“עו”ד איתי שאנס הצליח להוביל אותי לחסכון מס של מאות אלפי שקלים”

סוד ההצלחה טמון בפרטים הקטנים, ובעולמות הנדל"ן וההון זה נכון שבעתיים. על מנת למנוע עוגמת נפש והפסדים מיותרים יש צורך להיעזר בעורך דין דקדקן ויסודי שמתעמק בכל מילה, כדי להבטיח שהלקוח לא ישלם מעל למה שהוא חייב. זו, בין היתר, ההתמחות של עו"ד איתי שאנס

עו"ד איתי שאנס | צילום: דורון לצטר.

בשיתוף עו"ד איתי שאנס

“איתי שאנס הוא עורך דין המקרקעין הטוב ביותר שפגשתי בחיי. יסודי, אמין, חרוץ, מסביר היטב, נלחם בשבילי על כל נקודה והקדיש את כל כולו לטובתי ולטובת האינטרס שלי”.

את חוות הדעת הזו כתב רועי ארפי, לקוח מרוצה שנעזר בשירותיו של עורך הדין איתי שאנס. זו רק דוגמה אחת מתוך עשרות המלצות נוספות שלא משאירות מקום לספק על הייחודיות של עו”ד שאנס, בעל משרד עורכי דין המתמחה בנדל”ן ובניהול הון משפחתי.

וזה לא מפתיע. עו”ד שאנס סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות יתרה במרכז הבינתחומי בהרצליה, לצד תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון ובניהול סיכונים פיננסיים – גם אותו סיים בהצטיינות, לאחר שזכה בתארי הצטיינות שנה אחר שנה ברציפות.

את דרכו המקצועית החל איתי במשרד עורכי הדין המבורגר עברון ושות’ במחלקת מימון נדל”ן, שם פעל כחלק מצוות מנצח של עורכי דין מהשורה הראשונה, אשר ייצגו בנקים ומוסדות פיננסיים בהעמדת אשראי לפרוייקטי נדל”ן של מאות יחידות דיור, ניהלו סכסוכי נדל”ן מתוקשרים וערכו עסקאות נדל”ן מהגדולות והמפורסמות בישראל.

לאחר מספר שנים, עבר עו”ד שאנס לשמש כיועץ משפטי IN HOUSE של קבוצת נדל”ן ויזמות באזור תל אביב והמרכז ולפני כמה שנים הוא החליט לצאת לדרך עצמאית משלו.

מגיעים אליי לקוחות, הם נשארים חברים”

עורך הדין איתי שאנס בחר לייסד משרד “מקצועי ויעיל” לדבריו, לאחר שצבר ניסיון רב בתפקידיו הקודמים. לקוחותיו מעידים שהוא פותר בעיות בקלות ובביטחון, בלי הרבה רעש, ומחזיר את ההשקעה בו בגדול, כפי שעולה גם מהסיפור הבא.

“את הלקוחה הראשונה שלי לעולם לא אשכח. בחורה בתחילת שנות ה-30 לחייה, שהגיעה למשרדי יחד עם אמה, ובידיה מכתב דרישה מרשות המסים לשלם תוספת משמעותית על מס הרכישה שכבר שילמה הבת עבור נכס שרכשה. הפער בין סכום המס שכבר שולם לבין התוספת שרשות המסים דרשה היה כל כך גדול ולי היה ברור שצריך להיכנס בעובי הקורה כדי להבין את הפער הזה” הוא מסביר.

האם והבת הסכימו לשתף בסיפורן. האמא סייעה כספית לבת לרכוש דירת יוקרה. עבור הבת זו הייתה דירת המגורים הראשונה שרכשה. לאחר החתימה על הסכם הרכישה, המוכרים דיווחו לרשות המסים על העסקה כמכירת קרקע ולא כדירת מגורים, והבת, הרוכשת, דיווחה על העסקה כדירת מגורים ראשונה. רשות המיסים לא קיבלה את הצהרת הבת וטענה שהיא רכשה קרקע ולא דירת מגורים (ולכן גם היא לא זכאית להטבות המס בגין דירה ראשונה).

