התוכנית בחסות – המותג שלך! כך פועל פרסום בטלוויזיה

פרסום בטלוויזיה נחשב למהלך השיווקי המושלם בקרב עסקים, מותגים, ארגונים וחברות. פוטנציאל החשיפה אדיר, המוניטין חיובי והבידול כל כך אפקטיבי, שהתוצאות באות מעצמן

צילום Depositphotos

בשיתוף אקסיומה

כל אלה מתגשמים רק בכמה שניות של פרסומת בנויה היטב ובכך מבטיחים לעסק מקום בשורה הראשונה, לצד המותגים המובילים בתחומו. אז איך תעשו את זה גם? מומחי הפרסום של אקסיומה יעשו זאת בשבילכם:

כבר 80 שנים שהטלוויזיה מחוללת שינוי בדפוסי החשיבה האנושיים, מארגנת את סדר היום, מאחדת ומפלגת קהלים ונחשבת אז ועדיין לאפיק הפרסום הנוצץ והיוקרתי ביותר. כיום פרסום בטלוויזיה מהווה אמצעי חזק בעל תוצאות מוכחות, שכל מותג, ארגון וחברה חולמים עליו.

זהו המרחב שבו מתקבל הכיסוי הרחב ביותר של קהלים מגוונים הנחשפים למסר שיווקי מורכב, הודות לעובדה שהטלוויזיה מאפשרת את אותו “שילוש קדוש” המחבר בין חוויה ויזואלית, קולית ותנועתית. במילים אחרות, הקהל שלכם זוכה לצפות בתוצרים קליטים וזכירים, שנחקקים כמעט אוטומטית בתודעה.

אבל מעבר להשפעה הגדולה על הצופה, מדובר גם בצעד אסטרטגי שפורץ את “תקרת הזכוכית” שעד כה העסק הסתפק בה. פרסומת טלוויזיונית מוכוונת מעצם קיומה למגרש המשחקים של הגדולים והמוכרים ביותר ולכן תתאים למי שרוצה לבלוט, לבסס סמכותיות ולהתבדל משמעותית מהמתחרים.

לפרטים והצעת מחיר לפרסום בטלווזיה 

לחצו לשיחה בווצאפ

או חייגו: 072-2555-444

הכירו את אפשרויות הפרסום בטלוויזיה הישראלית

 פרסומות בטלוויזיה הישראלית משודרות בערוצים המסחריים (כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 14), בערוצי הנישה השונים (ערוץ 9, ערוץ 24 וספורט 1 או ספורט 5) או בחבילות ייעודיות של חברות תוכן כמו יס או הוט, כולן נחלקות ל-3 סוגים אפשריים:

תשדירים – פרסומות באורך משתנה בין 5-60 שניות (בדרך כלל), כאשר התמחור עבורן מושפע מאורך הפרסומת, הרייטינג בזמן השידור, סוג התוכנית והערוץ שבו מפרסמים.

חסויות – תשדירים באורך של עד 6 שניות החוזרים על עצמם לאורך התוכנית בין פעמיים לשלוש. התמחור עבורן קבוע מראש מול הזכיין ובכפוף להערכה מקדימה של הרייטינג. החסויות היחידות שמתומחרות כחבילה שבועית אגב, הן חסויות במהלך הגשת התחזית.

תוכן שיווקי – פרסום המשתלב בתוכנית עצמה דרך כמה אפשרויות, למשל עם הצגת המוצר כמתנה או פרס למשתתפים או הצופים, הצגת המוצר/ השירות או שימוש בו במהלך התוכנית וכן אירוח באולפן או אייטם המשולבים בתוכנית המשודרת.

ואיך המחירים? זה כבר תלוי בערוץ המשדר שבו תבחרו, בתוכנית הרצויה והרייטינג שלה וגם בזמן האוויר של הפרסומת. באופן כללי, המחיר מתחיל החל מ-20,000 שקלים לחבילת חסויות בטלוויזיה ו-50,000 שקלים לחבילת פרסומות. המחיר לתוכן שיווקי תלוי בסוג שיתוף הפעולה ובניהול שלו מול הזכיינית.

צילום Depositphotos

.

אבל מי בכלל צופה היום בטלוויזיה? הנתונים הבאים יפתיעו אתכם:

למרות המעבר הגדול של הקהל לצריכת תוכן בדיגיטל ובשירותי הסטרימינג, הנתונים מצביעים על ישראל כמדינה המערבית עם זמן הצפייה המצטבר הגדול ביותר, העומד על 120 דקות בממוצע לכל צופה מידי יום.

