”ל, הן במסגרות בית ספריות, צהרונים ומסגרות א-פורמליות ומהווה מסגרת חברתית עבור הילדים בהן הילדים נחשפים לפי בחירה לענפים כדוגמת סטריט בול, ריצה, אימון פונקציונלי ועוד. למעשה ניקה מהווה בית לכל ילד שרוצה לעסוק בספורט ברמה המקצועית ביותר, אך לא במסגרת תחרותית.

מייסדי ניקה הם גדי דקל ואביב גווילי הידועים כנושמים וחיים ספורט.
גדי – מאמן מנטלי לספורטאים ומפיק תחומי ספורט
ואביב מוכר לציבור מהשתתפותו בנינג’ה ישראל, קואצ’ר ומאמן כושר.
שניהם אנשים שספורט, חינוך וקהילה, קרובים לליבם, הם התחברו יחד במטרה להנגיש את הספורט כערך בעל חשיבות בקרב ילדים ונוער שאינם עוסקים בספורט תחרותי ומקצועני.

לצד גדי ואביב ישנו צוות שעוסק ימים כלילות לפיתוח הפרוייקט בתחומים השונים.

שגיא מוקי וניקה

אחד מציוני הדרך המשמעותיים הוא חתימה על הסכם שיתוף פעולה בין הג’ודוקא הישראלי, המחזיק בתואר אלוף העולם בג’ודו שגיא מוקי.
במסגרתו הוא ישמש כשגריר כבוד וכפרזנטור של ניקה הפועל לשינוי חברתי באמצעות ספורט בקרב ילדים ובני נוער. שגיא ועימו פרזנטורים נוספים מייצגים מערכת ערכים זהה לזו של ניקה וככאלה ישמשו הפרזנטורים כדמויות מעוררות השראה עבור הילדים והנוער.

אמונה מביאה לידי הגשמה

חי סיני מייסד מולטי סקילס עימו ניקה חתמה על הסכם שיתוף פעולה, הינו מייסד שיטת אימוני ספורט חכמים שתשמש כפילוסופיית האימון של הארגון החל מגילאי 6 ותאפשר ליישם קו מקצועי אחיד.

לאחר החתימה על ההסכם חי סיני תיאר את תפיסת העולם הערכית והמקצועית שמלווה אותו בפוסט בפייסבוק:

“אני מגדיר את עצמי כאדם של חיבורים. אני מאמין בחיבורים עם אנשים  ושחיבורים מזמנים יצירה של מציאות חדשה.
מתוך דבקות ברעיון, כל השיטה שפיתחתי מבוססת על חיבורים!! עד כדי כך… ולמה אני אומר את זה? כי חיבורים לא קורים סתם, לכל דבר, גם אם הוא נראה הכי סתמי בעולם, יש סיבה.

מה שהפגיש אותי עם גדי בתחילה, ולאחריו עם עוד אנשים מדהימים בצוות ההקמה, זו התחושה וההבנה שדברים חייבים להיעשות אחרת. זו האמונה שאין ילד בישראל שהוא עם פחות פוטנציאל מהילד הגרמני, או הספרדי, או האיטלקי. עם זה יצאתי לדרך, הא, ועם ההבנה שאני עוסק בתחום שאני הכי אוהב ורוצה להיות הכי משמעותי שיש!

אז יצאתי למסע, שהתחיל לפני 13 שנה, מסע בו חקרתי, בדקתי, גיליתי גישות ותפיסות שונות, ניסיתי והתנסיתי.
שעות על גבי שעות על גבי שעות של למידה פורמלית, בעיקר א-פורמלית ויצירת אינטגרציות בין מידעים שונים.
אם יש משהו שקשה לי איתו זה שמודל נשאר על המצגת, ושגישה קבורה במאמר!
אם גישה או מודל לא מקבלים ביטוי בפרקטיקה אין להם זכות קיום!
וזה בדיוק מה שעשיתי… בהתחלה לבד, אימנתי… וגיליתי שיש פה משהו – משמעותי!

ואז… לפני שנתיים וחצי, העזתי לספר לעולם מה אני עושה… זה התחיל בהכשרות אנשי מקצוע… היום אני מבין מה שלא הבנתי אז! אני מסוגל ללמד אנשים איך לחשוב! אני משפיע על אנשים והופך אותם לאנשי מקצוע יותר טובים ואנשים טובים יותר. מבחינתי, אין סיפוק גדול מזה, כי פה אני יודע שאני משפיע על מעגלים רחבים.

ואיך אני יודע שאני משפיע? פשוט תשאלו את הוואטסאפ שלי, זה קורה כל יום…

את גדי פגשתי לפני שנתיים, כשהשתחררתי מגבולות הלא נעים ומה יחשבו…סופסוף עמדתי על במה, והרצתי הודות לד”ר שלומית גיא בכנס sportstalk  אודות הפעילויות אותם אני עושה.
כבר אז גדי שותפי סיפר לי על החזון שלו, ומיד נדלק הניצוץ!! איך לא??? זה בדיוק מתחבר לתחום אחר שאני בודק וחוקר תקופה ארוכה המתקשר למבנה הספורט בארץ ושעליו עשיתי עבודת גמר לתואר שני.
מיד אמרתי לגדי, אני איתך!! “זה בול מה שאני חולם לעשות”!

שיטה פורצת דרך בתחום פדגוגיית הספורט
חי פיתח במהלך השנים שיטה אינטגרטיבית שעובדת על פי מערכת מובנית וברורה, למעשה במסגרת השיטה חי מלמד את אנשי המקצוע איך לחשוב בצורה כזו שהם מבינים תהליכים פיזיולוגיים, עקרונות ליישום ובאמצעות כלים אלה לומדים כיצד לייצר אינספור רעיונות, מה שהופך את האימון לגמיש מאוד, תואם מצב ומאפשר אוטונומיה גם לילדים וגם למאמנים.

הדגש באימונים מתבסס על 3 קבוצות מיומנות עיקריות: מיומנויות תנועתיות, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות בינאישיות. תוך שילוב של 3 גישות חדשניות בעולם האימון של המאה ה-21. למעשה, השיטה מהווה בסיס ללמידה של כל ענף ספורטיבי כזה או אחר.

החתימה

השבוע באופן רשמי נחתם ההסכם שיאפשר לשנות את חייהם של אלפי ילדים ברחבי ישראל וליישם גישות אימון חדשניות ומתקדמות, כך שכל ילד במהלך השנים הקרובות יוכל להנות מהן במסגרות השונות.

גדי דקל המנכ”ל וחי סיני מייסד מולטי סקילס מברכים על הסכם שיתוף הפעולה וכעת יוצאים למסע שבו יטמיעו תהליכי אימון שמטרתם לשפר את רווחתם של הילדים ולהשפיע על החברה כחברה בריאה בעלת חוסן.באמצעות הספורט ניתן לשנות עולמות – כל ילד הוא עולם ומלואו

בשיתוף מולטי סקילס

כדאי להכיר