“כאשר הגיע אליי כל החומר, כולל מסמכי הדיווח של המוכרים ושל הרוכשת, וכמובן הטענות של רשות המסים”, הוא מגלה, “למדתי את התיק על בוריו ברמה העובדתית וברמה המשפטית. שוחחתי עם כל הגורמים שהיו מעורבים בעסקה לפני הרכישה ואחריה, בדקתי והשוויתי תאריכים ואירועים שונים שהתרחשו ושלא התרחשו לפני, אחרי ובמהלך המשא ומתן שהתנהל סביב רכישת הנכס והבנתי שיש פה קייס.”

לאחר חקירה מעמיקה ויסודית, שיחות עם הלקוחה ועם כל הגורמים הרלבנטיים שהיו קשורים לעסקה, עורך-דין איתי שאנס החל לפעול ובסופו של דבר הושגה פשרה והבת לא חויבה בתשלום התוספת.

הוא פשוט ווינר. כשקיבלנו את המכתב הזה הייתי בהלם, ממש דאגתי כי זה לא משהו שדמיינו בכלל שיכול לקרות. הוא חילץ אותי מזה וחסך לי מאות אלפי שקלים שבלעדיו כנראה הייתי משלמת.” מעידה הבת.

ולא רק אותה לקוחה מעידה כך. מבדיקה שערכנו עולה בבירור שלקוחותיו של איתי מעידים פה אחד שהיסודיות והירידה לפרטים הקטנים זו דרך פעולתו הקבועה. ככה הוא מתייחס לכל תיק – גדול עד קטן, באותה קפדנות ואכפתיות.

״מגיעים אליי לקוחות ויוצאים חברים. אני באמת רוצה לפתור ללקוחות שלי בעיות, לחסוך להם כסף ולמנוע מהם כאבי ראש מיותרים״.

עו”ד איתי שאנס | צילום: דורון לצטר.

.

בשנים האחרונות עורך הדין איתי שאנס עזר ללקוחות רבים למכור נכסים, לרכוש את בית חלומותיהם, לבנות פרויקטים, לשפץ נכסים, ליזום ולבצע פרוייקטיי נדל”ן, לערוך הסכמי ממון, צוואות, ייפויי כח מתמשכים ולתכנן את עתיד הונם המשפחתי.

החזון שלו לדבריו הוא לחסוך ללקוחותיו, זמן, כסף וכאבי ראש, במסגרת החוק כמובן. ענף הנדל”ן בארץ עמוס בביורוקרטיה וברגולציה שמולידים לעתים אירועים בלתי צפויים.

“מרבית הלקוחות שמגיעים אליי מופתעים מאורך הרוח הנדרש כדי להשלים עסקה בהצלחה, בוודאי אם יש בה מורכבות כלשהי”. למרות זאת, הוא מאמין שיש מקום לשיפור ושענף הנדל״ן בישראל יפרח וישגשג עוד יותר כאשר יהיה  קל יותר לאנשים לעשות עסקאות. “יש לנו ארץ נפלאה ומיוחדת ואני אוהב אותה בכל לבי. לפעמים דברים לוקחים קצת זמן וכרוכים בבירוקרטיה אז בדלת אמותיי אני משתדל להפוך את החוויה של כל קונה או מוכר להיות קלה ומובנת יותר”.