נתונים אלה שהופיעו בדו”ח השנתי לשנת 2022 של חברת Glance המתמחה בניתוח משתמשים במדיה (One TV Year in the World), משקפים הרגלי צפיה יומיים המסתכמים בשעה אחת יותר ביחס למדינות אחרות, מה שמוכיח שהטלוויזיה עדיין נתפסת כאן אצלנו כמדיום מרכזי והכרחי לפרסום.

Glance היא כמובן לא היחידה שמדווחת על כך: דו”ח מחברת פרטנר שנערך יחד עם קבוצת המחקר גיאוקרטוגרפיה, מצביע על עלייה של 26% בצפייה היומית בטלוויזיה בעקבות המעבר למתווה תעסוקה היברידי מאז הקורונה. לפי תוצאות הסקר, כ-87% מהישראלים מנשנשים או אוכלים מול הטלוויזיה וככל שהיום מתקדם, נאספים יותר צופים לאכילה מולה.

כמובן שישנם שינויים ברמת הקשב ואיכות החשיפה למסר: כ-60% מהצופים ברצועת הפריים טיים מתכתבים בווצאפ וגולשים ברשתות החברתיות במקביל, בעוד שבבוקר הטלוויזיה תופעל בדרך כלל ברקע במקביל לעיסוקים אחרים. ויחד עם זאת, הערב הוא עדיין זמן צפיית השיא שבו הצופה מתרווח על הספה והופך קשוב יותר לתוכן חדשותי או בידורי. כתוצאה, המחיר לנקודת רייטינג בשעות הפריים טיים יהיה כפול ואף משולש ביחס לשעות הבוקר והצהרים.

בואו נדבר קצת על רייטינג וכיצד הוא שולט במספרים

חלק עיקרי מגישת הפרסום ובעיקר בערוצים המסחריים, מבוסס על מדד הרייטינג. הוא זה שקובע את עלויות הפרסום והכנסות הזכיין, את שידורן של תוכניות ספציפיות וביטולן של אחרות וכפועל יוצא גם את תמהיל הפרסום בטלוויזיה ביחס לתקציב שברשותכם.

במדד הזה שולטת הוועדה הישראלית למדרוג, שמנהלת מדגם מייצג של 2,200 אנשים ב-700 משקי בית שונים, לכל אחד מהם התקן מיוחד בממיר שעוקב אחרי הערוצים בהם צפו. בשנים האחרונות נכנס גם אמצעי זיהוי אישי, שמנטר את הצפייה הפרסונלית של בני הבית. הוועדה אוספת את כל הנתונים מהצפייה ומפרסמת אותם מידי יום יחד עם כל הפרטים הדמוגרפיים של המשתתפים, כך שניתן להתעדכן בהם בכל בוקר כדי לסקור קמפיינים, לפלח קהלים ולנטר את אחוזי הרייטינג מהתוכניות ששודרו אתמול.

כמובן שלא רק חברות הפרסום באות להתעדכן אלא גם הזכייניות, שמחשבות את ממוצע הרייטינג לפי בלוקים של רבע שעה וקובעות מחיר לכל נקודת רייטינג. כך יוצא, שעבור פרסום בערוץ 12 בשעה 20:20, תשלמו על סמך נקודת הרייטינג שנקבעה לאותה רבע השעה שבין 20:15-20:30 ובעבור פרסום בערוץ 14 בשעה 18:50 תשלמו לפי ממוצע הרייטינג לשעות 18:45-19:00.

אסור או מותר להגיד? על רגולציה בפרסומות בישראל

אז איך יודעים מה אסור ומותר להגיד או לשדר בפרסומת? בשנת 2004 הוקמה וועדה ציבורית שיצרה מדריך לאתיקה בטלוויזיה, שהפך מאז לקוד אתי ולסטנדרט מחייב בתחום. וכך, כל עוד לא התרחשו הפרות או חריגות כלשהן מכללי המדריך, סביר להניח שהפרסומת תאושר על ידי הזכיינית.

מלבד הנחיותיו של המדריך לאתיקה, יש עוד כמה כללים שבהם צריך להתחשב מטעמי שקיפות והוגנות בפרסום: הימנעות מאפליה ופגיעה ברגשות הציבור, שילוב אותיות קטנות בתחתית המסך, חובת הצגת מחיר ועוד.

האם החוקים הללו תקפים גם לגבי חסויות? בשלוש השנים האחרונות הפכו החסויות למעין מקבץ תשדירים קטן משל עצמן, חלקן מהוות גרסה מקוצרת של הפרסומת המלאה וגם הן כפופות לרגולציה עם כמה הנחיות נוספות, כמו מגבלת 6 השניות לכל חסות ואיסור עקרוני על אלמנטים מכירתיים והנעה לפעולה.

בין אם מדובר בפרסומת ובין אם בחסויות, כל האלמנטים יבדקו מבעוד מועד על ידי משרד המדיה המקצועי. הצוות יכוון אתכם במדויק לניסוח הנכון ויוודא שלא תהיינה שום בעיות.

למה תכנון מדיה בקמפיין טלוויזיה הוא שלב חשוב?

פרסום בטלוויזיה נשמע כמו פרויקט בממדים גדולים ולכן נדמה שהוא מתאים מטבעו רק לנעליהם הענקיות של חברות מפתח במשק הישראלי, שמאחוריהן מסרים שיווקיים ברורים וניסיון מוכח. בפועל, הפרסום מוכוון למגוון רחב בהרבה של ארגונים ועסקים וצפוי להביא לתוצאות מופלאות – כל עוד יתוכנן וייבנה נכון.

התכנון המקדים יוכל לעזור לעסק להגדיר מראש את מטרות הפרסום ולבנות את הפרסומת כך שתכוון ליעדים הרצויים: האם העסק מעוניין בהגדלת החשיפה? האם מדובר במיתוג מחדש? האם המטרה היא להרחיב את מעגלי ההשפעה והמכירה של העסק? האם הושק שירות או מוצר חדש שנרצה לספר עליו? האם יש מבצע, סייל או אולי קולקציה חדשה? האם נרצה להזמין אנשים לאירוע גדול או יום פתוח?

האינפורמציה תאפשר לעסק יחד עם מומחי הקמפיין שלו, לבחון ביעילות גבוהה את התקציב ולבנות תמהיל לפרסום בכמה ערוצים או תוכניות (בהתאם לטרגוט הקהל והערוצים או התוכניות בהם הוא צופה). אפשר למשל להחליט על קניית זמן אוויר לפרסומת ולחתוך אותה כדי שתפורסם גם כחסות, לרכוש חבילת פרסום למשך כל העונה של תוכנית ריאליטי מסוימת וכן הלאה. בטלוויזיה, טיימינג הוא הכל ועיתוי מדויק לפרסום במקום ובזמן הנכון, ישפרו פי כמה וכמה את התוצאות.

בנייה חכמה ומקצועית של הפרסומת גם תעורר תגובה מיידית אצל קהל המטרה, בדגש על הפיכתה לזכירה ומבודלת מאחרים. פרסומת שתייצר מסר לא מספיק בהיר ואף חורג מהקוד האתי לפרסום, תחטיא למטרה במקרה הטוב ותגרום לנזקים לעסק במקרה הרע. לכן דרושה סוכנות פרסום המתמחה בקמפיינים לטלוויזיה, שכבר צברה ניסיון עשיר בתחום ומכירה היטב את המנגנונים והניואנסים המיוחדים שמאפיינים אותו. אנשי מקצוע וותיקים בתחום ידעו כיצד להשתמש במסרים השיווקיים כדי לכבוש את לבבות הצופים ולהשפיע על התודעה שלהם, לאפשר להם לזהות ולזכור אתכם כעת ובהמשך וכמובן להתעורר לפעולה מיידית.

אז מה פרסום בטלוויזיה יתרום לכם?

הטלוויזיה הייתה ונותרה המדיום הגדול והמשפיע מכולם. היא ממגנטת אליה את כמות הצרכנים הפוטנציאליים הגדולה ביותר, מרעיפה עליהם תוכן שמסייע למלאכת הפילוח והטרגוט, מעוררת עניין ורגש ומתגמלת את המפרסמים בה בתוצאות מסחררות.

בעזרת פרסומת מבריקה וסוחפת, כולם יזכרו בקרוב גם את העסק או המוצר שלכם. בחברת אקסיומה אנו מתמחים בתכנון קמפיינים טלוויזיוניים משלבי בניית המסר והצורך העסקי-ארגוני, דרך תהליך ההפקה ועד לבחירת תמהיל הפרסום והשידור בפועל.

לפרטים ומידע נוסף אודות פרסום בטלוויזיה לחצו כאן

בשיתוף אקסיומה

כדאי להכיר