לא קונים חתול בשק

לאור הניסיון הרב שצבר לאורך השנים בניהול משאים ומתנים מסחריים, כתיבת הסכמים וחוזים של עסקאות נדל”ן מורכבות בהן היו מעורבים בנקים, בעלי הון, משקיעי נדל”ן, ומגוון אנשים מכל קשת החברה, עו”ד איתי שאנס מציין כי בסופו של דבר כולם בני אדם שנוטים לבצע טעויות דומות:

“הרשימה של טעויות שחוזרות על עצמן לצערי לא קצרה. הטעויות הללו בעיקר מתרחשות בניסיון להקטין את העלויות, משיקולי אגו מיותרים או מתוך חוסר ידע מקצועי. חלק מעדיפים שלא לערב כלל עורך דין המתמחה בתחום הנדל”ן, או שמצרפים אותו לתמונה רק לאחר שסוכמו הבנות עקרוניות, ויש מי שמתנהלים באופן אמוציונלי מדי מבלי לחשוב מראש על ההשלכות של המילים או המעשים שלהם, גם בקרב ציבור עורכי הדין אגב. לדאבון לבי, בפועל אני מגלה שהטעויות האלו מובילות לעתים לפיצוץ של עסקאות טובות בגלל אגו או רגש, לנפילה למלכודות מיסוי כואבות והפסדים כספיים לא מבוטלים כי לא נערכו בדיקות מקדימות ראויות לעסקה, לחוסר שיתוף פעולה שמקשה על קידום העסקה או התיק, ואף לביצוע של עסקה באופן חפוז וגילוי הפגמים שבה רק בדיעבד.”

“קח לדוגמא איש עסקים שרכש בית פרטי בשכונת יוקרה בלב גוש דן לפני כעשור אך לא בוצעו בדיקות יסודיות הנוגעות לנכס ולחריגות בנייה, ואני יכול להעיד כי במקומות בהם אני בעיקר פועל, בערים הרצליה, כפר שמריהו, תל אביב, רעננה ורמת השרון, יש מגוון רחב של נכסי נדל”ן שנבנו והשתנו לאורך השנים. אותו לקוח מעוניין היום למכור את הבית ורק כעת הוא גילה בעקבות בדיקות שערכתי כי בנכס קיימות חריגות בניה די משמעותיות, לצד בעיות משפטיות אחרות שאותן הוא גילה רק עכשיו, בדיעבד. מה לומדים מזה? שצריך לנבור בהיסטוריה של כל נכס ולבצע בדיקות מקדימות איכותיות ויסודיות מראש, על מנת לוודא שלא קונים חתול בשק”.

עורך דין אמין ומנוסה

עולמות הנדל”ן וניהול הון ועושר משפחתי הם עולמות מורכבים, דינאמיים וסבוכים גם מבחינה משפטית ולא פחות גם מבחינה אישית. לאחר שיחה עם עו”ד איתי שאנס יצאנו עם התובנה הבאה: חוזה לרכישת נכס, חוזה שכירות, פינוי שוכר, הסכם ממון ועוד דוגמאות רבות – הם הרבה מעבר לנושאים משפטיים בלבד.

לפני ואחרי כל אלו עומדים אנשים – בשר ודם, עם רגשות, תקוות ורצונות, ואנשים כמו אנשים – עושים גם טעויות. עורך דין טוב ידע גם לגלות ולצמצם את הטעויות והמכשולים המשפטיים שקיימים בעסקאות נדל”ן ובכל תחום אחר, אבל גם את כל מה שמעבר.

בין אם אתם קונים או מוכרים נכס, משקיעי נדל”ן שמשכירים דירות או נכסים, וגם אנשים פרטיים שרוצים לבצע עסקאות של רכישה, מכירה או שכירות – כדאי מאוד לא לתת למזל או לרשלנות לשחק תפקיד, אלא לפנות לייעוץ וליווי של עורכי דין מתמחים בתחום ובעלי ניסיון.

עו”ד איתי שאנס הוא ללא ספק אחד מאנשי המקצוע שלא משאירים מקום למקריות, אלא בודק בדקדקנות כל פיסת מידע אפשרית כדי להשיג עבור לקוחותיו את התוצאות הטובות ביותר בכל מצב שוק. התרשמנו לטובה ואנחנו ממליצים.

ליצירת קשר, למאמרים מקיפים ומידע נוסף, בקרו באתר האינטרנט או חייגו: 09-7701701.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף עו"ד איתי שאנס

כדאי להכיר